کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدر اعظم آلمان:

اروپا باید سرنوشت خود را به دست بگیرد

8 خرداد 1396 ساعت 9:50

گروه بين الملل: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت که اتحاد غرب به علت 'برگزیت' و ریاست جمهوری دونالد ترامپ دچار شکاف شده و اروپا باید سرنوشت خودش را به دست بگیرد.


به گزارش خبرگزاری د پ آ آلمان ، مرکل در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در شهرمونیخ در جنوب آلمان گفت: آن دوران که می توانستیم بطور کامل به دیگران اتکا کنیم در حال پایان است ؛ من این را در چند روز گذشته تجربه کردم.وی ادامه داد: هر چند المان و اروپا تلاش می کنند که روابط خوبی با آمریکا و انگلیس داشته باشند اما باید برای سرنوشت خودمان بجنگیم و ما اروپایی ها واقعا باید سرنوشت خودمان را به دست بگیریم. صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد: لازم است که تاکید خاصی روی ایجاد روابط گرم بین برلین و دولت جدید امانوئل مکرون در فرانسه داشته باشیم.

این اظهارات مرکل یک روز پس از پایان اجلاس گروه هفت کشور صنعتی (جی 7) در ایتالیا بیان شد؛ اجلاسی که در آن آمریکا نتوانست با شش کشور صنعتی دیگر در خصوص توافقهای آب هوایی سال 2015 پاریس به موضع مشترکی برسد. مرکل روز شنبه گفته بود که مذاکرات گروه جی 7 که که از آن به عنوان 'شش علیه یک' یاد کرد، بسیار دشوار و غیر رضایت بخش بوده است. ترامپ همچنین انتقادهای گذشته از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تکرار کرده و بر اجرای تعهدات مالی آنها تاکید کرده است. وی همچنین در مذاکرات هفته گذشته در بروکسل از رویه های تجاری آلمان انتقاد کرد و آن را 'بسیار بد' دانست و از اینکه آلمان خودروهای زیادی به آمریکا می فروشد شکایت کرد. انتخابات عمومی آلمان در ماه سپتامبر (مهر ماه) برگزار می شود و مرکل که از سال 2005 در مقام صدر اعظمی بوده در مسیر کسب این مقام برای چهارمین دوره قرار دارد. حزب اتحاد دموکرات مسیحی مرکل در هفته های اخیر در چند انتخابات محلی به پیروزی های با ارزشی در برابر رقیب اصلی خود یعنی حزب سوسیال دموکرات رسیده است.


کد مطلب: 130958

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/130958/اروپا-باید-سرنوشت-خود-دست-بگیرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir