به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۱۳۰۲۹۳
اشرفزاده: اجرایم در مشهد را لغو کردند

دوباره ایران دوباره ایران دوباره ایران/دانلود كنيد

گروه هنري: حجت اشرف‌زاده که قرار بود عصر امروز (چهارشنبه 27 اردیبهشت) در جریان همایش ستاد هنرمندان حسن روحانی به اجرای برنامه بپردازد؛ اجرایش لغو شد.
دوباره ایران دوباره ایران دوباره ایران/دانلود كنيد
حجت اشرف‌زاده در گفتگو با ایلنا، ضمن بیان این مطلب گفت: ما قرار بود در جریان برنامه‌ای که توسط ستاد آقای روحانی ترتیب داده شده بود چند قطعه ملی را اجرا کنیم اما متاسفانه با ما تماس گرفتند و گفتند که شما مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اید و نمی‌توانید در مشهد اجرا داشته باشید.  این خواننده در ادامه افزود: این در حالی است که همه ما می‌دانیم اجرای ما یک کنسرت مستقل محسوب نمی‌شود و همچون سایر برنامه‌های انتخاباتی که برخی گروه‌ها دو سه قطعه را اجرا می‌کنند؛ قصد داشتیم اجرا کنیم.
 
وی همچنین عنوان کرد: همانطور که می‌دانید آقای علم‌الهدی در مشهد گفته‌اند که در این شهر نمی‌شود کنسرت برگزار کرد و این برنامه ما نیز کنسرت مستقل نبود. من نیشابوری هستم و قطعا بسیار دوست دارم در این خطه هنرخیز اجرا داشته باشم اما در این سال‌ها اجازه چنین کاری را نداده‌اند.  اشرف‌زاده گفت: امیدوارم هرچه زودتر اینگونه مسائل حل بشود؛ ساحت موسیقی به عنوان یک هنر متعالی و به ویژه در خراسان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. در خراسان نغمه‌های بسیار کهنی وجود دارد که مردم این خطه در تمام اتفاقات زندگی‌شان با از آنها استفاده می‌کنند و موسیقی همیشه با زندگی‌شان همراه بوده‌است.
 
 ادامه داد: خراسانی‌ها شهدای‌شان را با موسیقی به خاک سپرده‌اند؛ دعای باران را با موسیقی اجرا کرده‌اند؛ جشن برداشت محصول‌شان را با موسیقی برگزار می‌کنند. چنین مردمی با این پیشینه وقتی امروز هنر موسیقی را در کنار خودشان نداشته باشند بسیار عجیب و ناراحت‌کننده است.   این خواننده افزود: باید باور کرد هنرمندان همواره در کنار مردم بوده‌اند و باید موسیقی خاص خراسان و سایر موسیقی‌ها اجازه اجرا پیدا کنند. متاسفانه به گونه‌ای رفتار شده که امروز خراسان یکی مهمترین مراکز فعالیت و تولید موسیقی‌های زیرزمینی شده است. امیدوارم این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود تا هنرمندان برای تعالی مردم و در جهت هرچه بهتر شدن حال جامعه فعالیت کنند.
 
حجت اشرف‌زاده همچنین عنوان کرد: من نیشابوری هستم؛ نیشابور مهد موسیقی و ادبیات و سایر هنرهاست اما متاسفانه اجازه اجرای موسیقی به ما نمی‌دهند و این بسیار آزار‌دهنده است. نمی‌دانم چه قصه‌ای وجود دارد که سعی می‌کنند موسیقی را در تقابل با مذهب قرار بدهند. درحالی‌که موسیقی همیشه در کنار عقاید مردم و مذهب بوده است. چنین رویه‌ای می‌تواند بیشتر به اعتقادات جوانان ما ضربه بزند.   قطعه "دوباره ایران" اثری است که توسط حجت اشرف‌زاده به عنوان قطعه انتخابات حسن روحانی اجرا شده است. بخشی از شعر  قطعه "دوباره باران" از این قرار است:
 در این بهاران که گل شکفته که لاله خفته به زیر باران
 در این خموشی که نای خسته که می شکسته ز جور طوفان
 ز شب چه خواهی طرب چه جویی به دل چه گویی ز حجر یاران
 بیا سحر شو ز شب به در شو سپیده باش و سیه بگردان
 دوباه لبخند دوباره پیوند دوباره پیمان دوباره ایران
 
دوباره ایران دوباره ایران دوباره ایران
دانلود فایل صوتی