به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۳۰۷۸۲

کاهش تقاضا باعث کاهش نرخ سکه شد

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح وضعیت بازار داخلی و خارجی طلا و سکه پرداخت و تصریح کرد که به دلیل کاهش تقاضا و همچنین کاهش نرخ ارز، قیمت سکه در بازار داخلی روند نزولی پیدا کرده است.
محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: در دو هفته قبل قیمت جهانی طلا روند کاهشی پیدا کرده بود اما در هفته‌ای که گذشت برخی تحولات سیاسی در عرصه بین الملل و همچنین تحول در برخی شاخص‌های اقتصادی باعث شد که مجددا قیمت جهانی طلا به سمت افزایش حرکت کند و در این مدت به طور متوسط طلا ۱۰ دلار افزایش قیمت داشت به طوری که از ۱۲۵۳ دلار به ۱۲۶۳ دلار رسید.   وی ادامه داد: نکته قابل توجه در اینجاست که افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر افزایشی بر روی طلا و سکه در بازار داخلی نداشت و بر خلاف جهت صعودی طلا در بازار جهانی، قیمت‌ها در بازار داخلی رو به کاهش رفت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به دلایل کاهشی شدن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی گفت: در مورد سکه کاهش تقاضا باعث شد که قیمت آن در هفته‌ای که گذشت  نزولی شود و به طور متوسط سکه تمام حدود ۱۶ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. از طرفی هم کاهش قیمت ارز و تاثیر آن باعث شد که بر خلاف بازار جهانی قیمت‌ها در بازار داخلی کاهش پیدا کند.کشتی آرای اضافه کرد:‌ قیمت سکه به طور متوسط ۱۶ هزار تومان، ‌نیم سکه ۱۰ هزار تومان و ربع سکه ۴۰۰۰ تومان کاهش یافته و قیمت سکه گرمی تغییری نداشته است. در مجموع کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا باعث این روند نزولی در بازار داخلی سکه شد.وی درباره وضعیت بازار سکه و طلا در ماه رمضان توضیح داد: اکنون‌ داد و ستدها در بازار کاهش پیدا کرده است و با شروع ماه رمضان با یک عدم تقاضا روبرو خواهیم بود و بازار در هفته اول آرام خواهد بود اما با نزدیک شدن به نیمه ماه رمضان بازار مجددا رونق خواهد گرفت بعد از آن در ایام شب‌های قدر داد و ستد کاهشی خواهد شد و بعد در اواخر ماه رمضان و با فرا رسیدن تابستان دوباره تقاضا افزایش خواهد یافت.