به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۱۳۱۱۶۹
سخنگوی قوه‌ قضاییه: همه باید به دولت کمک کنیم

اژه‌ای: تقلب در انتخابات اثبات نشده است

گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضاییه در صد و سیزدهمین نشست خبری خود درباره موضوعات مختلف کشور از اثبات نشدن تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، رسیدگی به پرونده رئیس دولت دهم، اعتراف همدست بابک زنجانی و کمک همه به دولت سخن گفت.
 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسنی اژه ای روز چهارشنبه از دست اندرکاران این انتخابات قدردانی کرد و با اشاره به تایید صحت انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، از حضور با شکوه مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت و تلاش دست اندرکاران این انتخابات قدردانی کرد.
وی افزود: دادگستری از مراجعی است که پاسخگویی به استعلامات در مورد نامزدهای میاندوره ای مجلس، ریاست جمهوری و شوراها را در این مدت به عهده داشته براین اساس مجموعا به 198 هزار استعلام پاسخ داده است.
وی افزود: انتخابات در فرصت قانونی و مقرر برگزار شد و شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید و از طریق وزارت کشور اعلام کرد.
وی اضافه کرد: لازم می دانم از چند دستگاه در این زمینه تشکر کنم، در این رابطه پیش از همه تشکر و تقدیر فراوان از مردم بزرگوار و عزیز که حقیقتا با شرکت و حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای به ندای رهبری لبیک گفتند. مقام معظم رهبری در طول سال های گذشته اصرار داشتند که هر کسی از این مردم؛ نظام و اسلام و کشورش را دوست دارد پای صندوق های رای حاضر شود و مردم با حضور خود بر عزت و اقتدار و امنیت کشور افزودند و به این خواسته رهبری پاسخ مثبت دادند.
محسنی اژه ای افزود: تشکر می کنم از دست اندرکاران انتخابات که از ماه های قبل از انتخابات تا روز و بعد از آن زحمت فراوان کشیدند از مجریان و ناظران همچنین نیروهای امنیتی انتظامی و قضائی تشکر می کنم که با تلاش خوب، امنیت لازم را در کشور ایجاد کرده تا انتخابات پرشور با مشارکت بالا و با آرامش صد در صد انجام شود.
محسنی اژه ای گفت: در این انتخابات وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه اشراف خوب و نیروی انتظامی حضور خوب و قوه قضائیه نیز پرتلاش در حوزه ها حضور داشتند و با همکاری این سه دستگاه، امنیت کامل محقق شد. همچنین تشکر فراوان از صدا و سیما که با برنامه های متنوع و اطلاع رسانی خوب و صحیح و با سرویس دهی یکسان به همه نامزدها در این مشارکت مردم نقش موثری ایفا کردند.
وی اضافه کرد: تقدیر و تشکر می کنم از نامزدهایی که رای نیاورده و از هوادارانشان، گرچه رای بالایی داشتند اما رای لازم را نداشتند و پس از نظر شورای نگهبان و تایید شورای نگهبان، رفتار مورد انتظار و شایسته را نشان داده و تمکین کردند برخلاف سال 88 کسانی که رای نیاورده با زیر پا گذاشتن قانون، شیرینی انتخابات را تلخ کردند اما حالا با قانون مداری و انتظام به قانون پذیرفتند و این حلاوت و شیرینی انتخابات باقی ماند و دشمن نتوانست استفاده کند و زیانی به کشور وارد نشد.

