به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۳۰۰۴۵
بیش از 90 درصد بخش غربی موصل آزاد شد

ادامه درگیری‌ها در موصل با داعشیان

گروه بين الملل: حیدرالعبادی به مقر فرماندهی عملیات مشترک رفت و وزیر دفاع عراق نیز به همراه معاون الحشدالشعبی از محور غربی بازدید کرد. هم اکنون نبرد سختی در اطراف القیروان در غرب نینوا جریان دارد و از موصل نیز خبر رسیده که بیش از 90 درصد بخش غربی این شهر آزاد شده و تا پیش از ماه رمضان این شهر بطور کامل آزاد خواهد شد.
ادامه درگیری‌ها در موصل با داعشیان
به گزارش ایرنا، العبادی نخست وزیر عراق با حضور در مقر فرماندهی عملیات مشترک و برگزاری یک جلسه با فرماندهان عملیاتی ، در جریان روند پیشروی ها در بخش غربی موصل قرار گرفت.بخش رسانه ای دفتر العبادی در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرده که العبادی دستوراتی در خصوص عملیات صادر کرده و در ضمن بر حفظ جان و تامین امنیت شهروندان و غیرنظامیان تاکید کرده است. فرماندهان میدانی با تاکید براینکه تاکنون بیش از 90 درصد بخش غربی موصل آزاد شده ، گفته اند که کار بخش غربی موصل تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان تمام خواهد شد و این شهر بطور کامل در اختیار نیروهای عراقی قرار خواهد گرفت.

طی روزهای اخیر با پاکسازی محله های سه گانه الهرمات و نیز 30 ژوئیه ، گروه تروریستی داعش در یکی دو محله و در نوار باریکی از بخش غربی محاصره شده است و تنها چند محله از جمله 17 ژوئیه و الحدباء و مسجد نوری (مسجدی که ابوبکر البغدادی در آن اعلام خلافت کرد)، باقی مانده است. از طرفی عرفان الحیالی وزیر دفاع عراق نیز روز شنبه به غرب استان نینوا ، منطقه ای که از پنجشنبه شب محل درگیری های شدید میان نیروهای الحشدالشعبی با گروه تروریستی داعش است، رفت و با ابومهدی المهندس قائم مقام تشکیلات الحشدالشعبی به بازدید از منطقه عملیاتی و روند عملیات جاری پرداخت.

وی به دنبال بازدید از منطقه غرب تلعفر ، به خبرنگاران گفت که از هماهنگی خوب میان ارتش و الحشدالشعبی در عملیات جاری رضایت دارد.عملیات آزادسازی بخش القیروان، حدفاصل تلعفر و البعاج، در فاصله کمتر از 45 کیلومتری مرز سوریه، از شامگاه پنجشنبه آغاز شد و نیروهای الحشدالشعبی با حمایت هوانیروز ارتش عراق موفق شدند تا پایان روز جمعه بیش از 10 روستا و منطقه اطراف القیروان را آزاد کنند.نیروهای الحشدالشعبی بعد از ظهر شنبه ،عملیات ورود به شهر القیروان را آغاز کردند و به گفته منابع امنیتی ، هم اکنون درگیری های سنگینی در اطراف این بخش جریان دارد.نیروهای عراقی در جریان این عملیات موفق شدند راه های امدادی و مواصلاتی داعش را از این بخش به سمت البعاج و مرز سوریه در غرب و تلعفر در شرق منطقه قطع کنند.