کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حضور منتقدان در مستند تبلیغاتی روحانی

سانسور فیلم انتخاباتی رییس‌جمهور توسط سیما!

16 ارديبهشت 1396 ساعت 21:08

گروه سیاسی: مستند تبلیغاتی حسن روحانی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با سانسور 6 دقیقه از 30 دقیقه آن توسط مسوللان صدا و سیما همراه شد.


ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اطلاعیه‌ای که در کانال تلگرامی خود قرار داد، اعلام کرد «بخش‌هایی از مستند انتخاباتی دکتر روحانی با عنوان "رئیس‌جمهور روحانی" از سوی صدا و سیما حذف شد و به‌زودی فایل کامل این مستند در وب‌سایت و کانال تلگرامی ستاد دکتر روحانی منتشر می‌شود.» پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر روحانی به نشانی rouhani.ir می‌باشد.

اولین مستند انتخاباتی تحت عنوان «رئیس جمهور روحانی» با آخرین دیدار و جلسه او با دانشجویان در 16 آذر سال گذشته آغاز شد. جلسه ای که در آن برخی دانشجویان نقدهای تند و تیزی به حسن روحانی خاصه برجام وارد کردند. مستند روحانی ورودی صریح به این نقدها داشت . هم شعار علیه روحانی مطرح شد هم زنده باد گفتن ها به روحانی به گوش می رسید. بعد از سخنان انتقادی برخی نمایندگان تشکل های دانشجویی، سخنان نمایندگان دانشجویی که در دفاع از روحانی حرف زده بودند پخش شد. جلسه ای که کنایه زده شد به 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد و دفاع از ظریف. و البته یک جمله کلیدی نمایندگان یکی از تشکل های دانشجویی«فقط دیکتاتورها هستند که نظر غیر خودشان را برنمی‌تابند»

در ادامه مستند صدای دانشجویان در حمایت از روحانی و درحالی‌که از سیدمحمد خاتمی نام می‌برند، سانسور شده است.
مستند روحانی آنجا که به انتقادات از دولت ورود کرد، تصاویری از صفحه اول برخی رسانه های منتقد را هم پشت سر هم رد می‌کرد، از کیهان تا وطن امروز، جوان و خبرگزاری فارس. حتی توئیت حمید رسایی چهره تندرویی که علیه دولت بارها هجمه کرده بود هم در مستند انتخاباتی روحانی پخش شد.و در نهایت این جمله کنایه‌ای و ضرب دار روحانی«از رئیس جمهور انتقاد کنید، از بقیه قوا هم از نظر من انتقاد کنید اشکالی ندارد ...«خنده روحانی و حضار»

مستند روحانی این بخش از فیلم را گریز داده بود به آیت‌الله هاشمی و سخنان روحانی در توصیف صبر آیت‌الله هاشمی « بنده آیت الله هاشمی را یکی از صبورترین افراد یافتم. وقتی بحث نظام در پیش بود تحمل می‌کرد، خیلی ادم با تحملی بود و خیلی گذشت داشت.»در ادامه تصاویری از دیدارهای صمیمی روحانی و آیت‌الله هاشمی بدون عمامه، در مجلس خبرگان، دوران جنگ و ...پخش شد.و یک خاطره روحانی از گفتگویش با آیت‌الله هاشمی« یک روز به من گفت، از صبر تو تحمل می کنم، گفتم آقای هاشمی شما؟ گفتم شما در بین همه ما از همه صبورتر بودید؟ گفت بله ولی وقتی به دولت تو و تخریب ها نگاه می‌کنم و اینکه صحبتی نمی‌کنید می‌بینیم که من تاکنون نمی‌دانستم در این حد صبر داری...»

«باید حل کنیم باید دست به دست هم دهیم، باید معضلات را حل کنیم، یک عده‌ای ایراد گرفتند چرا سر دریاچه ارومیه انقدر سرمایه گذاری کردید، اگر دریاچه خشک شده بود با یک طوفان این دریاچه با 14 استان کشور چه می‌کرد؟ خدا شاهد است ما تمام این مدت دنبال هامون هم بودیم دنیال این بودیم که جازموریان و هورالعظیم و تالاب شادگان را احیا کنیم. نمی‌خواهیم با زندگی و ذهن مردم بازی کنیم شوخی که نداریم. با شعر و شعار کشور اداره نمی‌شود.»
بخش پایانی این مستند تصاویری از هوادارن و حامیان دولت، دیدار روحانی با آتش نشانان در محل حادثه پلاسکو و در آغوش گرفتن آتش نشان، لحظه ثبت نام روحانی برای حضور در دومین دوره انتخابات و ...را پخش کرد. سانسور تصویر رییس دولت اصلاحات که در صفحه موبایل یکی از هوادارن بود از جمله حاشیه‌های این مستند بود.

 


کد مطلب: 129604

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/129604/سانسور-فیلم-انتخاباتی-رییس-جمهور-توسط-سیما

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir