به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۳۰۹۲۷

حذف مطهری، دهن‌کجی به رأی مردم است

گروه سیاسی: جلالی زاده درخصوص تلاش عده ای از اصولگرایان تندرو و نمایندگان جبهه پایداری برای حذف علی مطهری از هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد که چنین حرکاتی بازتاب مثبتی در جامعه نخواهد داشت و مردم در دوره های بعد پاسخ دندان شکنی به نمایندگان عهدشکن خواهند داد.
جلال جلالی زاده، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و  نماینده مجلس ششم با بیان اینکه حمایتی که در این دوره از روحانی شد، نشان دهنده خواست ملی  و اراده همگانی برای هم سو کردن نمایندگان با دولت بود، اظهار کرد: «آقای مطهری هم نماد تغییر و تحول در وضعیت است و ایشان با اعلام مواضع خود نشان دادند که به دنبال تغییر و تحول اساسی در مناسبات موجود در بین قوای سه گانه هستند. بنابراین به نظرم هرگونه تلاش برای حذف مطهری از هیئت رئیسه مجلس یک نوع دهن کجی به مطالبات و خواسته های رای دهندگان به آقای روحانی است».

این نماینده مجلس ششم تاکید کرد که اعتدالگرایان یا اصولگرایان معتدل یا هر گروه و دسته ای نباید بنا را بر حذف مطهری از هیئت رئیسه مجلس بگذارند چراکه چنین امری بازتاب مثبتی در جامعه نخواهد داشت.

وی همچنین درباره اینکه برخی از کسانی که در این خصوص تلاش می کنند، خود با لیست امید وارد مجلس شده اند، اظهار کرد: «جدا از مسئله نمایندگی و کار حزبی، شکستن عهد و عمل نکردن به وعده و پیمان شکنی کاری ضداخلاقی و ضد دینی است و شایسته نماینده مجلس نیست که با حمایت و رای یک گروه و حزب و جناح خاص وارد مجلس شوند و درمقابل چشم همه ملت به عهد خود عمل نکند و با تخلف و عهدشکنی به دنبال منافع شخصی برود».

جلالی زاده با بیان اینکه چنین کاری ناپسند و مذموم است تاکید کرد: «این کار طبعا بازتاب بدی خواهد داشت و این نمایندگان باید بفهمند که نمایندگی مجلس تنها مختص این دوره نیست و در دوره های بعدی مردم با این پیمان شکنان به شدت برخورد خواهند کرد و جواب منفی دندان شکنی به آن ها خواهند داد». وی با بیان اینکه قدرت و مقام دنیوی ارزش پیمان شکنی را ندارد افزود: «در قرآن و متون دینی هم این موضوع به شدت محکوم شده است».

جلالی زاده در پایان با بیان اینکه کسی که به مقام آزادگی و شجاعت برسد، در هر جایگاهی کار خود را خواهد کرد گفت: «این مسئولیت ها و مقام ها نمی تواند شخص را از گفتن حق و دفاع از حقوق مردم باز بدارد. آقای مطهری هم با توجه به مسئولیتی که به ایشان واگذار شود، قطعا مسئولیتش در دفاع از مردم سنگین تر خواهد شد و در مقام هیئت رئیسه بیشتر می تواند از حقوق مردم دفاع کند».
مرجع : امتداد