* ایجاد ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی
محسنی اژه ای گفت: قوه قضائیه مثل سایر دستگاه ها در این ایام اقداماتی قبل ازانتخابات در سال های اخیر انجام داد ، امسال نیز ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات در تهران و سایر استان ها زیر نظر دادستان کل کشور ایجاد شد و گزارش های این ستاد در جلوگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی موثر بود که اگر این ستاد نبود، هشدار ها همچنین تعلیم و آموزش ها نبود امروز با پرونده های زیادتری در دستگاه قضائی روبه رو بودیم در حالی که از خیلی تخلفات جلوگیری شد.
وی افزود: با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی، آرامش کامل با وجود تلاش جریان های ضد انقلاب در داخل و خارج در این انتخابات داشتیم هر چند ضد انقلاب توقع داشت در گوشه ای از کشور نا امنی ایجاد کنند که موفق نشدند.
محسنی اژه ای گفت: دادگستری از مراجعی است که باید به استعلامات درمورد نامزدها پاسخ دهد، در این انتخابات مجموعا 198 هزار استعلام را پاسخ داده است که از این تعداد 197 هزار و 157 مورد مربوط به شوراها و مابقی به نامزدهای میان دوره ای مجلس و ریاست جمهوری مربوط می شد.
وی گفت: از کارهای سنگین قوه قضائیه رسیدگی به پرونده متهمان قبل از انتخابات، حین و بعد از انتخابات است که درهر سه مرحله پرونده هایی تشکیل و از ناظران شورای نگهبان، وزارت کشور و برخی از ستادها و نیروی انتظامی ، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و گزارش های مردمی پرونده هایی به قوه قضائیه آمده است که اگر در این شکایات جرمی انجام شده باشد قوه قضائیه به آن رسیدگی می کند.

** دسته بندی پرونده های انتخاباتی
محسنی اژه ای به دسته بندی پرونده های رسیده به قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: یک دسته از این پرونده ها مربوط به ستادهای نامزدها است که علیه آن ها شکایت هایی آمده است و همچنین برخی شکایت ها درمورد هواداران نامزدها و برخی نیز از خود نامزدها است.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: برخی شکایت ها از دست اندرکاران، مجریان و ناظران انتخاباتی است که در این رابطه برخی مسئولان دولتی اعم از فرماندار و استاندار شکایت رسیده است.
محسنی اژه ای ادامه داد: این اتهامات در حال رسیدگی است و در مواردی که شاکی خصوصی داشته باشد باید مستندات آن نیز ارائه شود.

** عناوین اتهامی در انتخابات
وی همچنین به عناوین اتهامی در انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی از این عناوین مربوط به اختلال در نظم و اقداماتی علیه امنیت و مصالح کشور است که جز مواردی است که عموما مدعی العموم وارد می شود.
محسنی اژه ای اضافه کرد: همچنین برخی از کسانی که حق تبلیغات، له یا علیه کاندیدا نداشته اند و با تصرف غیر مجاز از وجوه یا امکانات دولتی استفاده کرده اند یا کسانی که در جهت خرید رای اقدام کرده اند.
وی اظهار داشت: این عناوین در قانون برشمرده شده ودر مرحله اول برای رسیدگی از شاکی مستنداتی می خواهد و بعد افراد را به تدریج احضار می کند.
محسنی اژه ای در مورد تعداد پرونده های رسیده به قوه قضائیه گفت: خیلی از شکایت هایی که به قوه قضائیه آمده باید بررسی شود که تخلف صورت گرفته یا جرم و درمواردی که جرم صورت گرفته باشد قوه قضائیه به آن رسیدگی می کند همچنین شورای نگهبان در حال ارجاع مواردی است که با توجه به این مساله از بیان تعداد آن معذور هستم و در نشست های بعدی ارایه می شود.

