به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۱۲۹۹۳۲

با روش صدقه ای، نمی توان رأی جمع کرد

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رییس‌جمهوری باید روی کار بیاید که سیاست‌های واقعی را لحاظ کند و خیال‌بافی نداشته باشد و نخواهد با روش‌های صدقه‌ای که در هیچ کشوری تعریف نشده است، رای خود را افزایش دهد.
 
مرتضی الویری پنجشنبه شب درگردهمایی اصلاح‌طلبان که در سالن رایزن تهران برگزار شد، گفت: اتفاق 12 ساله‌ای که در دوران مدیریت محمد باقر قالیباف در شهر ما افتاد، باعث شد امروز بتوانیم نحوه نظارت شورا بر عملکرد وی را با دوران احمدی‌نژاد مقایسه کنیم. وی ادامه داد: در جلسه‌ای از من خواستند که گزارشی را در مورد شهر تهران ارائه دهم که در آن جلسه محمدرضا خاتمی هم حضور داشتند که در مورد 10 چالش اساسی و چهار چالش فرعی که شهر تهران با آن مواجه است، مطالبی را بازگو کردم.

نامزد انتخابات شورای شهر اظهار داشت: اتفاقات تلخی در این 12 سال افتاد و بسیاری از فرصت‌های ما از دست رفت و اگر به داد شهر به تهران نرسیم، نجات آن محال است. وی ادامه داد: تصمیمی که می‌خواهیم بگیریم، این است که وقتی قطاری به بی‌راهه می‌رود، مسیر آن را اصلاح کنیم و قطار را به ریل اصلی برگردانیم و به عنوان یک کارشناس کوچک که مسئولیت شهرداری را برعهده داشته ام، صریح می‌گویم ما می‌توانیم این مسیر را اصلاح کنیم.

الویری بیان کرد: اگر این کار را به خوبی انجام دهیم، اما مسئولان کمک نکنند تلاش ما فایده‌ای ندارد. در دوران آقای خاتمی 35 پروژه در هیات دولت تصویب شد و آن را به شورا برده و تصویب کردند. مقرر شد آلودگی هوای تهران مهار شود که حدود 5 پروژه انجام شد و بقیه باقی ماند. بنابراین اگر شورای شهر خوبی دایر کنیم و شهردار خوب برگزینیم اما بدون کمک دولت نمی توان مثمرثمر بود. او افزود: به سرمایه‌گذاری خارجی و کمک دولت نیازمند هستیم که در زمینه گردشگری و توریسم زمینه آن را دولت با فضای امنی که در شرایط بین‌المللی رقم می‌زند، ایجاد می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مسائل جهانی و منطقه‌ای گفت: ترامپ بعد از روی کارآمدنش دو سیبل و هدف را مشخص کرد که یکی داعش و دومی ایران است و با توجه به اتفاق‌هایی که در منطقه وجود دارد، خطر به ما نزدیک شده است. الویری تاکید کرد: در حوزه بین‌المللی، جهانی و کشوری احتیاج به رییس‌جمهوری داریم که او را آزموده‌ایم. وی با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: زمینه شورای شهر و به طبع آن انتخاب شهردار لازمه‌اش این است که تشویق به رای دادن به روحانی و یک بعلاوه بیست و یک نفری که در فهرست قرار گرفتند را مورد توجه قراردهیم.

الویری افزود: اگر مبنا بر این قرار گیرد که تک رای بدهیم، بازنده خواهیم بود. فرض کنید نزدیکان من که می‌خواهند به من رای دهند 10 هزار نفر باشند اما اگر فرمول را عوض کنیم و به 21 نفر لیست رای دهیم. او در ادامه تاکید کرد: به شدت و عمیقا به این باورم که در یک شهر 8 میلیونی، تنوع اقوام و مذاهب خود را در شورای شهر نشان می‌دهد و به این فکر بودم که حداقل یکی از برادران اهل سنت در شورا باشد. اما به دلایلی این امر تحقق نیافت.

الویری بیان کرد : اگر شرایط برای حضور صمدی به شورا فراهم شود با کمال میل راه را برای حضور او در لیست امید هموار می‌کنم. در ادامه این مراسم محمدجواد حق شناس عنوان کرد: مهمترین نیاز امروز ما این است که به آینده سرزمین و فرزندان خود بیاندیشیم. تاکنون بیش از 11 انتخابات داشتیم اما فقط یک انتخابات به صورت خاطره‌ساز بر ذهن ما نشسته است و آن دوم خرداد سال 76 است.

او افزود: قله‌های تاریخ است که تاریخ را فتح می‌کند. در 29 اردیبهشت ماه این امکان را داریم که قله دیگر تاریخ را فتح کنیم. این انتخابات چهار ساله نیست، شاید انتخاب 4 دهه باشد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: در فضای مجازی می‌بینیم که مردم می ‌گویند نمی‌خواهیم به گذشته بازگردیم. نمی‌خواهیم دور ه 8 ساله‌ای که به مثابه 8 سال جنگ بود و عزتی هم برای ما نداشت، بازگردد. همه ما نقدهایی را داریم اما این گلایه‌ها وقتش امروز نیست. امروز مهترین پویشی که باید دنبال کنیم، شعار روحانی مرحله اول است.

وی خاطرنشان کرد: از روزی که روحانی بر سرکار آمد، مهندسی تخریب‌ها با برنامه‌ها و همایش‌ها کلید خورد که دولت روحانی، دولت 4 ساله است و تمام صحنه را برای ناامید کردن مردم آماده کردند در حالیکه ما امیدواریم بتوانیم رکورد انتخابات گذشته را بزنیم. حق‌شناس یادآور شد: در مورد فهرست شوراها امیدوارم مسئولان بتوانند ابهامات را برطرف کنند اما به اعتماد خاتمی، اعتماد کنید.