به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۳۰۳۸۳

روایتي از چتر سینمای ایران در کن

گروه فرهنگي: مدیر چتر سینمای ایران در جشنواره فیلم کن معتقد است: با سخنرانی اصغر فرهادی در مراسم افتتاحیه، نمایش 5 فیلم از ایران در بخش‌های مختلف جشنواره و برنامه‌ای که قرار است برای عباس کیارستمی برگزار شود، سینمای ایران در این دوره حضور پررنگی دارد.
روایتي از چتر سینمای ایران در کن
امیر اسفندیاری در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا حاضر درکن گفت: در این دوره 9 کمپانی شامل فیلمیران، الی ایمیج، آریا صنعت تخیل، پرشن فیلم دیستیری بیوشن، ال ای فیلم پروآل، آوای هنر سلامت، فجر اینترنشال فیلم فستیوال، موسسه آوینی و بنیاد سینمایی فارابی زیر چتر سینمای ایران در بازار جشنواره فیلم کن فعالیت می‌کنند و مذاکرات برای فروش و عرضه محصولاتشان در حال انجام است.وی ادامه داد: 8 نمایش فیلم شامل «آپاندیس»، «لینا»، «ویلایی‌ها»، «مادری»، «سارا و آیدا»، «برگ جان»، «یوا» و «کلیله و دمنه» در بازار داریم که برنامه آنها در مجله اسکرین تبلیغ شده و در ستون‌های تبلیغاتی بازار نیز اطلاع رسانی شده است.
اسفندیاری درباره حضور ایران در این دوره با توجه به موفقیتی که در دوره گذشته داشته است، گفت: امسال هم  5 فیلم از ایران در بخش‌های مختلف حضور دارد که امیدواریم موفق باشند.باعث افتخار است که اصغر فرهادی کارگردان شناخته شده سینمای ایران به عنوان نماینده‌ای از سینمای ما جشنواره را افتتاح کرد و حضورش بازتاب وسیعی داشته است.این کارشناس سینمایی ادامه داد: قرار است فیلم «24 فریم» عباس کیارستمی هم  نمایش داشته باشد و احمد کیارستمی و احتمالا یکی دو نفر دیگر از دوستان ایشان هم از ایران حضور داشته باشند.
وی با اشاره به عدم حضور زنده‌یاد علی معلم در این دوره جای او را بسیار خالی عنوان کرد و گفت: خاطرات بسیار زیادی از او در جشنواره‌های مختلف دارم. ضمن آنکه آقای معلم، عضو سیفژ هم بود و در این دو روز افرادی از سیفژ آمدند و خیلی ابراز ناراحتی و همدردی کردند. نبودن ایشان که پر از شور زندگی بود همچنان خیلی غیر قابل باور است و نبودش احساس میشود.امیدوارم در هفته جاری روزی را به یاد علی معلم در چتر سینمای ایران جمع شویم و یادش را گرامی بداریم.اسفندیاری که معاونت دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر را عهده‌دار بوده است درباره تبلیغات دوره آینده جشنواره در بازار کن و مستقل بودن دوره 36 اظهار کرد: اینکه منتظر باشیم و کاری نکنیم منطقی نیست. اما فکر می‌کنم دوره آتی جشنواره مستقل برگزار شود و تنها ممکن است زمانش تغییر کند.

عکس: مسعود نجفی