به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۳۰۹۴۱
توسط 2 محقق ایرانی در دانشگاه نیوکاسل

روش جدید برای کشف جعل اسناد

گروه علمی: دو محقق ایرانی در دانشگاه نیوکاسل روشی ساده برای شناسایی ساختار خاص هر کاغذ و اجتناب از جعل اسناد کشف کرده اند.
به گززارش مهر، تحقیق دکتر سیامک شاهان دشتی، دکتر فنگ هائو و احسان تورینی در دانشگاه نیوکاسل انگلیس نشان می دهد یکی از روش های اجتناب از جعل اسناد رسمی بررسی و کنترل ساختار خاص هر کاغذ است.
 در دانشگاه نیوکاسل ابداع شد؛روش جدید ۲ دانشمند ایرانی برای کشف جعل اسناد

در همین راستا شاهان دشتی می گوید: ما برای تحقیق از این حقیقت ساده الهام گرفتیم که اگر یک تکه کاغذ را در برابر خورشید نگه دارید، می توان الگوها و ناخالصی های موجود در بافت آن را مشاهده کرد. این الگوها که حتی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند، در فرایند تولید به وجود می آیند و در تکه های مختلف کاغذ متفاوت هستند، درست مانند اثر انگشت افراد. ما می خواستیم بدانیم که آیا راهی برای استخراج این اثر انگشت وجود دارد یا خیر. به همین دلیل روش های مختلفی را آزمایش کردیم و در نهایت الگوریتمی ساختیم که شبیه فناوری شناسایی قرنیه چشم است.این گروه سیستمی ساختند که شامل یک دوربین معمولی و منبع نوری مانند یک جعبه نورانی است. الگوریتم می تواند با قراردادن کاغذ در برابر منبع نور و عکاسی از آن اطلاعات موجود را تحلیل کند تا ساختار مخصوص کاغذ را بیابد.این روش حتی هنگامیکه کاغذ مچاله یا خیس باشد نیز کارآمد است.شاهان دشتی در این باره می افزاید: نکته جالب اینجاست که اگر تعداد زیادی کاغذ مشابه وجود داشته باشد، این الگوریتم می تواند هر یک از آنها را از دیگری تمایز دهد. این روشی سریع برای احراز هویت اسناد، رسید و گواهینامه های مختلف است.