به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۳۱۲۷۵

وضعیت فوق العاده در پایتخت انگلیس

گروه بين الملل: پلیس لندن گزارش داد، یک خودرو وَن روی پل معروف این شهر، لاندن بریج، عابران را زیر گرفته است.
پلیس لندن گزارش داد، یک خودرو وَن روی پل معروف این شهر، لاندن بریج، عابران را زیر گرفته و هم‌زمان در محله‌ای نزدیک به این واقعه یک مرد در رستورانی گلوی دست کم 3 نفر با کارد بریده است.منابع امنیتی در لندن تائید کردند که شامگاه شنبه یک خودرو وَن روی پل معروف 'لاندن بریج'( پل لندن)، عابران را زیر گرفته و هم‌زمان در "بارو مارکت"، محله‌ای نزدیک به این پل، یک مرد در رستورانی چند نفر را چاقو زده است. گفته می شود رویدادی مشابه هم در منطقه واکسال لندن روی داده و پلیس در حال رسیدگی به آن است.در همین حال تارنمای روزنامه دیلی میل در گزارشی عنوان کرد گمان می رود که دستکم هفت نفر در جریان حمله سه مرد مسلح به چاقو در مجاور پل لاندن بریج به مردم، کشته شده اند.

براساس گزارش دیلی میل در جریان حمله خودرو به عابران بر روی لاندن بریج نیز که در حدود ساعت 22.30 دقیقه ( به وقت محلی) رخ داده است، دستکم یک نفر کشته و 20 زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.دیلی میل نوشت که پنج تروریست که به نظر می رسد 'مدیترانه ای اصل هستند' در حملات صورت گرفته در دو نقطه، لاندن بریج و نیز در محله 'بورو مارکت' در فاصله کمی از لاندن بریج، شرکت داشته اند.به گفته شاهدان یک خودرو ون با سرعت به سمت حاشیه پل معروف 'لندن بریج ' رفته و عابران را زیر گرفته است.

پیشتر برخی شاهدان گفته بودند که بدنبال حادثه مذکور شاهد حمله افرادی مسلح به چاقو به مردم بر روی پل بوده اند.ساعتی پس از حادثه پل لندن، پلیس انگلیس دقایقی پیش از یک حادثۀ دیگر در محلۀ "بارو مارکت" پایتخت خبر داد که در ان شمار زیادی رستوران‌ و مشروب فروشی واقع است.  در این حادثه که در یک مشروب فروشی روی داد، دست کم گلوی 3 نفر با کارد بریده شد. عامل یا عاملان این حادثه هنوز بازداشت نشده اند.  همچنین  در منطقه واکسال لندن واقع در مرکز این شهر سومین حادثه نیز رخ داده و پلیس مسلح و ضد تروریستی به منطقه اعزام شده است.
 
سی ان ان به نقل از شاهدان عینی نوشت: دو نفر وارد رستورانی در نزدیکی پل لندن شدند و دو نفر را در داخل آن با کارد مجروح کردند.  پلیس انگلیس و در پی 3 حادثه پی در پی در مرکز لندن، بخش اموزش های ویژه ی شرایط اضطراری را روی پایگاه اطلاع رسانی خود فعال کرده است. فرار، پنهان شدن و اطلاع به پلیس از مهمترین مواردی است که در این پایگاه بر ان تاکید شده است. برخی منابع اعلام کرده اند پلیس احتمال میدهد حوادث مشابه دیگری روی دهد.  'ترزا می' نخست وزیر انگلیس شامگاه شنبه در یادداشتی که بر روی صفحه توئیترش منتشر کرد، حملات صورت گرفته در لندن را 'وحشتناک 'توصیف کرد و گفت به طور بالقوه به عنوان حمله تروریستی دیده می شوند.

وی اعلام کرد که صبح روز یکشنبه نشست اضطراری کابینه موسوم به کبرا برای بررسی حوادث شامگاه شنبه در لندن برگزار خواهد شد.پلیس متروپلیتن لندن نیز در پی یافتن عاملان این حملات است. در عین حال اما هنوز درباره تروریستی بودن یا نبودن این حادثه اظهار نظری نکرده است. پلیس از مردم خواسته است که از محل حادثه دور شوند.