به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۱۳۰۴۳۹

ایرانِ زمان احمدی‌نژاد برای ما ترسناک بود

گروه فرهنگي: «چهار سال است که ما غربی‌ها فکر می‌کنیم ایران کشور بازتر و آزادتری شده است. احساس‌مان این بود که دوره احمدی‌نژاد، ترسناک بوده و حالا این دولت می‌خواهد آن ذهنیت را پاک کند.»
ایرانِ زمان احمدی‌نژاد برای ما ترسناک بود

به گزارش ایسنا، این اظهار نظر شخصی دو گردشگر جوان فرانسوی درباره فضای ایران است که همزمان با روزهای پر شور انتخابات ریاست جمهوری، به ایران سفری داشتند و اصفهان، کاشان، شیراز و تهران را دیدند.

«ژان» یک جوان تقریبا ۳۰ ساله است که همراه دوستش به ایران آمده و می‌گوید: ما اخبار ایران را همیشه دنبال می‌کردیم و علاقمند بودیم این کشور را از نزدیک ببینیم. چهار سال است که ما غربی‌ها فکر می‌کنیم ایران بازتر و آزادتر شده، احساس‌مان این بود که دوره احمدی‌نژاد ترسناک بوده و فکر می‌کنیم دولت جدید ایران می‌خواهد آن ذهنیت را پاک کند. ما شاهدیم این اتفاق افتاده، برای همین فرانسوی‌های بیشتری به ایران می‌آیند.

وی اضافه می‌کند: دو کشور ایران و فرانسه نیز از لحاظ اقتصادی و تجاری علاقمندی زیادی برای مبادله دارند. فرانسوی‌ها از قدیم به ایران علاقه‌ داشتند و این چهار سال هم گردشگران زیادی از فرانسه برای دیدن ایران آمده‌اند.«پی‌یر» نیز با تایید این صحبت‌ها می‌گوید: وقتی دوستانم فهمیدند ما می‌خواهیم به ایران سفر کنیم، با نگرانی مدام سوال می‌کردند چرا ایران؟ آیا احساس ناامنی نمی‌کنید!؟ ولی وقتی ما به اینجا آمدیم با مردمی مهمان‌نواز مواجه شدیم که در گذشته هیچ تصوری از آنها نداشتیم.

او نیز معتقد است که سیاست‌های این دولت، ایران را کشوری آزاد معرفی کرده، برای همین گردشگران برای سفر به ایران علاقمند شده‌اند.«ژان» ادامه می‌دهد: در هر حال ما می‌خواستیم فرهنگ و تاریخ این کشور را از نزدیک ببینیم. البته هنوز سراسر ایران را ندیده‌ایم، فقط به شهرهایی رفته‌ایم که معمولا گردشگران خارجی زیادی به آنها سفر می‌کنند و با مردم این شهرها گفت‌وگو داشته‌ایم، آنطور که آنها می‌گویند؛ چهار سال است که در این شهرها، تعداد گردشگران بیشتر شده و این برای کار و حرفه‌شان خوب بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد، حتما اوضاع بهتر از این خواهد شد و روابط بین‌الملل ایران با سایر کشورها هم گسترش پیدا می‌کند و  فرهنگ این کشور نه تنها حفظ می‌شود، بلکه به کشورهای دیگر انتقال داده خواهد شد.

این گردشگر فرانسوی می‌گوید: ما طی چهار سال گذشته خبرهای بهتری از ایران شنیده‌ایم و فکر می‌کنیم اتفاقات خوبی در این کشور رخ داده، هرچند ظاهرا مردم با برخی مشکلات اقتصادی و بیکاری دست به گریبان‌اند، اما چون ما در ایران زندگی نمی‌کنیم نمی‌توانیم درباره اوضاع این کشور قضاوتی داشته باشیم، فقط درباره آن بخشی که از نزدیک لمس کرده‌ایم، صحبت می‌کنیم.