به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۱۳۰۱۵۸

معدن رفقا، تخریب رقبا...!

گروه سیاسی: در فیلم مستند انتخاباتی قالیباف بخش هایی از اعتراضات معدنچیان معدن یورت به رئیس‌جمهور در دیدار روحانی با آنان از شبکه یک سیما پخش شد. در این باره ذکر چند نکته ضروری است.

1ـ حضور حسن روحانی در جمع معدنچیان داغدار و شنیدن اعتراض آنان نشانگر وظیفه شناسی رئیس جمهور است که به جای آن که با دوربین و عکاس به خانه فقرا سر بزند و نمایش تبلیغاتی راه بیندازد به جمع معترضانش رفته است و آنان نیز به راحتی اعتراضشان را مطرح کرده اند.

2ـ هر مسئول دیگری، حتی همین آقای شهردار و حامیان قدرتمندش که گویا از این تصاویر بسیار ذوق زده شده‌اند در آن شرایط سخت به جمع معدنچیان داغدار معدن یورت می‌رفت با همین صحنه مواجه می‌شد و آن اعتراضات لزوما به شخص روحانی نبوده است، بلکه اعتراض به ساختاری است که در آن کارگر آن طور که باید و شاید قدر نمی‌بیند.

3ـ چه خوب بود جناب قالیباف در مستند انتخاباتی شان در کنار یادآوری حادثه معدن یورت از هنرنمایی و شاهکارهایی که در فاجعه پلاسکو و بحران پس از آن از خود به نمایش گذاشته‌اند نیز سخن می‌گفتند.

4ـ همانطور که همگان مطلع‌اند مالک این معدن که حسب قانون مسئولیت ایمنی آن را بر عهده دارد از جمله حامیان قدرتمند آقای شهردار و دیگر نامزد جریان مخالف روحانی است. بنابراین، اگر قرار است کسی پاسخگوی آن چه در معدن یورت رخ داد باشد رفقای آقایان قالیباف و رئیسی هستند.

5ـ سوء استفاده از مشکلات مردم و حادثه‌های این چنینی راه و رسم غلطی است که می‌بایست یک بار برای همیشه از فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور رخت بربندد. این مایه شرمساری است که برخی رسانه‌ها و سیاسیون برای کسب چند رای بیشتر از آلام مردم نهایت سوء استفاده را برده و برای تخریب رقبایشان واقعیات را وارونه جلوه دهند.  

6ـ سردار قالیباف که این گونه خود را حامی کارگران معترض نشان می‌دهد در مواجهه با سایر اعتراضات هم همین قدر مهربان هستند و یا از روش‌هایی که در سخنرانی‌های خصوصی گفته‌اند، بهره‌می‌برند؟

7ـ معدنچیان معترض چنین دلسوزی‌های کاسبکارانه‌ای را قطعا پس خواهند زد و به خوبی از این امر آگاه هستند که این نوع دلسوزی‌های ظاهری در واقع برای کسب چند رای بیشتر است.

8ـ راستی حضور افرادی که برای معدنچیان ناشناخته بودند در روزی که روحانی قرار بود به معدن یورت برود و استقرار دوربین‌های حرفه‌ای از زوایایی خاص به مستند انتخاباتی «جناب سرهنگ» ارتباطی داشت؟ !

 

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۰۸:۳۵
تاریخ نحوه ی رفتار روحانی و رفتار امثال قالیباف را ثبت خواهد کرد .تاریخ خواهد گفت که روحانی برای تسلی دل معدنچیان عزیز چه کرد و قالیباف و همفکرانش با بی اعتنایی به معدنچیان چه کردند.رو سیاهی زمستانِ معدن زمستان یورت به آنهایی می ماند که به این عزیزان داغ دیده به چشم سوژه ای علیه روحانی نگاه کردند. (352688)