به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۱۳۱۵۴۳

جدیدترین مریخ‌نورد ناسا رونمایی شد

گروه علمي: تا به امروز، ناسا چهار مریخ‌نورد مختلف را روی مریخ فرود آورده است. با اینکه بیشتر صحبت‌هایی که می‌شنویم، از ارسال انسان به سیاره‌ی سرخ می‌گویند، ولی هنوز برنامه‌هایی قطعی و منظم برای اجرای این تصمیم، تنظیم نشده است.
از طرفی، ناسا کاملا مطمئن است که می‌خواهد فضانوردهایی به مریخ بفرستد. اگر این اتفاق روی دهد، این فضانوردان وسیله‌ای می‌خواهند تا بتوانند روی مریخ گشت و گذار کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، ناسا از خودرویی رونمایی کرده است که شاید فعلا قرار نباشد به مریخ برود، اما مطمئنا کار فضانوردان را راه می‌اندازد.
 
مریخ‌نورد جدید ناسا بیشتر به درد بازی‌های علمی-تخیلی می‌خورد 

خودرویی که رونمایی شده، فعلا به اسم بسیار ساده‌ی «مریخ نورد» یا همان Mars Rover شناخته می‌شود. اگر نگاهی به این خودرو بیاندازید، می‌توانید شباهت‌های بسیار زیادی به خودروهای بازی‌های علمی-تخیلی در آن پیدا کنید. مریخ نورد جدید ناسا، از نظر ظاهری بسیار شبیه به خودروی Mako در مجموعه بازی‌های Mass Effect و هم‌چنین یکی از خودروهای بازی Halo است.
 
مریخ‌نورد جدید ناسا بیشتر به درد بازی‌های علمی-تخیلی می‌خورد
خودروی Mako بازی Mass Effect

مریخ نورد ناسا صفحه‌های نمایش و کنترل‌هایی دارد که انگار از یک فیلم علمی-تخیلی درآمده‌اند و از طرفی، بسیار سفت و سخت ساخته شده است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که خود ناسا، این خودرو را نساخته است. با این که مریخ نورد معرفی شده، در «مرکز فضایی کندی» است و لوگوی ناسا را هم دارد، اما این خودرو را تعدادی از کسانی که ماشین‌ها را دستکاری می‌کنند، طراحی کرده‌اند.
 
مریخ‌نورد جدید ناسا بیشتر به درد بازی‌های علمی-تخیلی می‌خورد 

این ماشین می‌تواند با سرعت ۱۵ مایل در ساعت روی مریخ حرکت کند که البته کمی آرام‌تر از خودروهایی مثل Mako است.