** اعتراف همدست بابک زنجانی تأثیری در تخفیف حکم بابک زنجانی ندارد
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه درباره اینکه آیا با توجه به دستگیری و اعتراف موثر همدست بابک زنجانی ، این اعترافات تاثیری در حکم پرونده دارد یا نه، گفت: پرونده بابک زنجانی از آن پرونده های سنگینی بود که قوه قضاییه وقت بسیاری گذاشت ؛ بدلیل حجم کار و هماهنگی کم برخی در این پرونده و مسائلی که در خارج از کشور است مانند ردیابی پولهای خارج از کشور قوه قصاییه نمی تواند مستقیم وارد شود.
وی ادامه داد: اگر بانک مرکزی و وزارت خارجه جدیت در پیگیری نداشته باشد رسیدگی کند می شود.
محسنی اژه ای یکی از مسایل قابل توجه را این دانست که با توجه به ادعاهای این فرد آیا پولی در خارج از کشور دارد یا نه، اظهار کرد: هیاتهایی به خارج از کشور رفتند و دیدند که پولی نیست و اکنون با این حساب باید دید او می تواند مانده بدهی خود را به وزارت نفت برگرداند یا نه ؛ دولت اعلام کرد متهمان در اختیار او قرار گیرد که این متهم و دو متهم دیگر از سال گذشته و متهمی که دستگیر شد تماما در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفتند تا بررسی کنند پولی است یا نه و یا کسی است که بدهی آنان را برگرداند اما تا کنون چیزی حاصل نشده است.
وی تصریح کرد: گرچه مطالب اعتراف شده در پرونده موثر است اما تاثیر آنچنانی در محکومیت پرونده ندارد و در تخفیف حکم تأثیری ندارد.
به گفته سخنگوی قوه قضاییه ، همانطوری که در رای دیوان آمده متهم در صورت بازگرداندن همه بدهی می تواند از ارفاق قانونی استفاده کند.

** وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در خصوص وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت: مسوولین این بانک و صندوق در مواردی عوض شده اند که برخی از آنها ممنوع الخروج هستند.
وی ادامه داد: وضعیت صندوق و بانک سرمایه یک مقدار تنیدگی دارند و هنوز این پرونده به دادگاه نرفته و کسانی که بدهکار عمده این بانک هستند و خلاف قانون تسهیلات گرفته اند قول داده بودند تا آخر اردیبهشت ماه مفاصا حساب خود را بیاورند.
محسنی اژه ای ادامه داد مشکلی که در این خصوص به وجود آمده است در مورد پرداخت تاخیر و جرائم تسهیلات می باشد که بدهکاران قول داده اند نظر بانک مرکزی را در این باره تمکین کنند.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: صندوق فرهنگیان که اعضای آن مبالغی را به این صندوق واریز می کردند و قرار بود دولت نیز به همین مقدار به این صندوق واریز کند در برخی از سال ها پولی از طرف دولت واریز نشده است.
وی افزود: برخی از افراد که از این صندوق تسهیلاتی دریافت کرده اند هنوز مبالغ بدهی خود را تسویه نکرده اند و اگر قبل از رفتن به دادگاه این افراد جهت تسویه حساب خود اقدام کنند به نفع آنها خواهد بود.

