به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۱ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۱۳۰۵۵۰

و باز هم ایران برای همه ایرانیان

گروه سیاسی: سعید شریعتی-عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در یادداشتی در روزنامه بهار نوشت:  باز هم مردم سایه جنگ و جنگ‌طلبان و درو‌غ و دروغ‌گویان و دشمن و دشمن‌کیشان را با حضور و رای تاریخ‌سازشان از سر ایران دور کردند. همان‌طور که پیش از انتخابات گفته بودیم آثار وضعی این انتخابات برای ۴ سال و آثار انتقالی آن برای چهار دهه خواهد بود.  روحانی از حالا تا ۱۴۰۰ همانطور که روز شنبه در گفت‌وگوی مستقیم با مردم گفت رئيس‌جمهور صد درصد مردم ایران عزیز خواهد بود و عقلانیت و تدبیر و اصلاح‌طلبی و صلح‌جویی، اسلام رحمانی، دموکراسی و حقوق‌شهروندی، آزادی بیان و اندیشه و سبک زندگی و اقتصاد درونزا و برون‌نگر مسیر تعیین شده برای حداقل چهار دهه پیش روی ملت ایران است.

گر چه می‌توان توقع داشت کسانی که ۲۰ سال است چشم و گوششان را به این مطالبات بسته‌اند از همین فردا بار دیگر تلاش کنند که به مردم بگویند: ‌چیزی تغییر نکرده است‌ و ‌در به همان پاشنه می‌چرخد‌ اما خودشان هم درخواهند یافت که با این منطق و گفتار و کردار حذف همیشگی خود را از تاثیر در عرصه سیاست و قدرت ملی رقم خواهند زد.

اتفاقی که بارها آزموده‌اند اما هربار عبرت نگرفتند و دیدیم این بار آرای شان برخلاف آرای جریان اعتدال و اصلاحات تغییر مثبتی نداشت. آنها این‌بار بر گرده محرومان نشستند و از فقر فقرا برای خود پوستر انتخابات ساختند و وعده‌های فریبنده و رنگارنگ دادند و به سیم آخر پرونده‌سازی و بگم بگم زدند و از منصور تا تتلو را به دست‌بوسی فراخواندند و پابوس امام‌رضا (ع) را به حراج گذاشتند و با ۲۰ و ۳۰ و ۲۰۳۰ هرچه می‌توانستند را به کار بستند اما باز پاسخ خود را از مردم گرفتند.

مردم اما همانگونه که پاسخ محافل گرداننده این صحنه‌آرایی‌ها را با آرامش و صبوری و عقلانیت و با رای قاطع خود دادند از امروز باز نشان می‌دهند که همه هموطنانی که به هر دلیل به نامزدهای دیگر رای داده و در اقلیت قرار گرفته‌اند را برادران و خواهران و هم‌میهن و هم‌کیش خود می‌دانند. هیچ فرد ایرانی به‌خاطر انتخاب آگاهانه خود حتی اگر این انتخاب تحریم انتخابات بوده باشد نباید سرزنش شده و حقوق و مطالباتش تضییع گردد. از امروز مثل همیشه ایران برای همه ایرانیان خواهد بود.