به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۲۹۹۷۸
با کسب 13 مدال

درخشش مخترعان جوان ایران در مالزي

گروه علمي: تیم مخترعان جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات مالزی به 13 مدال طلا، نقره و برنز این دوره از مسابقات دست یافت.
درخشش مخترعان جوان ایران در مالزي
به گزارش ایرنا، تیم 15 نفره نوجوانان و جوانان مخترع و مبتکر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات بین المللی مالزی پنج مدال طلا، 6 مدال نقره و 2 مدال برنز کسب کرد.مدال های طلا این دوره از مسابقات مالزی جمعه شب طی مراسمی در مرکز همایش های شهر کوالالامپور به برندگان اهداء شد و مدال هخای نقره و برنز نیز صبح شنبه به برندگان این مسابقات اهداگردید. آرمان یوسفیان، دکتر شهریار طاووسی تفرشی و مسعود شفقی با ارائه اختراع نانو فیلتر تسویه آب، امیر رضا پیری با ارئه اختراع دستگاه شارژ یکبار مصرف تلفن همراه و وسایل الکترونیکی پرتابل، محمد احمدی سیاه پوش، یاسین چمایی نژاد و حسام الدین تهیدست با ارائه اختراع توالت هوشمند با قابلیت تنظیم زاویه صحیح نشستن، مرتضی اسکندری با ارائه دوچرخه پیشرفته با فناوری جدید برای راکب و ملیکا محمد صالحی با ارائه اختراع عینک هوشمند به مدال طلا دست یافتند.

امیر عرب نیز با ارائه اختراع سیستم جدید بازیافت بطری های پلاستیکی، یاسین چمایی نژاد ، حسام الدین تهیدست و محمد احمدی سیاه پوش با ارائه اختراع سیستم پرداخت عوارض هوشمند خودروها، ایلیا شاه محمدی با ارائه اختراع میکسر هوشمند طبخ غذا در حین پخت، کتایون پیشگاهی با ارائه اختراع بتن خود تمیز شونده برای کارخانجات تولیدکننده آلاینده، الهه حبیب نیا با اختراع فیلتر هوشمند جذب آلاینده ها و غزاله میرزایی و مهتا امیر بیگی با اختراع پنجره هوشمند توانستند مدال نقره این دوره از مسابقات بین المللی اختراعات مالزی را از آن خود کنند. ملیکا دل افروز با اختراع کیف پول هوشمند و محمد مبین کشاورز با اختراع سیستم جدید تهویه هوشمند به مدال برنز این نمایشگاه و مسابقات دست یافتند. داوری این نمایشگاه بین المللی را تیمی متشکل از 90 نفر از اساتید دانشگاه های مختلف کشور مالزی در حوزه های مختلف علمی بر عهده داشتند. بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فناوری، اختراع و نوآوری مالزی (ایتکس 2017) با حضور فعال گروهی از مخترعان و مبتکران جوان و نوجوان ایرانی از روز پنجشنبه در مرکز همایش های شهر کوالالامپور گشایش یافت و عصر شنبه بکار خود پایان می دهد.