به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۳۱۲۳۷

بازگشت زائران سرگردان در عراق به ایران

گروه جامعه: زائران سرگردان در عراق که طی روزهای گذشته به زیارت عتبات اعزام و در آنجا رها شده بودند صبح امروز 13 خرداد وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شدند و مورد استقبال معاون استاندار و مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی قرار گرفتند.
 
معاون هماهنگی و امور زیارت استانداری خراسان رضوی روز شنبه در همین خصوص گفت: این افراد که توسط یک دفتر غیرمجاز ثبت نام و عازم کربلا شده بودند به دلیل مشکلات مالی آن دفتر خدمات لازم را دریافت نکرده و مسئول کاروان 400 نفره زائران مشهدی آنان را بدون محاسبه هزینه هتل در کربلا و نجف و تهیه بلیت برگشت رها کرده و متواری شده بود. محمدحسن واحدی افزود: طی روزهای گذشته به محض اطلاع از این موضوع سازمان حج و زیارت، استانداری خراسان رضوی و وزارت امور خارجه وارد عمل شدند.
 
وی ادامه داد: گذرنامه این زائران به دلیل عدم پرداخت هزینه اقامت در گرو هتل بود. طی هماهنگیها و اقدامات صورت گرفته با رایزنیهای نمایندگیهای حج و زیارت در کربلا و نجف مشکل گذرنامه های این افراد رفع شد و با پیگیریهای استاندار خراسان رضوی از طریق وزیر راه و شهرسازی و هماهنگی شرکت فرودگاه‌ها این مسافران با وجود نداشتن بلیت برگشت توسط یک فروند هواپیما به مشهد منتقل شدند.
 
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: صبح امروز حوالی ساعت 4:30 دقیقه 170 نفر باقیمانده این مسافران با همین پرواز وارد مشهد شدند و بخشی هم طی دو روز گذشته با هزینه شخصی خود به صورت زمینی به اهواز آمده و از آنجا با پرواز خود را به مشهد رسانده اند. وی افزود: مسئول دفتر زیارتی غیرمجاز که نورالحسین نام دارد، از نام ائمه(ع) سوءاستفاده کرده و به صورت غیرمجاز و غیرقانونی اقدام به ثبت نام و اعزام زائران می کرده است. این فرد متواری هم اینک تحت تعقیب است و موضوع توسط مراجع قضایی و پلیس با جدیت در دست پیگیری می باشد.