به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۲۹۷۹۶

ظریف: عزت و امید مردم را نشکنید

گروه سياسي: وزیر امورخارجه گفت: وقتی کشورهای منطقه اعلام می کنند به خاطر برجام نمی توانیم با ایران رقابت کنیم نبایددر تبلیغات کوته نظرانه سیاسی خود برای برخی منافع که چند روز بیشتر دوام نخواهد داشت، عزت مردم را زیر سوال ببریم.
 
محمدجواد ظریف روز سه شنبه در همایش جامعه جراحان ایران اظهارکرد: زمانی که دنیا در برابر بزرگی مردم سرتعظیم فرود آورده و با عزت مردم ایران را خطاب قرار داده و رئیس جمهوری جدید آمریکا اعلام می کند که ما در توافق هسته ای با ایران نتوانستیم به هیچ یک از خواسته های خودمان برسیم و کشورهای منطقه اعلام می کنند بخاطر برجام نمی توانیم با ایران رقابت کنیم، نیاییم در تبلیغات کوته نظرانه سیاسی خود برای برخی منافعی که چند روزی بیشتر دوام نخواهد داشت عزت مردم را زیر سوال ببریم.
 
وی تصریح کرد: امروز به رغم همه بدعهدی ها، ایرادها و فشارها ایران و ایرانی سربلند است و هم در حوزه دانش پیشرفت ادامه دارد و هم معیشت مردم به سمت بهبودی است. حتما فشارهایی که در هشت سال بر معیشت مردم وارد شد در مدت یک سال و چهار ماه که از پایان تحریم ها می گذرد، قابل جبران نیست. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: به طور حتم این مردم بزرگ که سال ها فشار را تحمل کردند در طول این یک سال می توانند افق بهتری را ببینند به این شرط که امید مردم را تقویت کنیم و بتوانییم آنان را به آینده امیدوار کنیم. عزت و امید مردم را نشکنید و حیثیت آنان را زیر سوال نبرید.