کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پاسخ به سوال‌های رفع حصر موسوي و كروبي در تبریز:

روحانی: بازوی من قدرت بعضی چیزها را ندارد مردم تبريز: عيبي يخ

25 ارديبهشت 1396 ساعت 12:18


گروه سياسي: رييس‌جمهور در واکنش به سوال‌ها و درخواست‌های  انبوه مردم تبريز مبنی بر رفع حصر کاندیداهای انتخابات سال 88 اظهار کرد: بازوی من قدرت بعضی چیزها را ندارد، اما بعضی کارها با رای بالاتر از 51 درصد کارساز خواهد بود.
حجت الاسلام دكتر حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در سالن ورزشی شهید شریفی تبریز در جمع هواداران خود اظهار کرد: روز جمعه می خواهیم فردی را انتخاب کنیم که با یک تصمیم او جان میلیون ها انسان می تواند به خطر بیفتد و با یک تصمیم او حیات میلیون ها اسلام حفظ می شود. وی با اشاره به وعده های انتخاباتی خود در سال 92 خاطر نشان کرد: من در سال 92 به آذربایجان شرقی و غربی قول دادم که اگر رئیس جمهور شوم در نخستین جلسه دولت اولین تصمیم من راجع به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود و امروز می گویم که اگر این تصمیم اجرا نمی شد امروز در آذربایجان های شرقی و غربی با شرایط جدیدی روبرو بودیم و دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده بود، طوفان نمک نیز همه منطقه را فراگرفته بود. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با خشکی دریاچه ارومیه نه تنها کشاورزی در منطقه از بین می رفت، بلکه مردم ناچار به مهاجرت بودند گفت: یک تصمیم دولت توانست سرنوشت 14 میلیون نفر در غرب کشور را نجات دهد.

