به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۱۳۰۰۳۰

نمی‌توان با شعار شغل ایجاد کرد

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: با فشار، زور و شعار نمی‌توان شغل ایجاد کرد.
به گزارش ایلنا، محسن مهرعلیزاده در نشست خبری خود در خصوص میزان تحقق وعده‌های روز گذشته رییس‌جمهور درباره رفع کامل تحریم‌ها و تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری گفت: اگر اتفاق خاصی صورت نگیرد روحانی قادر به عمل کردن به وعده‌هایی که داده، است.او ادامه داد: شدیدترین فشار غرب در مورد تحریم‌ها در بحث هسته‌ای بود که روحانی با کمک همکارانش توانست این مورد را رفع کند و از یک تحریم تبدیل شد به یک همکاری متقابل.عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: تحریم‌های دیگر با آن شدت تحریم هسته‌ای نیست و ما چون سابقه باز کردن گره‌های مشکل‌تر از این را داشته‌ایم برای حل این بحران نیز مشکلی پیش نخواهد آمد.

مهرعلیزاده در خصوص ایجاد اشتغال گفت: شغل را نمی‌توان با شعار دادن درست کرد. زمان احمدی‌نژاد طرح زودبازده را اجرا کردند و چندین هزار کارآفرین و فرد جویای کار را تبدیل به بیکار بدهکار کردند که نتیجه مدیریت غلط و اجرای شیوه‌های بدون منطق است.او ادامه داد: وقتی کشوری ثبات پیدا کرد و دیگر هر لحظه امکان تحریم آن وجود ندارد سرمایه‌گذار خارجی را به سوی خود جلب خواهد کرد. از طرف دیگر سرمایه‌گذار داخلی نیز که در این چند سال از ترس عدم ثبات پول خود را راکد کرده نیز به بازار خواهد آورد و ایجاد شغل خواهد شد.

مهرعلیزاده تصریح کرد‌: ایجاد یک میلیون شغل سخت نیست اما نیاز به مبنا دارد که امنیت اقتصادی، ایجاد فضای کسب و کار و فعالیت‌های بانکی هدفمند جزو همین مبنا است و دولتی که سهم کارشناسی آن بالا باشد می‌تواند آن را انجام دهد. این دولت با وجود اطمینان دنیا و مردم و تدبیر می‌تواند یک میلیون شغل را در سال ایجاد کند اما دیگران که با فشار، زور و شعار به دنبال پیش‌برد اهداف خود هستند نمی‌توانند حتی نصف این عدد را شغل ایجاد کنند.او ادامه داد: مردم همه این اتفاقات را می‌بینند، حرف ها را تشخیص می‌دهند، ذات انسان از دروغ و حرف‌های پوچ متنفر است. مخصوصاً آنکه تجربه اینگونه رفتارها را در هشت سال دولت اصولگرایان داشته‌اند. پس نسبت به این رفتار واکنش مقابله‌ای نشان خواهند داد.