** صیانت از حقوق مردم
حجت الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به این سئوال که قوه قضاییه چه تدابیری برای صیانت از حقوق مردم در خصوص تخلف برخی از موسسات مالی و اعتباری اندیشیده است،‌ گفت: قوه قضائیه دو وظیفه مهم دارد اول رسیدگی به تظلمات مردم و نیز جلوگیری از تضییع حقوق مردم که در مورد موسسات مالی اعتباری مسایل گوناگونی وجود دارد.
وی افزود: در مورد موسسات مالی و اعتباری باید گفت که دولت،‌ بانک مرکزی و سایر بخشهای دولتی باید پاسخگو باشند که چه اقدامات و تهمیداتی انجام داده اند که مردم در مشارکت با این موسسات دچار مشکل نشوند.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: مجوزهای موسسات مالی و اعتباری توسط خود دولت صادر می شود و عمده مشکلات این موسسات عدم نظارت بانک مرکزی است که این موسسات و تعاونی های اعتباری خارج از حوزه فعالیت خود از مردم سپرده گذاری دریافت می کنند و به خاطر این که بانک مرکزی و دیگر مراکز مربوط، به این امر نظارت نمی کنند، مشکل بوجود می آید.
وی ادامه داد: به هر صورت اگر قوه قضاییه از مرجع رسمی گزارشی دریافت کند که یک موسسه اعتباری در حال فعل و انفعالاتی است که اگر قوه قضاییه وارد نشود حقوق مردم ضایع می شود مثلا همانند موسسه میزان که در این جا می گویم این موسسه هیچ ارتباطی با قوه قضاییه ندارد و یا موسسات دیگری مثل آرمان و ثامن الحجج، ناگزیر است که وارد شود.
معاون اول قوه قضاییه در مورد اقدامات این قوه در مورد پیشگیری از وقوع جرم در موسسات مالی اعتباری نیز گفت: در این باره هشدارهای لازم و مکرر به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی و وزارتخانه های مختلف داده شده و همچنین در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مرتب شرکت کرده ایم و مواردی را مطرح کرده ایم و پیشنهاد داده ایم که به تخلفات این موسسات قبل از این که وارد مرحله قضایی شوند، رسیدگی شود.
وی افزود: به هر صورت در مواردی که مردم دچار مشکل شدند قوه قضاییه با همکاری دولت و بانک مرکزی تلاش کرده تا مردم به حقوقشان برسند و در پرونده ثامن الحجج بیشترین تلاش و همکاری را با بانک مرکزی داشتیم تا مردم به حقوق خود برسند.

** رسیدگی به پرونده رییس دولت دهم پایان نیافته است/تقلب در انتخابات اثبات نشده است
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه درباره اظهارات رییس مجلس مبنی بر طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده رییس دولت نهم و دهم گفت: قوه قضاییه دوست دارد هرچه سریعتر پرونده را به إتمام برساند اما برخی پرونده ها به دلیل در یکسان نبودن در تحقیقات و اثبات و همچنین نیاز به کار کارشناسی داشتن به طول می انجامد.
وی افزود: این پرونده هنوز پایان نیافته و از آنجا که مستقیم برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد ، شاید یکی از دلائل أطاله آن همین باشد.

**همه باید در چارچوب قانون عمل کنیم
محسنی اژه ای درباره اظهارات رییس قوه مبنی براینکه هر کسی باید در حیطه مسئولیت خود مطالبی بیان کند، تصریح کرد: هر کسی مسئولیتی دارد و باید در حیطه مسئولیت خود انجام وظیفه کند، نباید در کار نهاد دیگر دخالت کرد چون این دخالت ها مشکل زاست.
وی اضافه کرد: همه باید در چارچوب قانونی عمل کنیم و اگر کسی خواسته یا تقاضایی دارد از مجرای قانونی عمل کند .

**شکایاتی از نامزدهای انتخابات وصول شد
محسنی اژه ای درباره اینکه آیا از خود نامزدها هم شکایتی به دستگاه قضا وصول شده است یا نه، گفت: مطالبی رسیده که برخی جنبه مدعی العمومی دارد و برخی هم با شکایات خصوصی رسیدگی می شود.

** فردی در ارتباط با محل کار فرد اشاره شده دستگیر شد
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش یکی از خبرنگاران که آیا خبر دستگیری یکی از آشنایان آشنا را به اتهام جاسوسی، تایید می کنید یا نه، گفت: بازداشتی با حکم بازپرس، دادستان و یا قاضی ذیربط انجام می شود و بازداشتی ها برای بازجویی ها با نظارت قاضی ممکن است در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرند.
وی ادامه داد: نسبت به این مورد می دانم فردی در ارتباط با محل کار آن آقا دستگیر شده است.

**همه باید به دولت در رفع مشکلات کمک کنیم
محسنی اژه ای درباره برخی اظهارات درمورد یکی از وزیران و درخواست خویشتن داری از قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه خویشتن دار است و همه باید به دولت در رفع مشکلات مردم کمک کنیم و قوه قضاییه هم کمک کند تا شعار سال محقق شود.
وی افزود: این قوه کمک کرده و صد درصد کمک می کند تا دولت در گره گشایی از مشکلات معیشتی و اشتغال مردم موفق باشد، چون بیکاری و گران شدن اجناس بر مردم فشار می آورد و باید از رکود خارج شویم و همه تلاش می کنیم تا دولت توفیق خوبی در مسیر تولید و اشتغال بدست آورد.
معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: بیش از حد خویشتن داری کردیم البته به این معنا نیست اگر اتهام متوجه کسی باشد ولو دولتی، برخورد نکنیم و دولت هم چنین توقعی از قوه قضاییه ندارد.
وی ادامه داد: ممکن است فردی یا جناحی از اقدام قوه قضاییه بهره برداری کند که این دست ما نیست و ممکن استفاده جناحی و شخصی شود البته سعی می کنیم تا حد ممکن مسایل را از سوی رسانه ها مطرح نکنیم اما وقتی به قوه تهمت زده می شود با خویشتن داری بخشی را مطرح کنیم.

** آنچه تبدیل به قانون شود ملتزم به انجام هستیم
محسنی اژه ای درباره طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضاییه گفت: همیشه سخن روشن داشتیم و این است که هرچه قانون شود ملتزم ترین افراد برای انجام هستیم؛ اما همیشه نظر کارشناسی خود را هم بیان کردیم.
به گفته وی، موضوع إلحاق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به وزارت دادگستری دوبار مطرح شد که شورای نگهبان آن را رد کرد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی کارهای ثبت، شبه قضایی است و غیر از دستگاه قضا نمی تواند متولی داشته باشد.

** اخیرا پرونده ای راجع به تخلفات دانشگاه آزاد وصول نشد
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا با توجه به اظهارات ولایتی از تخلف در دانشگاه آزاد، پرونده ای برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شده است یا نه، گفت: پرونده ای در ارتباط با اظهارات ولایتی تشکیل نشده و تا الان چیزی نفرستادند.
وی با بیان اینکه تا دیروز چیزی واصل نشده است، افزود :اگر مواردی باشد جنبه عمومی داشته باشد دادستان می تواند ورود کند؛ البته پرونده هایی از دانشگاه آزاد مطرح است اما راجع به اظهارات آقای ولایتی نیست.

**در صورت ورود نکردن شورای عالی امنیت ملی به حصر، قوه قضاییه ورود می کرد
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت بدین صورت که مرجع نهائی تصمیم گیری برای حصر شورای عالی امنیت ملی است و از آن نهاد باید سخنانی گفته شود، گفت: این درست است اما این زمانی است که افراد شورای عالی امنیت ملی و مسئول در جامعه چیزی را مطرح نکنند ؛ اما وقتی دیگران به آن می پردازند طبیعی است که باید پاسخ داده شود.
به گفته وی، شورای عالی امنیت ملی بهمن سال ٨٩ اقدام به حصر کرد و این کار بعد از همه تلاش های افرادی که خواستند خلاف قانون و دیکتاتورانه برخورد کنند و مردم را به خیابان ها کشاندند ، انجام شد و اگر این شورا این تصمیم را نمی گرفت قوه قضاییه ورود می کرد.
وی با بیان اینکه کسی نمی تواند با ادعای پوپولیستی مسائلی را مطرح کند، ادامه داد: مطلب دیگر اینکه شورای عالی امنیت ملی تصمیمی گرفت بعد نوبت قوه قضاییه است ؛ مصوبه شورای امنیت ملی سرجای خود باقی و لازم الاتباع است .

