به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۶ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۱۳۱۳۳۰

اعلام هویت دو تروريست حمله لندن

گروه بین الملل: پلیس انگلیس نام دو تن از تروريست‌هاي دو روز پیش لندن را در حالی اعلام کرد که هویت مهاجم سوم هنوز مشخص نشده است.
اعلام هویت دو تروريست حمله لندن
یکی از عاملان این حمله، خرم بات ۲۷ ساله، متاهل و صاحب فرزند معرفی شده که در منطقه بارکینگ در شرق لندن زندگی می‌کرده است. پلیس اعلام کرد که او برای ماموران پلیس و ام آی ۵ (سازمان امنیت داخلی انگلیس) شناخته شده بوده اما شواهدی وجود نداشته که نشان دهد ممکن است در تدارک یک حمله باشد. نفر دوم راشد رضوان ۳۰ ساله معرفی شده که اطلاعات بیشتری در مورد هویت او انتشار نیافته است. در عین حال، به نظر می رسد املای نام و نام خانوادگی او، به زبان فرانسوی باشد. بر اساس گزارش بی.بی.سی، این دو نفر به همراه شخصی دیگر، در جریان حمله به ضرب گلوله پلیس کشته شدند. آنها که ظاهرا همراه خود جلیقه انفجاری داشتند، پس از زیرگرفتن مردم با ماشین، آنها را با چاقو مورد حمله قرار دادند.

هم‌زمان پلیس اعلام کرده است که کلیه ۱۲ نفری که بعد از حمله بازداشت شده بودند، بدون طرح اتهام آزاد شده‌اند. این هفت زن و پنج مرد روز یک‌شنبه در بارکینگ بازداشت شده بودند. این حمله در در نیمه شب شنبه، ۳ ژوئن و در "لاندن بریج" و "بارو مارکت" رخ داد و به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد. سازمان خدمات بهداشتی انگلستان اعلام کرده است که ۳۶ تن از زخمی ها همچنان در بیمارستان بستری هستند که حال ۱۸ تن وخیم است. خرم بات سال پیش به طور مختصر در یک برنامه مستند کانال چهار درباره افراط گرایی در انگلیس ظاهر شده بود. آن فیلم به نام "همسایه جهادی" مردانی را در انگلیس نشان می داد که علنا از خشونت حمایت می‌کنند.

رئیس پلیس لندن گفته است که با توجه به رخداد اخیر که سومین حمله از این نوع در سه ماه گذشته بوده، روش‌های مقابله با حملات مشابه را بازبینی خواهد کرد. وی افزوده است که پلیس تمایل دارد منابع بیشتری در اختیار داشته باشد اما نمی‌خواهد مامورانش اسلحه حمل کنند. در انگلیس، مامورانی که با یونیفورم در خیابان ها گشت می زنند به سلاح گرم مسلح نیستند. هم‌زمان گزارش شده است که نیروهای پلیس دو آدرس را در نیوهم و بارکینگ در شرق لندن مورد بازرسی قرار داده‌اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله شنبه شب را به عهده گرفته است. با این حال کارشناسان می‌گویند، داعش هرکسی را که از این گروه الهام گرفته باشد، عضو خود می‌داند. مقامات دولت انگلیس روز یک‌شنبه اعلام کردند که خطر عملیات تروریستی به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است. به گفته آنان، بین سال ۲۰۱۳ تا ماه مارس امسال ۷۰ اقدام تروریستی در انگلیس صورت گرفته بود اما در سه ماه گذشته، هشت مورد حمله انجام گرفته یا پیش از انجام خنثی شده است.