به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۳۰۲۵۲

افتتاح 122بیمارستان در دولت يازدهم

گروه جامعه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 12هزار پزشک متخصص در دولت تدبیر و امید برای خدمات رسانی به مردم عازم مناطق محروم کشور شدند.
افتتاح 122بیمارستان در دولت يازدهم
به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی سه شنبه شب در جمع مردم گچساران در مسجد بیت العباس (ع) این شهرستان اظهار داشت: پس از آغاز به کار دولت یازدهم و به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان وضعیت دارو و درمان در کشور با مشکلات متعددی مواجه بود. وی ادامه داد: به همین دلیل 700 هزار نفر از مردم کشور سالانه زیر خط فقر بوده و برای درمان فرزندان و والدین خود فرش زیر پایشان را می فروختند.

قاضی زاده هاشمی ابراز کرد: 122بیمارستان در دوران چهار ساله دولت یازدهم در کشور افتتاح شد.وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه درمان برای روستاییان به سه درصد و ساکنان شهرها به 6درصد رسید. قاضی زاده هاشمی افزود: خدمات دولت تدبیر و امید در تمامی عرصه ها از جمله حوزه بهداشت، درمان و سلامت با وجود مشکلات متعدد از جمله پایین بودن قیمت نفت و محدودیت های مالی و اقتصادی کشور ارزنده بوده است.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم برای دیگر مشکلات کشور و خدمات رسانی مطلوب به مردم نیازمند چهار سال زمان دیگر است.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 11میلیون نفر از مردم کشور در دولت یازدهم بیمه شدند که 85 درصد آنها به دلیل نداشتن بیمه و فقر مالی به پزشک مراجعه نمی کردند.
وی ابراز کرد: پنج هزار خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مراکز جامع خدمت سلامت از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در کشور راه اندازی شد.هاشمی اظهار داشت: 6 هزار و 500 طرح بهداشتی درمانی توسط دولت یازدهم در سراسر کشور اجرا که از این تعداد 650 طرح آن مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت تدبیر و امید پیشنهاد اجرای طرح تحول نظام سلامت را به مجلس شورای اسلامی ارایه و رهبر معظم انقلاب نیز با اجرای آن موافقت کرد که یکی از نتایج مهم اجرای این طرح کاهش میزان پرداختی از جیب مردم بود. وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان 96 تختخوابی بی بی حکیمه(س) گچساران تا قبل از دولت یازدهم تنها 30 درصد بود که در سال پایانی این دولت تکمیل و افتتاح شد.شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.