به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۳۰۷۳۷

اخاذی پس از سرقت خودرو با بیهوشی

گروه حوادث: رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه داری که با شیوه بیهوشی اقدام به سرقت خودرو و سپس اخاذی از مالباختگان کرده بود، خبر داد.
به گزارش ایسنا، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه امسال راننده یک دستگاه خودرو نیسان با مراجعه به کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه به مأموران اعلام کردکه خودرویش توسط فردی که به بهانه جابجایی اسباب و اثاثیه منزل اقدام به کرایه نیسان او کرده بود، به شیوه بیهوشی سرقت شده است.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو به شیوه بیهوشی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
صاحب نیسان پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مردی حدودا ۵۰ ساله به بنده مراجعه و از من خواست تا از مقصد میدان مقداد مقادیری اسباب و اثاثیه را به شهر بابل در شمال کشور جابجا کنم و به این بهانه اقدام به کرایه دربست خودرو کرد. حدودا ظهر بود که از تهران به سمت شمال حرکت کرده بودیم که این شخص به بهانه خوردن نهار از من خواست تا در بین راه توقف کنم و به این بهانه اقدام به گرفتن غذا برای بنده و خودش کرد. هنوز چند قاشق بیشتر از غذا نخورده بودم که ناگهان سردرد و سرگیجه شدیدی احساس کردم اما قادر به انجام هیچ کاری نبودم؛ فقط در همان وضعیت و قبل از بیهوش شدن کامل متوجه سرقت نیسان خود توسط این شخص شدم و پس از آن بیهوش شدم تا اینکه پس از چند روز در بیمارستان به هوش آمدم.
 
مالباخته در خصوص پرداخت پول به سارق خودرو نیز گفت: هنوز در بیمارستان بودم که سارق با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت که اگر می خواهم ماشین خودم را بازپس بگیرم، باید مبلغ مورد درخواستش را به حسابی که او می‌گوید واریز کنم تا ماشین را سالم تحویل بگیرم؛ با این تصور مبلغ یک میلیون تومان به یک حساب واریز کردم و پس از آن سارق محل پارک نیسان را در محدوده جنوب شرق تهران به من اعلام کرد و به تصور اینکه ماشین سالم است، به محل پارک خودرو رفتم اما بر خلاف وعده سارق مشاهده کردم که تمامی اموال باارزش داخل خودرو از جمله ضبط، باند و حتی رینگ و سپرهای ماشین تماما سرقت شده است.
 
کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده از مالباخته و انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی سارق بنام محمدعلی. چ متولد ۱۳۳۸ شدند.بررسی سوابق محمدعلی حکایت از آن داشت که وی چند سال پیش از این نیز در سال ۱۳۹۳ دقیقا به همین شیوه و شگرد، در شهرهای شمالی کشور اقدام به سرقت خودرو کرده که در آن پرونده نیز دستگیر و روانه زندان شده و به تازگی در اواسط سال ۱۳۹۵ از زندان آزاد شده است.
 
در ادامه و با شناسایی خانواده محمدعلی. چ و در تحقیقات از آنها، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خانواده محمدعلی بواسطه اقدامات مجرمانه‌اش با وی قطع ارتباط کرده و در حال حاضر او بلامکان است و هیچکدام از اعضای خانواده‌اش از او اطلاعی ندارند.کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی در ادامه رسیدگی به پرونده و در بررسی وقوعات مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از رانندگانی شدند که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد سرقت خودروهای وانت و شخصی خود قرار گرفته بودند و سارق پس از سرقت و اخاذی کردن اقدام به بازپس دادن خودروهای مسروقه به صاحبان آنها البته پس از سرقت لوازم داخل خودروها کرده بود.
 
در شرایطی که محمدعلی. چ به صورت بلامکان در سطح شهر تهران تردد و زندگی می کرد و و هیچگونه نشانی مشخصی از او وجود نداشت، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با جمع بندی اطلاعات به دست آمده از پرونده وقوع سرقت‌های مشابه و اطمینان از سرقت تمامی خودروها توسط محمدعلی. چ (پس از شناسایی تصویر متهم از سوی مالباختگان)، با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد احتمالی وی در محدوده خیابان مولوی شدند و سرانجام در مورخه ۱۶ اردیبهشت ماه امسال، موفق به دستگیری وی در خیابان مولوی و کشف یک دستگاه خودرو نیسان مسروقه به همین شیوه و شگرد از او شدند.
 
محمدعلی. چ که پس از مواجه حضوری با مالباختگان چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت صراحتا به سرقت های متعدد خودرو به شیوه بیهوشی در مناطق مختلف پیروزی، جوانمرد، اسلامشهر، شمال کشور، جاجرود و پاکدشت و همچنین اخاذی کردن از مالباختگان اعتراف کرد.بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی، بازپرس دستور انتشار خبر و تصویر متهم صرفا با داشتن یک خط باریک بر روی چشمان متهم را صادر کرده است.وی از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو و اخاذی قرار گرفتند خواست تا برای شناسایی دقیق متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی در خیایان نبرد شمالی – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.