به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۱۳۱۶۵۴
جام جهانی والیبال؛ ایران ۳ ارژانتین ۲

پیروزی تیم ملی والیبال مقابل شاگردان ولاسکو

بسیاری از تماشاگران زن را به سالن راه ندادند!
بسیاری از تماشاگران زن را به سالن راه ندادند!
گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در هفته دوم رقابتهای لیگ جهانی به مصاف آرژانتین رفت و برابر این تیم به سختی ۳ بر ۲ پیروز شد. این دومین برد ۲ امتیازی شاگردان کولاکوویچ در تهران بود.
 
 تیم های ملی والیبال ایران و آرژانتین یکشنبه شب دیدار خود را در چارچوب هفته دوم رقابتهای لیگ جهانی والیبال در سالن آزادی تهران برگزار کردند که این بازی با برتری ۳ بر ۲ تیم کشورمان همراه شد.
 
شاگردان کولاکوویچ در ست های اول، دوم و پنجم این دیدار به ترتیب با امتیازات ۲۹ بر ۲۷، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۱ مقابل رقیب خود به پیروزی دست یافتند. آرژانتین نیز ست های سوم و چهارم را به ترتیب ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۳ برد.
 
معنوی نژاد ورق را برگرداند
 
با شروع ست نخست این بازی تیم آرژانتین سعی کرد با کارهای ترکیبی امتیازگیری کند که در این تاکتیک نیز موفق بود. شاگردان ولاسکو در وقت نخست استراحت فنی ۸ بر ۶ پیش افتادند.
 
این تیم در ادامه امتیازات فراوانی کسب کرد و چندین امتیاز با سرویس های خوب بدست آورد. از میانه های این ست معنوی نژاد به میدان آمد و شرایط را به سود کشورمان تغییر داد.
 
در حالی که فاصله دو تیم نزدیک شده بود درگیری لفظی بین دو تیم وقفه ای را ایجاد کرد. در نهایت دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر پیش رفتند و در این لحظات معنوی نژاد تنها بازیکن امتیاز آور ایران بود. این ست پر فشار در نهایت با برتری ۲۹ بر ۲۷ ایران خاتمه یافت.
 
برتری در ست دوم
 
با شروع ست دوم تیم ایران از معنوی نژاد در ارنج اصلی خود استفاده کرد. این بار ایران برتری ۸ بر ۶ را در وقت نخست استراحت فنی ثبت کرد. تیم ایران که کاملا بر بازی مسلط شده بود در این ست اجازه نداد آرژانتین خود را پیدا کند و برتری خود را با دریافت های بهتر و البته امتیازگیری معنوی نژاد ادامه داد. این ست با برتری ۲۵ بر ۲۰ تیم ایران همراه شد.
 
بازگشت آرژانتین
 
در ست سوم دو تیم سعی کردند پا به پای هم پیش بروند. تیم ایران تا وقت نخست استراحت فنی خوب پیش رفت اما بعد از آن بود که آرژانتین در دفاع روی تور و توپگیری انتهای زمین بر امتیازات خود افزود.
 
کولاکوویچ در میانه های این ست تغییراتی را در ترکیب ایران ایجاد کرد و معروف را هم بیرون کشید. این تدابیر البته نتوانست مثل ست نخست ورق را برگرداند و آرژانتین ۲۵ بر ۲۰ برنده شد.
 
ست چهارم به نام شاگردان ولاسکو
 
ست چهارم این دیدار در حالی آغاز شد که معروف به ترکیب ایران بازگشته بود. هر دو تیم با احتیاط کار را ادامه دادند. ایران ۸ بر ۵ پیش افتاد اما چند دفاع خوب از سوی آرژانتین اختلاف دو تیم را به یک امتیاز کاهش داد. شاگردان ولاسکو که بهتر از قبل بازی می کردند برتری خود را در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ ثبت کردند. شاگردان ولاسکو این برتری را حفظ کردند با وجود اینکه تعویض هایی را در تیم ایران شاهد بودیم آرژانتین ست چهارم را ۲۵ بر ۲۳ برد.
 
بازی برتر ایران در ست پنجم 
 
تیم ایران ست پنجم را با حمایت تماشاگران بسیار خوب شروع کرد. فرهاد قائمی در این ست به ترکیب تیم کشورمان بازگشت. برتری ۶ بر ۲ تیم کشورمان باعث شد تا ولاسکو تقاضای تایم اوت کند. آرژانتین اندکی خود را پیدا کرد اما بار دیگر ایران ۱۰ بر ۶ پیش افتاد و در نهایت این ست را با حساب ۱۵ بر یازده به سود خود پایان برد.
 
تیم ایران که در نخستین بازی خود در هفته دوم برابر بلژیک ۳ بر ۲ پیروز شده بود دومین برد خود را در این هفته برابر آرژانتین کسب کرد. خولیو ولاسکو و شاگردانش بدون کسب برد تهران را دست خالی ترک کردند. آرژانتین در هر سه بازی خود نتیجه را واگذار کرد.