چكيده اظهارات دكتر روحانی در جمع پرشور مردم تبريز

* ترکی یک زبان نیست؛ یک روحیه استوار است؛ درود من به مردم بلندآوازه تبریز
*سلام بر شما مردم که در 29 اردیبهشت 96، دوم خرداد 76 را تکرار خواهید کرد
* می توانید کسی را انتخاب کنید که جان میلیون ها انسان را به خطر می اندازد و می توانید کسی را انتخاب کنید که حیات میلیون ها نفر را حفظ کند
*فکر نکنید اگر دریاچه ارومیه خشک می شد، کشاورزی آذربایجان از میان می رفت؛ مردم مجبور به مهاجرت می شدند
*از اول کار این دولت هرکس می خواست در آذربایجان بیاید و سرمایه گذاری کند، منتظر دو چیز بود. دیشب از آقای استاندار موکدا پرسیدم او گفت دقیقا همین جور است: اول منتظر تحقق برجام و شکسته شدن تحریم ها بودند و دوم اینکه می خواستند ببینند دریاچه ارومیه می ماند یا نه. اگر دریاچه روز به روز به سمت خشکی مطلق می رفت هیچ سرمایه گذار داخلی و خارجی و حتی سرمایه گذارانی که در تبریز و ارومیه بودند، مجبور بودند کار خود را جمع کنند
*29 اردیبهشت کسی را انتخاب می کنید که تصمیم او می تواند سرنوشت همه ملت را تعیین کند
*دلواپس ها آجرهای دیوار تحریم را که ما خراب کردیم، برده اند در یک انبار گذتاشته اند که اگر دولت عوض شد دو مرتبه آنها را بیاورند.
* ما طر فدار پل هستیم نه دیوار
*مردم! آیا تبریز سال آینده پایتخت گردشگری جهان اسلام هست یا نه؟ امروز برنامه ریزی ها برای سال 2018/ انجام می شود.. ما میخواهیم بین تبریز و دنیا همانطور که پیشینیان شما از تبریز رفتند مرکز تجارت در مصر و اروپا درست کردند، ارتباط باشد. مردم تبریز، مردم پل می شود.
*روحانی اهل شعار نبود؛ روحانی مرتبا به مردم فحاشی نمی کرد. روحانی در مقام عمل، قدرت دفاعی و سلاح های راهبردی ایران را به آنچه بیش از ده سال قبل بود، رساند
*شما اگر قدرتمند باشید راحت در خیابان راه می روید. نیازی ندارید که دائما بگویید من قدرتمندم من قدرتمندم! به شعار نیازی ندارد!
*شما بازار نفت را به عربستان دادید؛ بار ابراز قدرت کردید؟
*شما در مذاکرات نشستید بیانیه خواندید و سخنرانی کردید و تحریم جدید گرفتید و برگشتید؛ این دولتی که شما انتخاب کردید، مردم بزرگ کارزار دیپلماسی را انتخاب کرد
*آنها شعار انقلابی گری می دادند، اما در سال اخر 6 میلیون تن گندم وارد کردند
اما امسال سه میلیون گندم اضافه برای صادرات داریم
*کسانی که می توانند از آینده حرف بزند که گذشته خوبی داشته باشد. مردم شاهد بخواهید! شاهد، کارنامه گذشته است
*مردم! بگذارید با شما درد و دلی کنم.ما به هر استانی می رویم شرمند محبت مردم می شویم. اما انسان در تبریز که می آید حالت دیگری است. من در خرداد 92 قول های دیگری به شما دادم. گفتم تعامل با جهان را بهتر خواهم کرد. گفتم در کشاورزی قدم های خوبی برخواهیم داشت و در صنعت پیشرفت خواهیم کرد و در بهداشت و درمان شرایط بهتری برای کشور ایجاد خواهم کرد و برای صنعت برق و حمل و نقل و نیرو وضعیت بهتری ایجاد خواهم کرد. اما بعضی چیزها را قدرت بازوی من نتوانست.
*برخی کارها را دولت قانونی من نتوانسته انجام دهد. شعار مردم تبريز: عیبی یخ
*من هیچ وقت نمی خواستم این کلام را بگویم، اما به شما مردم تبریز می گویم که بعضی چیزها با رای 51 درصد نمی شود. رأی بالاتر، کارساز آن خواهد بود.
*چرا اینقدر علیه روحانی و دولت او تهمت می زند، چرا صدا و سیما ضد این دولت حرکت می کند؟
*دعوا سر چیست؟ یک راه بیشتر نداریم و آن اینکه همه مردم را به پای صندوق رأی مردم ببریم.
*هر نفر روز جمعه به همراه 11 نفر. ما دولت دوازدهم را درست می کنیم
*من برای بعضی امور حاضرم دهها بار دست رهبری معظم انقلاب را ببوسم
* حل برخی مشکلات 1+11 و حضور مردم پای صندوق آراء است. مردم عزیز تبریز و آذربایجان! آیا ما از عهد و پیمانی که در خرداد 92 بستیم، پشیمانید؟ آیا حداقل نصف آن گام هایی را که باید برمیداشتیم، برنداشتیم؟
*رویشان نمی شود بگویند برنامه ما همان برنامه 8 سال قبل است. عزیز من! جان من! با پمپاژ پول که درست نمی شود!
*یکی از چیزهایی که در دولت یازدهم موفق به انجام آن نشدم این بود که نتوانستم دروغ را ریشه کن کنم. می گویند دولت سند 2030 را امضا کرده است. اما دولت به صراحت گفته است که در چارچوب فرهنگ ملی و دینی خود عمل می کند؛ دروغگویانی که آنقدر پررو شده اند که می توانند گزارش دروغ خدمت مقام معظم رهبری بفرستند.
*ما انقلابی امروز نیستیم، ما انقلاب سال 42 هستیم. شما تازه انقلابی شده اید. من بسیجی امروز نیستم، بسیجی سال 59 هستم. دروغ نگوییم!
*بر اصلاح طلبی سلام! بر اعتدال گرایی سلام! بر اصولگرایی بدون ریا سلام! بر سید محمد خاتمی سلام! بر روح پاک و مظلوم شهید بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی سلام
*بر اسلام عزیز ما سلام! بر ایران سلام! بر رأی ما در 29 اردیبهشت سلام و پیروزی 29 اردیهبشت سلام! دوباره ایران!دوباره اسلام! دوباره اعتدال! دوباره امید!


کد مطلب: 130135

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/130135/روحانی-بازوی-قدرت-بعضی-چیزها-ندارد-مردم-تبريز-عيبي-يخ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir