به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۱ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۱۲۹۹۱۷

آستان قدس موظف به دادن مالیات است

گروه اقتصادي: يك نماینده سابق مجلس گفت: آستان قدس رضوی طبق برنامه ششم توسعه به علت فعالیت های کلان اقتصادی موظف به پرداخت مالیات است.

پیمان فروزش، در گفت و گو با سحر - پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی-با تاکید بر این موضوع ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تمامی نهادهایی که فعالیت های اقتصادی کلان دارند باید مالیات بدهند و در این سند همه این ها برآورد شده است.مالیات بر حق است و هر نهادی که در قانون تصویب شود موظف به پرداخت آن است. از ابتدای امسال هم دیوان محاسبات باید درباره این مساله پاسخگو باشد و طبق قانون آستان قدس موظف به پرداخت مالیات است.

او در ادامه درباره اختلاس صورت گرفته در آستان قدس ادامه داد: در نهاد آستان قدس دستگاه نظارتی وجود ندارد. بنابراین نمی توانند اطلاعات کافی و جامعی داشته باشند، پس احتمالش زیاد است که این مورد، تنها رانت و اختلاس صورت گرفته در این سازمان نباشد. به گفته فروزش فسادهای  مالی به علت عدم شفافیت ایجاد می شود. شفافیت اقتصادی چیزی است که روحانی از ابتدای تشکیل دولت به آن تاکید داشت و معتقد بود با شفافیت اقتصادی مشکلات دیگری که به تبع آن ممکن است ایجاد شود هم رفع خواهند شد.