کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت تعطیلی مدارس در روز شنبه

29 ارديبهشت 1396 ساعت 18:23


گروه جامعه: به علت مشارکت گسترده فرهنگیان در امر برگزاری انتخابات و شمارش آرا تمامی مدارس شهر و شهرستان‌های تهران شنبه 30 دیبهشت ماه 96 تعطیل است.


علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش تهران و عضو هیات اجرایی انتخابات شورای شهرتهران اعلام کرد: با توجه به مشارکت گسترده مردم شریف تهران در انتخابات و  احتمال تمدید زمان رای گیری و طولانی شدن زمان شمارش آرا و همچنین استفاده  از فضا های آموزشی و مشارکت گسترده فرهنگیان در امر برگزاری انتخابات تمامی مدارس شهرتهران شنبه سی ام اردیبهشت ماه 96 تعطیل خواهند بود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای تهران نیز اعلام کرد:‌ با توجه به طولانی شدن فرایند انتخابات و اعلام نظر رئیس شورای آموزش و پرورش مناطق شهرستان‌های استان تهران و مدیران مناطق تمام مدارس آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران روز شنبه 30 اردیبهشت تعطیل است.
 
تمامی مدارس استان اصفهان در روز شنبه تعطیل است
محمد حسن قائدی ها ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر مدارس استان اصفهان به عنوان شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است و تعداد زیادی از همکاران به عنوان عوامل اجرایی و نظاراتی در برگزاری انتخابات فعالیت دارند با موافقت استاندار اصفهان، تمام واحدهای آموزشی در استان اصفهان روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

وی افزود: هزار و ۲۰۰ مدرسه در سطح شهر اصفهان درگیر برگزاری این دوره از انتخابات هستند.
 
تمامی مدارس استان گیلان در روز شنبه تعطیل است

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، مهدی حاجتی گفت: تمامی مدارس گیلان در دو نوبت صبح و عصر در روز شنبه تعطیل است.

وی افزود: با توجه به برگزاری انتخابات در بسیاری از مدارس گیلان به عنوان شعب اخذ رای و مشارکت فرهنگیان در فرآیند انتخابات و احتمال طولانی شدن شمارش آرا، تمامی مدارس استان فردا تعطیل است.
 
تمام مدارس استان یزد فردا تعطیل است
 
محمدرضا قانع در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس در یزد درگیر برگزاری انتخابات هستند، استاندار یزد با تعطیلی تمام مدارس در مقاطع مختلف یزد موافقت کرد.

مدیر روابط ‌عمومی آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر مدارس، بسیاری از معلمان و کارمندان آموزش و پرورش هم مسئول برگزاری انتخابات هستند و فردا امکان حضور آنها در مدارس نیست.
 
مدارس مازندران روز شنبه تعطیل است
 
ربیع فلاح جلودار بعدازظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات با اشاره به تعطیلی مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی اظهار داشت: امتحانات روز شنبه دانش آموزان با تصمیم آموزش و پرورش به روز دیگری موکول می شود.

وی  درباره وضعیت کرسی های انتخابات شوراهای اسلامی گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر با رای مردم استان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزیده می شوند که از این تعداد هشت هزار و ۱۴۰ نفر عضو اصلی و پنج هزار و ۲۶۰ نفر عضو علی البدل هستند.

وی افزود: در حوزه شهری ۴۲۰ کرسی شهری داریم و از این تعداد ۳۱۶ نفر اعضای اصلی و ۱۰۴ نفر عضو علی البدل هستند و در حوزه روستایی نیز ۱۲ هزار و ۹۸۰ نفر انتخاب می شوند که هفت هزار و ۸۲۴ نفر عضو اصلی و پنج هزار و ۱۵۶ نفر عضو علی البدل هستند.

مدارس اردبیل روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه تعطیل است
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل از تعطیلی مدارس استان در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه به دلیل برگزاری انتخابات و احتمال طولانی شدن شمارش آرا خبر داد.

احمد ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: به دلیل برگزاری انتخابات در تعدادی از مدارس، نسبت به تعطیلی مدارس در روز بعد از انتخابات تصمیم‌گیری شده است.

وی افزود: با توجه به احتمال تمدید زمان برگزاری انتخابات و فعالیت مدارس شعب اخذ رای تا پاسی از شب، این تصمیم‌گیری بر اساس تجمیع نظرات مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: در انتخابات پیش رو مدارس، فرهنگیان و دانش آموزان رأی اولی نقش کم نظیری ایفا کرده اند.
 
مدارس استان قزوین روز شنبه تعطیل است
 
سالار قاسمی در این باره اظهار کرد: با  توجه به همکاری اکثر فرهنگیان شاغل در مدارس با مجریان برگزاری انتخابات و نیز ادامه شمارش آرا در  مدارسی که به عنوان شعبه اخذ رای انتخاب شده اند، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه نوبت صبح و عصر تمامی مدارس مقاطع  ابتدایی و متوسطه استان قزوین تعطیل اعلام می شود.

وی افزود: با توجه به احتمال تمدید زمان برگزاری انتخابات و فعالیت مدارس شعب اخذ رای تا پاسی از شب، این تصمیم‌گیری بر اساس تجمیع نظرات مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها انجام شده است.
 
مدارس شعب اخذ رای در خراسان رضوی فردا تعطیل است
 
علیرضا کاظمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۳۵ مدرسه در سطح استان به عنوان شعبه اخذ رای فعال شده اند و رای گیری در آن ها در حال انجام است.

وی افزود: از مجموع مدارس شعب اخذ رای، هزار و ۵۴۶ مدرسه در شهرستان های خراسان رضوی و ۶۸۹ مدرسه هم در شهرستان مشهد قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: به دلیل طولانی بودن روند شمارش و جمع بندی آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر اساس مصوبه ستاد انتخابات، مدارس شعب اخذ رای شنبه تعطیل است.

کاظمی خاطرنشان کرد: این مساله توسط روسای ادارات مناطق آموزش و پرورش به مدارس شعب اخذ رای اعلام شده است.

مدارس همدان فردا تعطیل شد
 
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به علت مشارکت گسترده فرهنگیان در امر برگزاری انتخابات و شمارش آرا، تمامی مدارس شهر همدان شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۶ تعطیل است.

محمد پورداود در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به طولانی شدن فرآیند انتخابات در همدان تمام مدارس استان همدان فردا تعطیل است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در سراسر کشور در حال برگزاری است.


کد مطلب: 130364

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/130364/وضعیت-تعطیلی-مدارس-روز-شنبه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir