به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۱۳۰۷۹۲
24 کشته در حمله به اتوبوس

قتل‌عام مسیحیان مصر توسط تروریست‌ها

گروه بین‌الملل: تروریست‌ها با به رگبار بستن اتوبوس قبطی‌های مصر 24 تن از آنان را کشته و عده زیادی را مجروح کردند.
وزارت کشور مصر اعلام کرد که تروریست‌ها ظهر امروز در استان «المنیا» به سوی یک اتوبوس حامل قبطیان مصر شلیک کرده‌اند که این حمله دهها کشته و زخمی در پی داشته است. بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز عربی، این حادثه که در منطقه بیابانی رخ داده تا کنون 24 کشته در پی داشته است. نیروهای امنیتی به سرعت به محل حادثه اعزام شده‌اند و عملیات نظامی در منطقه آغاز شده است.

استاندار المنیا هم گفت: حمله به اتوبوس حامل مسیحیان در جنوب مصر 24 کشته و 25 زخمی برجای گذاشت. خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد، «عسام البدیوی» استاندار المنیا این خبر را اعلام کرد. شاهدان به رویترز گفتند که افراد مسلح نقابدار به سوی مسیحیانی که راهی دیر الانبا در صحرای المنیا بودند تیراندازی کردند. شاهدان گفتند که قربانیان این حادثه با 2 اتوبوس و یک کامیونت در حال حرکت به سوی منطقه یاد شده بودند. شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش کرد: 10 فرد نقابدار به اتوبوس حامل مسیحیان حمله کرده‌اند.

در همین زمینه خبرگزاری آلمان به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد که اتوبوس به سوی صومعه ساموئل مقدس حرکت می‌کرد که هدف حمله قرار گرفت. روزنامه الاهرام نوشته که بیشتر حاضران در اتوبوس کودک بودند. مسیحیان قبطی مصر تقریبا ۱۰ درصد از جمعیت ۹۰ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند. مسیحیان مصر در سال‌های گذشته بارها هدف حملات مرگبار افراطیون قرار گرفته‌اند.