کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علت مخالفت محفلVOA با روحاني چيست؟

26 ارديبهشت 1396 ساعت 11:15


گروه سياسي: مجريان و برنامه‌گذاران شبكه فارسي صداي آمريكا (VOA) اين روزها براي تقويت تحريم انتخابات سنگ تمام گذاشته و با روش‌هاي موذيانه‌اي سعي وافري دارند تا حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي به حداقل رسيده و امكان پيروزي آقاي روحاني به حداقل كاهش يابد.

اين شبكه كه اخيرا تعدادي جديد مجري و برنامه ريز را استخدام كرده و يكي از آنان برادر آرش سيگارچي است كه در حال حاضر به شكل مرموزي در برخي برنامه‌هاي زنده اين شبكه نهايت تلاش را براي تخريب حسن روحاني و تقويت پايگاه كانديداهاي مقابل او را به كار مي‌برد. بسياري از فعالان رسانه‌اي رويكردهاي فعلي اين شبكه خصوصا برخي از مجريان كم سن و سال آن را كه فاقد كمترين اطلاعات و آگاهي‌هاي سياسي داخل ايران هستند عمدتا ناشي از «خريد» آنان توسط برخي منابع داخلي خاص، ارزيابي كرده تا از اين طريق «زدن» آقاي روحاني در منظر برخي از طيف خاكستري معقول و منطقي جلوه كند و از امكان حضور اين طيف براي دادن راي جلوگيري شود.

اين فعالان، احتمال تغيير رويكرد اين شبكه پس از روي كار آمدن ترامپ را بعيد مي‌دانند زيرا در حاليكه حتي سياست كلان خارجي دولت ترامپ آنچنان در سطح بالا در هم ريخته، نامشخص و مبهم است، لذا هنوز فرصت ارزيابي سياست‌هاي سطح پايين تري همچون رويكردهاي يك شبكه از دهها شبكه صداي آمريكا اصولا بوجود نيامده است. به همين دليل، اين فعالان رسانه بر همان «تطميع مالي» برخي از عوامل اين شبكه توسط برخي جريانات تندروي  داخلي كه از منابع مالي هنگفتي برخوردارند (منابعي همچون سهمي از 2/300 ميليارد دلار ناپديد شده بابك زنجاني!) كه با خانواده اين مجريان در داخل ايران در ارتباط مداوم و پيوسته قرار دارند، اصرار دارند.

و بي بي سي...
از سوي ديگر اين موضوع به بي بي سي فارسي هم سرايت كرده است گرچه ميزان آن نسبت به VOA ناحسوس تر است. در اين زمينه «احمد پورنجاتی» فعال سیاسی اصلاح طلب و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم در فیسبوک نوشت:
این چه توقعی ست که برخی دوستان از یک رسانه‌ی فارسی زبان بیگانه، مثلا بی بی سی دارند؟ که در قضیه‌ی انتخابات یا بی طرف باشد یا به سود کاندیدای مورد نظر آنان تلاش کند یا اگر به گونه‌ای آشکار و پنهان و زیرپوستی زمینه‌ی تخریب یک کاندیدا و تقویت کاندیداهای دیگر را فراهم کرد، شگفت زده و معترض شوند. می‌گویند: بی بی سی دارد در عمل، خط تخریب روحانی و لانسه کردن قالیباف و رییسی را دنبال می کند. به فرض این کار را بکند. اگر برعکس آن را نیز می‌کرد، نه حرجی بر او بود و نه دست افشانی را باید بر می‌انگیخت. البته پز استقلال حرفه‌ای نباید بگیرد. یعنی توی کت ما نمی‌رود. خیالتان را راحت کنم: رسانه‌ی مستقل و بی‌طرف هنوز و هرگز به دنیا نیامده و نخواهد آمد. دیگ داغ هر رسانه‌ای به ویژه که بانی‌اش یک سیستم سیاسی باشد، آش نذری و صلواتی نیست. حساب و کتاب دارد. البته این به مفهوم به یک چوب راندن و داوری فله‌ای کردن در باره‌ی همه‌ی برنامه‌ها و نادیده گرفتن ویژگی‌های ارزشمند شخصیت فردی و حرفه‌ای برخی از دست اندرکاران این رسانه که از گذشته می‌شناسیم – انسان‌های وطن دوست و ملتزم به اصول و اخلاق حرفه‌ای فعالیت رسانه‌ای – نیست.
غقل سنجش‌گر و واقع‌بین و نسبی‌گرا و خالی از خیالات رمانتیک را برای همین وقت‌ها گذاشته‌اند.
بی‌خیال «آرنج بغلی»، برو که دارمت!

«رای ندهندگان عزیز، رای ندهید تا روحانی انتخاب نشود، بقیه‌اش با ما!»
آقا اسفندیار- بازیگر «خواب تلخ»، واکنش عجیبی نسبت به رای دادن در انتخابات داشت و متنی را منتشر کرد. در متن «آقا اسفندیار» که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:«سلام به همه رای ندهندگان عزیز و آراء خاکستری محترم!
عزیزان من و سروران گرامی در این مقطع حساس امیدوارم همچنان بر رای ندادن استوار باشید و بدانید که رای خاکستری شما تاثیری عظیم بر سرنوشت همه ما خواهد گذاشت.
از اینکه گفته می‌شود رای ندادن شما را به بهار دل انگیز سال ۹۲ برمی‌گرداند نهراسید و بدانید شما حتی می‌توانید فراتر بروید و به سال ۸۴ بازگردید و حماسه آراء خاکستری را دوباره به وجود آورید، سالی که تعداد آراء شما از آراء آقای احمدی نژاد هم بالاتر بود!
ولی متاسفانه در سالهای ۸۸ و ۹۲ آراء خاکستری شما دچار تفرقه و شکست شد و مردم رای دادند. می‌دانم قلبتان شکست ولی امسال باید از شکست‌های گذشته درس بگیرید و همه شما رای خاکستری‌های عزیز یک‌دل و یکرنگ متحد شوید و روز جمعه انتخابات در خانه بنشینید و از برنامه‌های صداوسیما لذت ببرید و حتی اگر خواستید برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را هم ببینید، به جهنم! فقط جمعه از خانه بیرون نروید تا ان شاءالله روز شنبه جشن رای خاکستری‌ها را بگیرید و دلتان خنک شود، مثل سال ۸۴! من از همین جا بابت رای ندادن و ماندن در خانه در روز انتخابات از همه شما تشکر می‌کنم و پیشانی یک یکتان را می‌بوسم و امیدوارم در چهار سال آینده زحماتتان را جبران کنم. رای ندهندگان عزیز، رای ندهید تا روحانی انتخاب نشود، بقیه‌اش با ما! با تشکر – ستاد مخالفین رئیس جمهور شدن روحانی!»


کد مطلب: 130176

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/130176/علت-مخالفت-محفلvoa-روحاني-چيست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir