به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۲۹۸۳۲
کشور نباید به عقب بازگردد

جعفری جوزانی: دولت یازدهم شعار نداد

گروه فرهنگي: کارگردان مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» با بیان اینکه دولت یازدهم شعار نداد و عمل کرد، افزود: مسیر چهار سال گذشته رو به نوآوری بود و باید ادامه یابد و نباید اجازه دهیم کشور به عقب بازگردد.
جعفری جوزانی: دولت یازدهم شعار نداد
مسعود جعفری ‌جوزانی در گفت وگو با ایرنا، درباره ضرورت شرکت آحاد مردم در انتخابات اظهار کرد: در شرایط کنونی ایران، بیش از اینکه فکر کنیم چه مشکلاتی وجود دارد باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ماشین کشور چطور می تواند به حرکت خود ادامه دهد. عظمت ایران اگر از حرکت باز بماند همه چیز متوقف شده و امید زمانی معنی دارد که این ماشین حرکت داشته باشد.

** تغییر سیاست های چهار سال اخیر اشتباه بزرگی است
وی ادامه داد: در حال حاضر در گذر بزرگ تاریخی قرار گرفته ایم که اگر توقف کنیم، ایستگاه به ایستگاه از جهان عقب خواهیم افتاد؛ زیرا دنیا در شرایط کنونی به واسطه تکنولوژی با سرعت غیرقابل تصوری پیش می رود به همین دلیل اگر سیاست‌های موجود کشور در چهار سال گذشته تغییر کند اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم.جعفری جوزانی افزود: در چهار سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده است، کشور ایران اعتبار جهانی کسب کرده و در سیاست خارجی به شدت موفق بوده ایم. ایران توانسته است در مقابل 6 کشور قدرت جهان به یک نتیجه مطلوب برسد و آدم هایی مثل دکتر ظریف توانسته اند این اتفاق بزرگ را رقم بزنند.

** آدم های مانند دکتر ظریف در تاریخ یک اتفاق هستند
کارگردان فیلم سینمایی «شیر سنگی» گفت: این همان بزنگاه های تاریخی است که باید به آن توجه داشته باشیم. باید بدانیم آدم هایی شبیه دکتر محمدجواد ظریف در تاریخ یک اتفاق هستند و قرار نیست هر روز افرادی مثل او به وجود آید.وی ادامه داد: دکتر ظریف سیاستمداری است که توانست ما را سرفراز از گفت وگوی برجام بیرون آورد و امروز، 6 کشوری که با ایران در مذاکرات حضور داشتند به این نتیجه رسیده اند که دیپلماسی ایران به زیان آنها تمام شده و به سود کشور ایران بوده است.

** دوران هیجانی گرایی به سر آمده است
کارگردان فیلم سینمایی «ایران برگر» درباره ضرورت ادامه سیاست‌های دولت یازدهم در چهار سال آینده گفت: قطع سیاست های دولت یازدهم می تواند لطمه بزرگی به کشور بزند زیرا این چرخه تازه حرکت کرده، اکنون چهره جدیدی در جامعه جهانی از ایران ایجاد شده و دیپلماسی جدیدی را هم از ایران به جهان نشان داده ایم که در واقع نشان دهنده این موضوع است که دوران هیجان گرایی و احساس گرایی به سر آمده و زمان خردگرایی آغاز شده و به هیچوجه نباید بگذاریم سر راه این خردگرایی سدی ایجاد شود. جعفری جوزانی افزود: راهی که رفته ایم را باید ادامه دهیم زیرا چهار سال زمان کمی است برای دولتی که نوآوری های زیادی داشته است. سیاست هایی که دکتر روحانی در پیش گرفته و ماشین عظیم ایران را به حرکت درآورده، موجب تولید کار می شود، این آغاز یک راه است و ما باید آن را ادامه دهیم.

** چهار سال پیش رو زمان برداشت است
کارگردان فیلم سینمایی «در مسیر تند باد» با بیان اینکه چهار سال پیش رو، دوران برداشت آن چیزهایی است که در چهار سال گذشته کاشته شده، اظهار داشت: اینکه صرفا به کسی که گرسنه است تکه نانی دهیم دردی را دوا نمی کند. این نوع حرکت ها اشتباه است و مهم آن است که در کشور تولید کار داشته باشیم. جعفری جوزانی تاکید کرد: مردم نباید بواسطه یک سری آمار تکراری که هر روز منتشر می شود امید خود را از دست بدهند. اگر بخواهند با توجه به این آمار خود را از شرکت در انتخابات کنار بکشند نتیجه ای جز توقف چرخه مملکت نخواهد داشت زیرا یک مجموعه همراه با اتحاد ملی است که می تواند کشور را به حرکت درآورد.

وی با بیان برخی مشکلاتی در کشور مانند بیکاری افزود: برای اینکه این مشکلات رفع شود اتفاقا معتقدم که نباید کشور دوباره به شرایط گذشته بازگردد و دچار توقف شود بلکه باید رای داد تا سیاست های اعمال شده در دولت یازدهم به ثمر بنشیند. کارگردان فیلم «جاده های سرد» ادامه داد: در دوره ای زندگی می کردیم که اگر نفت را می فرختیم نمی توانستیم پول آن را دریافت کنیم، شاید هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، اما اگر تحریم ها شکسته نشود، در زمینه ورود ارز به کشور با مشکل مواجه می شویم و در نتیجه با تحریم ها، کشاورزی هم مکانیزه نمی شود و مردم روز به روز خسته تر می شوند بنابراین با نشستن چیزی حل نمی شود. وی گفت: با جوشش مردم است که به هدف نزدیک تر می شویم و معتقدم که با نشستن و قهر کردن مشکلات بیشتر خواهد شد.

** تلاش دولتمردان در 4 سال گذشته برای رفع تحریم ها ستودنی است
جعفری جوزانی افزود: در این چهار سال برای اینکه بتوانیم بخش بزرگی از تحریم ها را رفع کنیم تلاش سیاستمداران ستودنی بوده است به این فکر کنید که با برداشته شدن بخش بیشتری از تحریم ها و تنها با مکانیزه کردن کشاورزی می توانیم افراد بیکار زیادی را مشغول به کار کنیم و در پی آن کارخانه ها به حرکت درمی آیند.جعفری جوزانی خاطرنشان کرد: اگر صنعت توریسم هم پویا شود و سر راه آن مزاحمت ایجاد نکنند همین مورد باعث می شود که نیروی عظیمی به کار گرفته شود که همه اینها بستگی به نرمال شدن شرایط و بهبود سیاست خارجی دارد.کارگردان فیلم «پشت دیوار سکوت» گفت: دلیل اعتقادم به دولت، توانایی ها‌ست و اینکه دولت یازدهم شعار نمی دهد و بیش از آنکه شعار دهد عمل می کند و همه وجود خود را در راه باز کردن گره ها می گذارد، هر چند ممکن است در بسیاری از زمینه ها به تصویری که از او در ذهن مردم به وجود آمده است لطمه وارد شود.

** دولت یازدهم نخواست با ایجاد جنجال محبوبیت کسب کند
جعفری جوزانی تاکید کرد: دولت یازدهم تلاش نکرد که با شعار دادن و ایجاد جنجال محبوبیت کسب کند بلکه سعی کرد تا معضل اصلی را در کشور که تحریم ها بود، حل کند و در واقع همین موضوع نشان دهنده این است که ایران را دوست دارد.کارگردان فیلم سینمایی «شیرسنگی» خاطرنشان کرد: کسی که ایران و ملت ایران را دوست داشته باشد حتی به قیمت از دست دادن محبوبیتش برای رفع معضل اصلی قدم برمی دارد، این دولت در شرایطی تصمیم به یافتن راهی برای برداشتن تحریم ها گرفت که عده ای مانع انجام کار او می شدند و نمی خواستند این اتفاق بیافتد.انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.حجت الاسلام  حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی هاشمی طبا، سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و محمدباقر قالیباف نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.