به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۱۳۱۵۸۴
آخرین رتبه بندی موسسه انگلیسی QS؛

شریف و تهران در میان دانشگاه‌های برتر

گروه علمی: دانشگاه های صنعتی شریف و تهران در آخرین رتبه بندی موسسه انگلیسی QS در میان دانشگاه های برتر دنیا در رتبه زیر 600 قرار گرفتند.
شریف و تهران در میان دانشگاه‌های برتر
به گزارش  ایرنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف،در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه ‌های دنیا که توسط موسسه انگلیسی QS (مخفف Quacquarelli Symonds) برای سال 2018 منتشر شده است؛ دانشگاه صنعتی شریف با رتبه 480 – 471 و دانشگاه تهران با رتبه 650 - 601 تنها نمایندگان ایران هستند.براساس رتبه‌بندی موسسه یادشده، موسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) رتبه اول بهترین دانشگاه‌های دنیا را به خود اختصاص داده است. سه دانشگاه استنفورد، هاروارد و موسسه فناوری کالیفرنیا (کال‌تک) به ترتیب رتبه‌های بعدی را دارند. رتبه پنجم از آن یک دانشگاه انگلیسی است. دانشگاه کمبریج، جلوتر از دانشگاه آکسفورد در رتبه پنجم قرار گرفته است. رتبه‌های هفتم و هشتم را هم یو‌سی‌ال و کالج سلطنتی، دو دانشگاه لندن تصاحب کرده‌اند. آخرین کرسی تک‌رقمی بین بهترین‌ها را باز هم یک دانشگاه آمریکایی، دانشگاه شیکاگو، تصاحب کرده است.

تنها کشوری که جز آمریکا و انگلیس در میان 10 دانشگاه برتر نماینده دارد سوئیس است. موسسه فناوری فدرال سوئیس (ای‌‌تی‌اچ) دهمین دانشگاه برتر دنیا است. اولین دانشگاه آسیایی دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور است که رتبه‌ یازدهم را به خود اختصاص داده و در بهترین جایگاه یک دانشگاه آسیایی از زمان مرسوم شدن این رتبه‌بندی‌ها تاکنون ایستاده است. دانشگاه لوزان سوئیس، دانشگاه‌های پرینستون و کورنل آمریکا، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه‌های ییل، جان هاپکینز، کلمبیا و پنسیلوانیا باز هم از آمریکا و دانشگاه ملی استرالیا در رتبه‌های بعدی زیر 20 دنیا قرار دارند.در آسیا، بعد از دو دانشگاه سنگاپوری، دانشگاه شین‌هوا قرار دارد که در رتبه 25 دنیا است. کرسی‌های بعدی هم در اختیار کشورهای شرق آسیا قرار دارد. دانشگاه هنگ‌کنگ در رتبه 26 جهانی، دانشگاه توکیو ژاپن در رتبه 28 جهانی، دانشگاه علم و فناوری هنگ‌کنگ در رتبه 30، دانشگاه کیوتو ژاپن و ملی سئول کره‌جنوبی در رتبه 36، دانشگاه‌های پکن و فودان چین در رتبه‌های 38 و 40 قرار دارند.ایران در این رتبه‌بندی معتبر دانشگاهی دو نماینده دارد. دانشگاه صنعتی شریف بین 471 تا 480 و دانشگاه تهران بین 601 تا 650 رتبه‌بندی شده‌اند.