کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک اصولگرا: وعده سه‌ برابر کردن یارانه‌ها احمقانه است

17 ارديبهشت 1396 ساعت 23:35


اصغرزاده: برخی نامزدها به گونه‌ای صحبت می‌کنند انگار در دولت احمدی‌نژاد سهیم نبودند/ مصباحی‌مقدم: وعده سه‌ برابر کردن یارانه‌ها احمقانه است
عصر امروز مناظره‌ای بین ابراهیم اصغرزاده و حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم با عنوان سیاست های کاندیداهای مورد حمایت در عرصه های مختلف به همت انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. 
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در ابتدای این برنامه ابراهیم اصغر زاده در خصوص جایگاه آزادی بیان و منتقدکنندگان در دولت مورد حمایت خود گفت: امروز کاندیداهای ریاست جمهوری در تلویزیون جوری ظاهر می‌شوند که انگار کپسولی از نفرت هستند که آماده منفجر شدن است و نمی‌گویند در این ۳۶ سال چه بلای بر سر این کشور آمده که امروز ۱۶ میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم و فقر و رکود بیداد می‌کند. برخی کاندیدا جوری رفتار می‌کنند که انگار این اتفاقات ثمره ۴ سال دولت یازدهم است.
او ادامه داد: احمدی‌نژاد وقتی رییس جمهور شد گفت پرونده هسته‌ای یک سند ملی است و من مذاکرات را ادامه می‌دهم حرف ما در آن زمان این بود که نگذاریم اجماع بین‌المللی علیه ایران صورت بگیرد اما او قبول نکرد و گفت روس‌ها و چینی‌ها با ما هستند و نمی‌گذارند چیزی علیه ما در سازمان ملل تصویب شود و نتیجه آن شد که ما رفتیم جزو منشور هفتم سازمان ملل.
اصغرزاده ادامه داد: ما باید تلاش می‌کردیم که اروپا و آمریکا متحد نشوند اما آمدیم بحث هلوکاست را که اروپایی‌ها خیلی روی آن حساس بودند مطرح کردیم این بحث را دفعه اول سعید امامی مطرح کرد و گفت در هلوکاست تنها ۲۵۰ هزار یهودی کشته شدند و بعد احمدی‌نژاد به سازمان ملل رفت و چشم در چشم اروپایی‌ها گفت که این موضوع دروغ است و حتی بخشی زیادی از اصولگرا ها برای او کف زدند. ما از این رفتار انتقاد کردیم و گفتیم این مسائل حاشیه‌ای نباید بر مسائل حوزه کلان غلبه کند اما چنان فشار بر روی نهادها ، گروه‌ها و احزاب زیاد شد که جرات نکردیم دیگر حرفی بزنیم چون می‌گفتند شماها اسراییلی. هر وقت ما اعتراض می‌کردیم شروع می‌کردند به فحاشی کردن و بیلبورد زدن در شهرها که ما خائن هستیم و وطن فروش از طرف دیگر مثل بلودزر افتادند به جان مخالفان، انجمن‌ها را بستند و دانشگاه‌ها را امنیتی کردند .
او  ادامه داد: جالب است امروز کاندیداهای اصولگرا در مناظره جوری صحبت می‌کنند انگار در دولت احمدی‌نژاد سهیم نبودند آقایان یادشان رفته چقدر در اتفاقات آن دوران سهیم بودند و از آن حمایت می‌کردند حالا امروز حرف از حقوق شهروندی می‌زنند و دغدغه آنها این شده که چرا یک وزیر میکروفن خبرنگار را به خاطر سوال از او گرفته است. ما از این مساله استقبال می‌کنیم اما همین آقایان یادشان نرود که چه جوانانی به جرم انتقاد کردن یا مقاله نوشتن به زندان افتادند یادشان نرود که ملت را بز و گوسفند و بزغاله خطاب می‌کردند تا جایی که یکی از امامان جمعه استان خراسان گفت امام جمعه امامزاده است اگر این آزادی بیان است ما مخالف هرگونه آزادی بیان هستیم.
در ادامه این مناظره مصباحی مقدم در خصوص توافق هسته‌ای گفت: برجام توافقی بود که رهبری آن را کلید زد آن هم در دولت قبل. ایشان در یکی از نطق‌هایشان گفتند که پادشاه عمان پیش من آمد و پیامی از رییس جمهور آمریکا آورده بود که ما حاضر هستیم مذاکره کنیم و در عرض شش ماه تمام تحریم‌ها را لغو کنیم که رهبری گفتند ما با آمریکا ارتباط نداریم و سرانجام برای بار دوم سلطان عمان آمد و تقاضای مذاکره کرد و رهبری قبول کردند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من در مجلسی که با حضور هادیان بسیجی برگزار می‌شد در جواب شعاری که بسیجیان می دادندکه برجام خون به دل رهبری کرد گفتند هیچ کس نمی‌تواند رهبری را تحت فشار بگذارد و مذاکره از دولت قبل شروع شد این نیاز امریکا است که دوباره پیغام فرستاده و درخواست مذاکره کرده است.
