به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۱۳۰۱۹۵
به اتهام قتل پسربچه

محاکمه پزشک قلابی و پدر معتادش

گروه حوادث_رسانه‌ها: روزنامه ايران نوشت:پرونده مرگ پسرک چهار ساله که پس از نوشیدن شربت متادون جان سپرده بود، با صدور کیفرخواست از سوی بازپرس جنایی برای پدر و پزشک قلابی به دادگاه کیفری فرستاده شد. پرونده این ماجرای غم‌انگیز از بامداد ۲۷ دی سال گذشته و به دنبال تماس مردی با کلانتری شهرک قدس - غرب - در دستور رسیدگی قرار گرفت. این مرد با صدایی مضطرب از مرگ مشکوک پسر چهار ساله‌اش در یکی از برج‌های منطقه سعادت‌آباد خبر داد.
بدین‌ترتیب با حضور بازپرس منافی آذر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی و تیم تحقیق، بررسی‌های تخصصی در این‌باره آغاز شد.پدر کودک به بازپرس جنایی گفت: «من معتاد بودم و برای اینکه اعتیادم را ترک کنم از متادون استفاده می‌کردم. چند ساعت قبل از این اتفاق متادون خریدم و آن را در آب حل کرده و داخل بطری آب معدنی ریختم. اما فراموش کردم بطری را داخل یخچال بگذارم و اشتباهی روی میز اتاق خواب قرارش دادم. اما عصر دیروز پسرم سراغ شیشه رفت و به جای آب آن را سر کشید. مدام می‌گفت چقدر تلخ است و من به هیچ عنوان حواسم به او نبود. ولی چند ساعت بعد که حالش بد شد تازه فهمیدم چه اتفاقی افتاده است.»
این مرد ادامه داد: «همسایه‌مان پزشک بود اما شیشه می‌کشید. سراسیمه پیش او رفتم که او پس از معاینه پسرم به او قرص ذغال داد. وقتی کمی حالش بهتر شد، به پیشنهاد همسایه‌مان، پسرم را به اتاقش بردم تا استراحت کند. بعد هم پای بساط همسایه نشستم و با هم «شیشه» کشیدیم. نیمه‌شب حال پسرم بدتر شد و با کمک همسایه‌مان خیلی برای نجاتش تلاش کردیم اما نتوانستیم جانش را نجات دهیم. ای‌کاش به حرف همسایه‌مان گوش نمی‌کردم و پسرم را به درمانگاه یا بیمارستان می‌بردم تا زنده می‌ماند.»پس از این اظهارات، مرد همسایه نیز بازداشت شد تا اینکه در تحقیقات تخصصی، جعلی بودن عنوان و مهرهای پزشکی‌اش به اثبات رسید.
سرانجام دیروز، بازپرس جنایی تهران، کیفرخواست پدرکودک و پزشک قلابی را صادر کرد.به این ترتیب مرد جوان در پرونده مرگ پسرش به اتهام مشارکت در قتل شبه‌عمد، غفلت از رسیدگی به وضعیت کودک و نرساندن او به بیمارستان مجرم شناخته شد و پزشک قلابی نیز علاوه بر اتهام مشارکت در قتل شبه‌عمد، به جرم جعل دو مهر پزشکی و سرقت برای محاکمه به دادگاه فرستاده شد.