به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۳۱۲۴۱
یوونتوس ايتاليا - رئال مادرید اسپانيا

امشب؛ فينال ليگ قهرمانان اروپا

امشب؛ فينال ليگ قهرمانان اروپا
گروه ورزشي: تيم هاي یوونتوس ايتاليا و رئال مادرید اسپانيا، امشب در ورزشگاه میلنیوم شهر کاردیف، فينال ليگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد.
 
به گزارش "ورزش سه"، بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع اروپا، امشب روبروی هم قرار خواهند گرفت. رئال به دنبال این است که به اولین تیمی تبدیل شود که از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده و یوونتوس به دنبال این است که برای اولین بار پس از سال 1996، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
 
دو تیم سابقه تقابل های متعددی در لیگ قهرمانان دارند و رقابت نزدیکی بین دو طرف در جریان است. رئال در فینال سال 98، موفق شد یوونتوس را شکست دهد و این تیم هنوز نتوانسته به قهرمانی سوم خود برسد. یووه نیز در مراحل مختلف لیگ قهرمانان رئال را شکست داده و آمار بهتری مقابل این تیم دارد.
 

 
این بازی برای بوفون و ایگواین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بوفون که آخرین فصل های فوتبالش را پشت سر می‌گذارد، به دنبال کسب اولین چمپیونزلیگ است که کارنامه فوتبالی اش را کامل کند. او تقریبا تمام جام های ممکن را کسب کرده ولی جای لیگ قهرمانان اروپا در ویترین افتخاراتش خالیست و یکی از انگیزه های اصلی بازیکنان یووه همین موضوع است. دیگر بازیکنی که این فینال برایش اهمیت خاصی دارد، گونسالو ایگواین است. او مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت که کریم بنزما را به او ترجیح داد و حال به دنبال اثبات خود خواهد بود.
 

 یووه با کابوس شکست در فینال ها مقابل رئال صف آرایی خواهد کرد. آنها از 8 فینالی که در آن حاضر بوده اند، در 6 فینال شکست خورده اند و تنها 2 قهرمانی به دست آورده اند. از زمان آخرین قهرمانی شان نیز 3 بار موفق به رسیدن به فینال شده اند و هر سه بار شکست خورده اند. در دیگر سو، رئال در 5 فینال اخیری که در آن حضور داشته موفق به کسب پیروزی شده و قهرمانی را جشن گرفته است. حال باید دید که آیا یووه می‌تواند این طلسم را بشکند و بلاخره بعد از 21 سال قهرمان شود یا نه.
 

 
ترکیب احتمالی یووه
 بیانکونری ها احتمالا از سیستم 3-4-3 یا 2-5-3 در فینال استفاده خواهند کرد. 3 نفر خط دفاعی آنها که بهترین خط دفاع اروپا هستند، متشکل از کیه لینی، بونوچی و بارزالی خواهد بود و در کنارها، الکس ساندرو و دنی آلوس حضور دارند. ماریو مانژوکیچ در پست بال چپ بازی خواهد کرد، ایگواین در نوک خط حمله و دیبالا در پست بال راست.
 

 
ترکیب رئال مادرید
زیدان نیز احتمالا از سیستم 3-3-4 استفاده خواهد کرد ولی به علت مصدومیت بیل، ایسکو به میدان خواهد رفت. همین موضوع باعث خواهد شد تا رونالدو از سمت چپ خط حمله به سمت راست منتقل شود و ایسکو جای او را در آن نقطه پر کند. در خط دفاع نیز دنی کارواخال در سمت راست حضور خواهد داشت و واران زوج خط دفاعی راموس خواهد بود.