به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۱۳۱۵۷۹

ادامه سریال «24» به سبک «فارگو»

گروه فرهنگی: شبکه «فاکس» از لغو ساخت فصل دوم سریال «24: میراث» خبر داد. در حالی‌که کم‌تر از دو ماه از پایان پخش فصل نخست این اسپین-آف تلویزیونی می‌گذرد، مدیران شبکه و همچنین استودیوی تلویزیونی «فاکس قرن بیستم» تصمیم گرفته‌اند شیوه‌های جدیدی را برای ادامه جهان داستانی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های اکشن-جاسوسی خود به کار بگیرند.
 
ادامه سریال «24» به سبک «فارگو» و «کارآگاه حقیقی»

«ورایتی» گزارش داده است ظاهرا سازندگان «24» به این نتیجه رسیده‌اند با حفظ شیوه روایت داستان به سبک سریال اصلی که در یک بازه زمانی 24 ساعته رخ می‌دهد، مجموعه‌های مستقلی را تهیه و تولید کنند. به این ترتیب، مانند سریال «فارگو» و «کارآگاه حقیقی»، فصل‌های آینده «24» نیز با قصه‌هایی متفاوت و مستقل از سریال اصلی مقابل دوربین خواهد رفت.

زمانی که اپیزود افتتاحیه فصل نخست سریال مستقل «24: میراث» با بازی کوری هاکینز در نقش «اریک کارتر» قهرمان جنگ، فوریه گذشته روی آنتن رفت با استقبال خوبی از سوی هواداران قدیمی و پر و پا قرص سریال اصلی روبه‌رو شد. اما با توجه به حذف کیفر ساترلند ستاره مجموعه قبلی، این سریال مستقل نتوانست در ادامه موفق عمل کند و با شکست در جذب مخاطب، آوریل گذشته بعد از پخش 12 اپیزود به کار خود پایان داد.حالا، مدیران شبکه و استودیوی تلویزیونی فاکس اعلام کرده‌اند از ادامه این اسپین-آف منصرف شده‌اند و تصمیم دارند شیوه‌های جدیدی را برای ادامه یکی از پرطرفدارترین سریال‌های اکشن خود به کار بگیرند.

به عقیده بعضی منتقدان، بسیاری از عناصر و مولفه‌های سریال اصلی که به داستان «میراث» اضافه شده و یا با ایجاد تغییراتی جزئی در قالبی به ظاهر متفاوت ارایه شده‌اند، در بهترین حالت از یاد مخاطب می‌روند و در بدترین حالت، پرسش‌برانگیزند. روی هم رفته، با پخش این اسپین-آف تلویزیونی مشخص شد سریال اصلی «24» تا چه اندازه موفقیتش را مرهون حضور کاریزماتیک کیفر ساترلند بوده که این‌بار نه به عنوان ستاره اما در مقام تهیه‌کننده اجرایی در تهیه و تولید «میراث» مشارکت داشته است.