**پرونده مدیرعامل وقت سوخت کشور
محسنی اژه ای از آخرین مرحله پرونده مدیرعامل سوخت اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: خبر ندارم اینکه حکمی صادر شد یا نه و صلاحیت ها به کجا منتهی شد.
سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری مبنی بر وجود پرونده ١٧ هزار میلیاردی، با رد این موضوع گفت: مطلقا این پرونده در قوه قضاییه صحت ندارد و اگر باشد تخلف و در دیوان محاسبات است.
وی اضافه کرد: در مناظرات حرف های زیادی زده شد که پرونده ها و شکایات آن برای قوه قضاییه می ماند.

** پرونده کرباسچی در اصفهان مفتوح و رسول دانیال زاده همچنان بازداشت است
معاون اول قوه قضاییه درباره وضعیت پرونده کرباسچی در اصفهان گفت: آخرین وضعیت پرونده را نمی دانم اما پرونده ای در اصفهان تشکیل شد و باز است.
وی همچنین درباره پرونده رسول دانیال زاده اظهار کرد: او همچنان بازداشت و پرونده اش درحال رسیدگی است.

** صدور کیفرخواست برای ٨ أدمین کانال های تلگرامی
سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده بازداشتی های تلگرامی گفت: برای هر هشت نَفَر کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه رفت.
وی با بیان اینکه دو تن از این افراد با قید وثیقه آزاد شده اند، افزود : بعد از این که وکلایشان آمده اند و پرونده را مطالعه کردند، برای زمان تشکیل دادگاه تعیین وقت می شود.

** ٢ بازداشتی به ٥ بازداشتی سایت های خارج از کشور اضافه شد
محسنی اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره وضعیت بازداشت شدگان همزمان با أدمین های تلگرامی گفت: ٥ نَفَر قبل از عید به دلیل مسایل مجرمانه در سایت های خارج از کشور بازداشت شده بودند که در ١٠ روز اخیر ٢ نَفَر به تعداد آنان اضافه شد و افراد دیگر هم در حال تحقیق هستند.
وی اضافه کرد: این افراد نخست در اختیار وزارت اطلاعات بودند و سپس تحویل قوه قضاییه شدند که پرونده در اختیار بازپرس و در حال رسیدگی است.
معاون اول قوه قصاییه تصریح کرد: رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و هنوز کیفرخواستی برای این افراد صادر نشده است.

**تقلب در انتخابات نه در سال ٨٨ و نه امسال اثبات نشده است
خبرنگاری با اشاره به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری با موضوع مهندسی انتخابات از سخنگوی قوه قضاییه پرسید چرا با مطرح شدن موضوع در سال ٨٨، مورد برخورد قرار نگرفت اما امسال چنین نشد که محسنی اژه ای چنین پاسخ داد: گاهی واژه هایی به کار برده می شود که در برداشت آن ، نظر واحد نیست؛ باید دید اگر کسی گفت مهندسی انتخابات منظورش چیست .
وی ادامه داد: این که سال ٨٨ گفته شده مهندسی انتخابات ، برخورد نشد صحیح نیست ؛ چون بعد از طی شدن همه مقدمات، دعوت از نمایندگان توسط عالیترین مقام ، خواستن ارایه و مدرک و حتی بازنگری تعداد صندوق ها در صورت لزوم و هشدار دادن مبنی بر اینکه نمی تواند اداره کننده به خیابان کشاندن مردم باشند و حتی بعد از بی حرمتی ها با آنان برخورد شد.
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: اگر منظور از مهندسی انتخابات تقلب است ، نه در آن زمان ثابت شد و نه این زمان و شورای نگهبان گفته است تخلف تاثیرگذار در سرنوشت انتخابات ندیدیم.
وی ادامه داد: این دفعه هم ممکن است افرادی اعتراض داشته باشند که رسیدگی می شود.
محسنی اژه ای درباره آخرین وضعیت پرونده ای که پیشتر راجع به آن اعلام کرد یکی گفت اگر فلان شخص را احضار کنید اعلام جنگ می کنیم ، گفت: تحقیقات روی این پرونده ادامه دارد و نتیجه نهائی بعد از بررسی کامل روی پرونده ، اعلام می شود.