به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۱۲۹۶۳۰

تویوتالندکروزر،سریع‌ترینSUV جهان شد

گروه اقتصادي: تویوتا می‌گوید که لندکروزر جدید این شرکت رکورد جدیدی را در زمینه "سریع ترین SUV جهان" به ثبت رسانده است.
تویوتا لندکروزر سریع‌ترین SUV جهان شد 

تویوتا برای این تست از کارل ادواردز راننده مسابقات NASCAR استفاده کرد و وی با خودروی "لند اسپید کروزر" توانست به سرعت 368 کیلومتر بر ساعت که به وسیله جی پی اس تایید شده، دست یابد. گفته می‌شود که این رکورد 30.4 کیلومتر بر ساعت از رکورد قبلی ثبت شده در این زمینه بالاتر است.
 
تویوتا لندکروزر سریع‌ترین SUV جهان شد 
 
تیونرهای این SUV غول پیکر کار را با دستکاری موتور 5.7 لیتری V8 لندرکروزر شروع کردند و یک جفت توربوشارژر"گارت" در سایز توپ والیبال به آن اضافه کردند که قادر به تولید 55 psi فشار هوای اضافی است.

این تیم همچنین قطعات درونی موتور از جمله پیستونها و میل لنگ را عوض کردند و قطعات دیگر را تغییر دادند.یک گیربکس مسابقه ای سفارشی برای مدیریت 2000 اسب بخارقدرت و سرعت های بالا به خودرو اضافه شد.همچنین برای حفظ ثبات در سرعت‌های بالای 320 کیلومتر بر ساعت، سیستم تعلیق خودرو پایین آورده شد و آیرودینامیک آن بهینه سازی شد.
 
تویوتا لندکروزر سریع‌ترین SUV جهان شد 
 
ادواردز گفت: در سرعت 360 کیلومتر بر ساعت همه چیز گویا سرگردان بود. تمام آنچه شنیدم این بود که کرگ می‌گفت: مهم نیست، فقط پایت را روی پدال گاز فشار بده و ما به رکورد 368 کیلومتر در ساعت رسیدیم. میتوان گفت که این خودرو سریع ترین SUV در جهان است.