به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۳۰۲۶۸

بازتاب انصراف جهانگیری در رسانه‌های جهان

گروه سياسي: کناره‌گیری «اسحاق جهانگیری» از رقابت‌های انتخاباتی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.
به گزارش ایلنا، کناره‌گیری «اسحاق جهانگیری» معاون رییس‌جمهوری کشورمان از رقابت‌های انتخاباتی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.نیویورک تایمز نوشت: «یک اصلاح‌طلب از رقابت‌های انتخاباتی ایران کناره‌گیری کرد. این اقدام جهانگیری در حمایت از رییس‌جمهوری ایران صورت گرفت.»تایمز با اشاره به کناره‌گیری «محمد باقر قالیباف» از رقابت‌های انتخاباتی، نوشت تنها چهار کاندیدا در انتخابات روز جمعه رقابت می‌کنند.پایگاه خبری "دیلی میل" نوشت: «معاون رییس‌جمهوری ایران در حمایت از حسن روحانی، انصراف داد.»
 
دیلی‌میل به نقل از جهانگیری نوشت: «در انتخابات روز جمعه به روحانی رای می دهم. وظیفه تاریخی خود را به اتمام رساندم و به همراه شما برای کمک به روند رشد کشور به روحانی رای می دهم. به روحانی رای دهید چراکه وی مرد روز‌های سخت و دشوار است.»خبرگزاری آسوشیتد‌پرس از کناره‌گیری «اسحاق جهان‌گیری» معاون رییس‌جمهوری کشورمان از رقابت‌های انتخاباتی خبر داد.آسوشیتد‌پرس نوشت: «یک کاندیدای اصلاح طلب از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ایران انصراف داد.»
 
این خبر گزاری ادامه داد: «جهانگیری در حمایت از "حسن روحانی" رییس‌جمهوری ایران از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری کرد. این کار قابل پیش‌بینی، قدرت کمپین انتخاباتی روحانی را افزایش داد.»آسوشیتد‌پرس افزود: «با کناره‌گیری جهانگیری اکنون تنها چهار کاندیدا در رقابت انتخاباتی ایران حضور دارند. انتخابات روز جمعه برگزار می‌شود.»این خبرگزاری متذکر شد: «روز دوشنبه "محمد باقر قالیباف" در حمایت از "ابراهیم رییسی" از رقابت انتخاباتی انصراف داده بود.»پایگاه خبری دیلی‌استار و ای‌بی‌سی نیوز نیز با اشاره به سخنان جهانگیری در شیراز، خبر کناره‌گیری وی از رقابت‌های انتخاباتی را منعکس کردند.