مصباحی مقدم افزود: مذاکرات تمام شده و شروطی از سوی رهبری و شورای امنیت ملی در نظر گرفته شد پس نگوییم برجام خسارت است و یا رهبری مخالف برجام بود ما می‌خواستیم با کشورهای دوست ارتباط برقرار کنیم اما آنها می‌گفتند چون تحریم هستیم نمی‌توانند ضمانت نامه بانک مرکزی را قبول کنند اما امروز این مشکلات حل شده اما برخی از انتظارات اعم از ورود سرمایه‌گذاران خارجی هنوز تحقق پیدا نکرده همان زمان گفتند حداقل تا شش ماه پس از برجام هیچ اتفاقی صورت نخواهد گرفت و الان با گذشت بیش از یک سال از توافق هسته‌ای فقط چند قرارداد امضا شده اما ما باید از برجام حمایت کنیم و نباید از آن کوتاه بیاییم .
در ادامه این مناظره اصغرزاده در رابطه با توافق هسته‌ای گفت: یادمان نرود برخی از اصولگراها در موقع مذاکرات چگونه موضع می‌گرفتند و به رغم آنکه شعار ما نه شرقی نه غربی بود اما به سمت چین و روسیه رفته بودند از طرف دیگر نوعی غرب‌هراسی را به وجود آورده بودند و هیچ تفکیکی بین گروه‌های مختلف و کشورها قائل نمی‌شدند به طوریکه می‌گفتند از آمریکا تا اسراییل همه دشمن ما هستند و کاری نمی‌شود کرد.
اصغر زاده ادامه داد: اما این دولت نشان داد که می‌توان با غربی‌ها مذاکره و عزت و غرور ایرانی را حفظ کرد. این درحالی بود که برخی از آنها تلاش می‌کردند نشان دهند نظامی‌ها برای سیاست ایران تصمیم می‌گیرند. این نمی‌شود که رییس‌جمهور توسط مردم انتخاب شود و بودجه را او تخصیص دهد و سیاست‌های کلی کشور را تدوین کند اما حق نداشته باشد در زمینه دفاعی و نظامی حرفی بزند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رییس جمهور فرد شماره دو کشور است و باید مقتدر باشد برخی سعی می‌کنند که رییس قوه مجریه را تدارکاتچی نشان دهد.
او  ادامه داد: روحانیت ۱۵۰ سال است که برای آزادی بیان مبارزه می‌کند من این را نمی‌پذیرم که امروز بخش‌هایی از روحانیت در برابر جریانات خشن و تندرو کوتاه بیاید قشری مانند مداحان چطور جرات می‌کنند که در سیاست‌گذاری کشور دخالت کنند و هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.
اصغرزاده تصریح کرد:‌ ورود برخی نهادها باعث انحراف پروژه‌ها در خصوصی‌سازی و شهرداری شد و نورچشمی‌ها آمده‌اند و بدون مناقصه طرح‌ها را بردند. آنهایی که امروز بر طبل یارانه‌ها می‌کوبند مراقب باشند که چطور امنیت اجتماعی و روانی طبقات محروم را به بازی گرفتند. آقای مصباحی مقدم من به خودم و شما هشدار می‌دهم که اگر جلوی این حرف‌ها گرفته نشود همین طبقات محروم از جنوب شهر با دیلم راه می‌افتند و سراغ ما می‌آیند.
مصباحی ‌مقدم نیز در خصوص یارانه‌ها گفت: این که یارانه‌ها را بخواهند سه برابر کنند سخنی احمقانه است ما منابعی نداریم که این کار را بکنیم احمدی‌نژاد می‌خواست پنج برابر بکنند که من تمام قد جلوی او ایستادم . آیت الله سید مهدی طباطبایی که از دوستان مشترک من و اصغرزاده است مرجع درماندگان جنوب تهران است ایشان به من گفتند حسم به من می‌گوید اگر ما به فقرا نرسیم به زودی از سوی آنها با خیزشی روبرو خواهیم شد که خشک و تر را با هم می‌سوزاند من و اصغرزاده بچه‌های این انقلاب هستیم و باید زودتر کاری بکنیم.
او افزود: در مورد آقای رییسی ایشان فقط یک خانه کوچک دارد و چیزی به غیر از آن مال دنیا ندارد و حتی از ده درصد سود تولیت نیز استفاده نمی‌کند من می‌توانم گواهی دهم که ایشان زندگی بسیار ساده‌ای دارد .
اصغرزاده در خصوص شفافیت در سیستم گفت: استفاده از سیستم به نفع خود ، قوم ، قبیله ، گروه فساد است شما رییس جمهوری دارید که پشت تریبون همه چیز را اعلام می‌کند ، رییس‌جمهوری دارید که می‌گوید اگر اسلحه و پول دست سلمان هم باشد فاسد می‌شود حتما چیزهایی هست که این حرف‌ها  زده شده برخی از آنها می‌گویند حجم گردش اقتصاد غی‌ رسمی که در هیچ جا ثبت نمی شود ۳۵ میلیارد دلار است . افراد و نهادهایی که این پول‌ها را دارند به راحتی اثرگذاری می‌کنند پولشویی انجام می‌دهد این که آنها چه کسی هستند وظیفه همین افرادی است که امروز شعار مبارزه با فساد را سر می‌دهند. این‌ها آماری است که من از خودم نمی‌گویم و حتی احمد توکلی و مصباحی‌مقدم نیز آن را بیان کردند.
او تاکید کرد: این‌ها کسانی هستند که به راحتی جنس خود را از گمرک عبور می‌دهند اسکله و یا پایانه فرودگاهی غیر‌مجاز ایجاد می‌کنند این‌ها همان‌هایی هستند که گفتند تحریم‌ها را دور می‌زنیم از همین دور زدن‌ها کسری بودجه ترکیه تامین شد و یک سری نو کیسه با کمیسیون گرفتن یک شبه میلیاردر شدند.


کد مطلب: 129674

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/129674/یک-اصولگرا-وعده-سه-برابر-کردن-یارانه-ها-احمقانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir