به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۶ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۳۱۳۳۹
«خیابان‌های آرام» را از یاد نبرید!

کمال تبریزی: دیر و زود دارد اما ...

گروه فرهنگي: این روزها با توجه به دستور وزیر ارشاد مبنی بر تعیین تکلیف نمایش فیلم‌های مشکل‌دار و تشکیل کمیته‌ای برای بررسی این فیلم‌ها، از فیلم‌های مختلفی نامبرده می‌شود و حال باید دید در میان اسامی فیلم‌های که کمتر از آنها نامبرده می‌شود همچون فیلم «خیابان‌های آرام» کمال تبریزی، این فیلم چه سرنوشتی برای اکران خواهند داشت؟!
کمال تبریزی: دیر و زود دارد اما ...

کمال تبریزی در پاسخ به ایسنا در جملات کوتاهی گفت: «به نظر من همه فیلم‌های توقیفی روزی قابل نمایش خواهند بود و به قول معروف دیر و زود دارند اما سوخت و سوز ندارند! گرچه دیرکرد بیش از حد در صدور مجوز نمایش می‌تواند از به روز بودن مضمون فیلم بکاهد، در هر صورت امیدوارم روزی برسد که فیلم «خیابان‌های آرام» نیز در کنار سایر فیلم‌های توقیفی امکان نمایش پیدا کند.نکته عجیب و در خور تامل برای من این است که وقتی فیلمی توقیفی اجازه نمایش پیدا می‌کند، فرد یا افرادی که باعث و بانی اصلی این ممانعت بوده‌اند با خود و وجدان خود چه می‌کنند! شاید روزی بتوان فیلمی هم درباره توقیف فیلم‌ها ساخت! به شرطی که دوباره آن را هم توقیف نکنند! در هر صورت باید دعا کرد خداوند به افراد درگیر با فرهنگ و هنر ! سعه صدر بدهد !»

«خیابان‌های آرام» ساخته کمال تبریزی در  سال 89 است که موضوعی طنز دارد و داستان شش دیوانه  است که با فرار از بیمارستان باعث ایجاد مشکلاتی در سطح شهر می‌شوند، این فیلم در ارمنستان روایت می‌شود.تبریزی برای ساخت این فیلم از نیکی کریمی، حسن معجونی، لعیا زنگنه، محمدرضا فروتن، رضا داوودنژاد و ... استفاده کرده‌ است، ضمن آنکه فیلمنامه «خیابان‌های آرام» توسط کامبوزیا پرتوی نوشته شده است.

درباره‌ی فیلم «خیابان‌های آرام» که بیش از 6 سال از ساخته آن گذشته و نتوانسته به نمایش دربیاید، دلیل واضحی برای اکران نشدن آن از سوی مسوولان وقت ارشاد اعلام نشده است و یک پیش بینی تایید نشده‌ای مبنی بر اینکه تهیه‌کننده مایل به اکران فیلم نیست وجود دارد، حال باید دید سرنوشت اکران «خیابان‌های آرام» به کجا خواهد رسید؟!