به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۹ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۱۳۱۵۱۰
حداقل ۳۳ نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند

داعش با دو انفجار انتحاری کربلا و بابل را به خون کشید

گروه بین‌الملل: گروه موسوم به «دوله الاسلامی فی عراق و شام»، (داعش) با صدور بیانیه‌ای مسئولیت انفجارهای تروریستی امروز در کربلاء و بابل را برعهده گرفت.
داعش با دو انفجار انتحاری کربلا و بابل را به خون کشید
یک منبع امنیتی عراقی روزجمعه از وقوع یک انفجار انتحاری در داخل یک پارکینگ خودرو در کربلا خبر داد. این منبع امنیتی به 'السومریه نیوز' گفت: یک مهاجم انتحاری صبح امروز خود را در داخل پارکینگ خودرو در مرکز شهر کربلا منفجر کرد. ماموران امنیتی تلاش کردند تا مهاجم را پیش از منفجر کردن کمربند خود دستگیر کنند اما موفق نشدند. به گفته این مقام امنیتی در این انفجار چند نفر کشته و زخمی شدند. همچنین به تعدادی از خودروهای داخل پارکینگ خساراتی وارد شد. بر اساس این گزارش، انفجار تروریستی در کربلاء تاکنون ۱۲ شهید و ۲۰ زخمی برجای گذاشته است.

انفجار  انتحاری در بابل
منابع عراقی، آمار اولیه انفجار در شمال استان بابل را نیز ۲۱ نفر کشته و ۳۳ نفر دیگر زخمی اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، تروریست‌ها صبح امروز بازار بزرگ شهر مسیب در حدودا 30 کیلومتری شمال کربلا را هدف گرفتند که در آن محل معمولا روزهای جمعه، ازدحام شدیدی از شهروندان وجود دارد. این حادثه با عملیات یک عنصر انتحاری انجام شده است. نیروهای امنیتی به سرعت منطقه مورد حمله واقع شده را محاصره کردند و قربانیان این حادثه شامل زخمی ها به بیمارستان مسیب و کشته شدگان به پزشکی قانونی انتقال یافتند.