به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۱۲۹۹۹۸

بی‌‌استفاده ماندن250میلیارددلارسرمایه

گروه اقتصادي: وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموع خانه‌های‌خالی و دوم که در دولت قبل بنا شد به حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه می‌رسد که می‌توان آنها را در شهرهایی مانند شهرهای شمالی کشور، اطراف شهرهای بزرگ و جزیره کیش مشاهده کرد.
عباس آخوندی طی سخنانی در ستاد انتخاباتی جوانان حسن روحانی اظهار کرد: سرمایه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارددلار از قبل خانه‌های‌خالی در کشور، بی‌استفاده مانده است. آیا شما می‌توانید در کشور رشد اقتصادی ایجاد کنید؟وی با بیان اینکه آقایان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانه دوم در ایران تولید کرده‌اند، گفت: مجموع خانه‌های‌خالی و دوم که در دولت قبل بنا شد به حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه می‌رسد که می‌توان آنها را در شهرهایی مانند شهرهای شمالی کشور، اطراف شهرهای بزرگ و جزیره کیش مشاهده کرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم افزود: سیاست‌های آنها منجر به ایجاد زندگی ۱۹ میلیون نفر در شرایط بد مسکنی شده است در حالیکه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی و دوم در کشور ایجاد شد.وی خطاب به محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: شما ۱۲ سال شهردار تهران هستید و فقط سالی ۸ کیلومتر مترو ساخته‌اید، آیا محیط زیست و حمل و نقل عمومی برای شما مهم بوده است؟

آخوندی خطاب به شهروندان واقع در ستاد انتخاباتی روحانی و مردم ایران، گفت: من خود را جای شما گذاشته‌ام و می‌دانم که تجزیه و تحلیل این حجم از اطلاعات و گزاره‌ها کار بسیار سختی است اما شما آگاهانه رای دهید و پیش روی شما راه حل بسیار ساده‌ای وجود دارد تا بفهمید چه کسی حقیقت را می‌گوید. اگر ۸ سال گذشته را به یاد بیاورید مشخص می‌شود که چه اردوگاه‌هایی وجود دارد.وی افزود: همه شاهدیم که در صدا و سیما حقوق ملت زیرپا گذاشته می‌شود و کسانیکه در هیچ دادگاهی محکوم نشده‌اند به آنها اتهام زده می‌شود. آقای رئیسی اگر شما رئیس‌جمهورشوید باید بر اصل ۱۲۱ قانون قسم یاد کنید که از حقوق و حرمت شهروندان دفاع خواهید کرد.

آخوندی گفت: در جلسه قبل مناظره حیثیت یک شهروند زیر پا گذاشته شد بدون آنکه در هیچ دادگاهی محکوم شده باشد.وزیر راه و شهرسازی خطاب به شهردار تهران گفت: آقای قالیباف! شما چطور می‌توانید از حقوق شهروندان دفاع کنید. اولین اقدام شما باید دفاع از حقوق شهروندان و جلوگیری از هتک حرمت و حیثیت آنها باشد از این رو معلوم است شما چطور با حقوق شهروندان برخورد خواهید کرد.وی در پایان گفت: امیدوارم آگاهی پیروز شود و آنها که پوستین وارونه می پوشند برای مردم آشکار شوند.