به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۱۲۹۸۱۹

کنایه رضا خاتمی به قالیباف و رئیسی

گروه سیاسی: نایب رییس مجلس ششم شورای اسلامی گفت: نامزدهای اصولگرا چون از حیاتی بودن حفظ برجام برای تامین معاش و امنیت جامعه مطلعند با برجام عکس یادگاری می‌گیرند ولی مشخص نیست اگر به قدرت برسند باز هم به آن پایبند باشند.
به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا خاتمی نامزدهای رقیب روحانی را فاقد برنامه عملی برای تحقق وعده های اقتصادی شان دانست و تصریح کرد: آقایان کرامت انسان را در شکم و خوراک خلاصه کرده اند ولی حتی برای تامین همین نیازهای اولیه هم هیچ برنامه ای ندارند.

بخش‌هایی از اظهارات خاتمی را در زیر می خوانید؛
*وجود مخالفان برجام در ستادهای آقایان این سوال را ایجاد کرده است که اگر این ها به قدرت برسند آیا همان کاری را با برجام نخواهند کرد که مورد پسند ترامپ است؟!

*هر انسان منصف و عاقلی با نگاهی به وعده های نجومی دو رقیب اصولگرای روحانی، متوجه دو نکته می شود. نخست اینکه در ذهن هر کس این سوال پیش می آید که این وضعیت تیره و تاری که آنان از وجود فقر، بدبختی، رکود، بیکاری، طلاق و ...در مناظرات و رقابت های انتخاباتی ترسیم می کنند، محصول کار چه کسی است؟ آیا نتیجه کار همین دولتی است که هنوز عمرش به 4 سال نرسیده یا اینکه میراث بدی است که از دولتهای نهم و دهم بر شانه های دولت یازدهم آوار شده است؟

*وقتی یکی از نامزدهای اصولگرا این وعده های نجومی را مطرح می کند، شاید بتوان آن را پای کم اطلاعی ایشان از امر کشورداری دانست و اینکه درک روشن و کاملی از بودجه، سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال،توسعه، آثار تحریم ها و مواردی از این قبیل ندارد. ولی تعجب من از آن نامزد اصولگرایی است که سال ها دستش در کارهای اجرایی است و 12 سال شهردار بزرگ ترین شهر کشور بوده است. ایشان چرا بر طبل توخالی این وعده های نجومی پر های و هوی ولی بی محتوا می کوبد؟ وی که در اداره پایتخت در مانده، بدهی های چند ده هزار میلیاردی روی دست شهردار بعدی گذاشته و این همه ریخت و پاش داشته است با کدام کارنامه می خواهد اداره کشور را در دست بگیرد؟ ایشان مطمئنا این وعده ها را از سر ناآگاهی نمی دهد بلکه هدف را توجیه گر وسیله می داند و می خواهد برای رسیدن به قدرت دست به فریب مردم زند.

*اما این آقایان چون می دانند رییس جمهور نخواهند شد لذا ظاهرا خیلی هم نگران این نیستند که چگونه باید این وعده های خود را عملیاتی کنند اما باید به این فکر کنند که این رفتارهای عوام زده چه تبعاتی برای نظام و کشور خواهد داشت و اگر با شعارهای خود توقعات فزاینده ای را در جامعه ایجاد کردند و نظام قادر به برآورده کردن آن نشود، مردم چقدر به نظام بی اعتماد می شوند.
 
*همه می دانند برجام چه موقعیت های خوبی را برای کشور ایجاد و چه بحران هایی را از سر نظام دور کرد. مشکلاتی که بر سر اجرای برجام وجود دارد ناشی از محتوای آن نیست بلکه ریشه در همنوایی جنگ طلبان داخل آمریکا و ایران دارد. این گروه ها می خواهند برجام را پاره کنند اما باید در عمل دید چنین چیزی ممکن است یا خیر؟ این کلیت موضوع. اما برای اینکه بدانیم واقعا آقایان صداقت دارند یا نه باید دید روزنامه کیهان و افرادی مانند آقای سعید جلیلی که از تریبون های مختلف برای حمله به برجام استفاده می کردند و آن را تمام ضرر می دانستند در حال حمایت از کدام نامزد هستند؟ نظر آنان عوض شده یا نامزدشان؟
 
آیا وقتی نامزد مورد حمایتشان می گوید ما برجام را محترم می شماریم فقط شعار می دهد یا در عمل نیز به آن پای بند خواهد بود؟ اگر این طور است پس چرا همه مخالفان برجام در ستاد او جمع شده اند؟ آیا ایشان محترم شمردن برجام را برای جذب آرا بر زبان نمی آورد؟! و سوالاتی از این قبیل. وجود مخالفان برجام در ستادهای آقایان این سوال و نگرانی را ایجاد کرده است که اگر این ها به قدرت برسند که البته به نظر من احتمالش کم است همان کاری را با برجام نخواهند کرد که مورد پسند ترامپ است؟

*این نامزدها چون از حیاتی بودن حفظ برجام برای تامین معاش و امنیت جامعه مطلع هستند با برجام عکس یادگاری می گیرند ولی مشخص نیست اگر به قدرت هم برسند به آن پایبند باشند.

معلمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ ۱۷:۵۳
همچون برادر سیدش که محبوب اصلاح طلبان است خوب سخن میگوید (352264)
۱۳۹۶/۰۲/۲۰ ۰۱:۴۲
کسی که سال 85 در سفارت المان دلال تحریم میشود و انها را به تحریم ایران تشویق میکند باید هم از روحانی حمایت کند.

در سایتتون دروغ های زیادی وجود داره. خدا هدایتتون کنه (352283)