به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۳۱۸۳۳
نامه‌ای به رئیس‌جمهور

آقای روحانی گرامی! وارد جنگ روانی حریف نشوید

گروه سياسي: سید مرتضی حجت نجفی - تولیت مدرسه علمیه حجت قم در نامه اي به رييس جمهور كه متن آن در روزنامه بهار منتشر شده نوشته است:

به نام هستی بخش یکتا
جناب آقای دکتر حسن روحانی
با سلام و دعای خیر و عرض تبریک انتخاب مجدد جنابعالی در کسوت ریاست جمهور با نصرت الهی؛ اگرچه این روزها میزان توقعات از شما به شدت بالا رفته و سیل مطالبات در تمام ابعاد به سویتان جاری شده و از هر طرف یقه تان را گرفته‌اند و همه بر سرتان فریاد می‌کشند اما مقصود از نگارش این نامه سر کشیدن فریادی دیگر بر سر شما نیست، بر طریق اوصیکم و نفسی بتقوی الله و نظم امرکم، غرض تنها یادآوری نکاتی است به خود و به شما، مخالفان، منتقدان و حامیان شما و همکارانتان در دولت تدبیر و امید. با شروع کارزار انتخابات دودسته دغدغه پیش روی شما به عنوان رئیس اجرائی کشور قرار داشت.

اول برنامه ریزی، مدیریت و برگزاری فرآیند پر مخاطره انتخابات، دوم مبارزه انتخاباتی و صرف انرژی حداکثری شخص رئیس دولت مستقر و یارانش در مناظرات وکارزار تبلیغاتی برای حضور و مشارکت حداکثری و جلب نظر رأی  دهندگان در انتخابات. بگذریم که در بخش اول، جنابعالی، دولتی را تحویل گرفته بودید که مدیران بدنه و حتی لایه‌های زیرین آن را آقای احمدی‌نژاد، به صورت اتوبوسی تصفیه کرده بود و مهره‌های خود را چیده بود، نیروهایی که نه تنها حرف رئیس دولت تدبیر و امید را در تمام چهار سال گذشته نمی‌خواندند بلکه در مواردی حتی کار شکنی هم می‌کردند تا حدی که سیستم بیمار دولتی و اداری را بیمارتر کرده و فلج نموده بودند، لیکن نفس این ماجرا لطمات سنگینی را در طول چهار سال گذشته به شخص شما و دولت‌تان وارد کرده بود و نا امیدی و نارضایتی گسترده را در سطح عمومی باعث شده بود.

اما در بخش دوم دشواری‌های به مراتب سنگین‌تر و معضلاتی به مراتب سخت‌تر را پیش رو داشتید. از طرفی قدرت‌های بزرگ با ایجاد یک اجماع در جامعه جهانی در بعد اقتصادی و با ابزار تحریم‌های به جا مانده از گذشته، دولت و مردم را تحت فشار کمرشکن قراردادند، در بعد سیاسی هم به مدد عناصر داخلی بالارونده از دیوار سفارت‌ها، تمام تلاش‌شان را برای انزوای ایران به کار گرفتند، دولت تدبیر و امید زیر سایه جنگ در بعد امنیتی و نظامی تحت شدیدترین نگرانی‌ها قرار داشت و در موضوع حقوق بشر هم با بی تدبیری و همراهی برخی عناصر مشکوک داخلی، جمهوری اسلامی زیر کم سابقه‌ترین فشارها و اخطارها قرار گرفته بود از طرف دیگر در داخل مرزهای خود نیز بحران‌ها و مصیبت‌های متعددی را تجربه می‌کرد. از یک سو اقتصاد بیمار به ارث رسیده از دولت‌های قبل، فشار بسیار زیادی برگرده مردم محروم و طبقات فرودست تحمیل می‌کرد و از دیگرسو، سوء مدیریت‌ها و برنامه‌های اقتصادی غلط دشواری زیادی فراروی کشور قرار داده بود، از همه مهمتر اختلاس‌ها و سرقت‌های بی‌شماری که با تبانی و هم دستی دولت پاک دست! گذشته، رخ داده و توان و رمقی برای اقتصاد نحیف و مفلوک ایران باقی نگذاشته بود.

چهار سال زمان برد تا هیجانات دروغین اقتصادی جمشید بسم الله‌ها، بابک زنجانی‌ها و.‌.. فرونشیند و حباب کاذب پویایی اقتصادی مافیایی بترکد و پول و سرمایه‌های بی اعتبار از بازار مسکن، بورس، دلار و. . . به جریان طبیعی خود بازگردد. شوربختانه منتقدین یا از اقتصاد درکی ندارند یا متوجه این امر نیستند که شادابی اقتصادی در هیجانات بی منطق و بحران آفرینی نیست، بلکه رشد اقتصادی در ثبات و عقلانیت حاصل خواهد شد نه در بحران و البته که همیشه رشد و گذار همتی جانانه و استقامتی شکیبانه را می‌طلبد.
با این همه در انتخابات اخیر، ملتی با تمام توش و توان و بضاعت در حمایت از دولت تدبیر و امید و شخص شما به عنوان نماینده گفتمان اعتدال و اصلاحات سنگ تمام گذاشتند با وجودی که اکثر رسانه‌های رسمی و ملی در تخریب شخصیت شما و عملکرد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تیم شما از هیچ اقدامی فروگذار نکردند. نتیجه این انتخابات حامل پیام هایی روشن و استوار بود.اگر ایران در کانون بحران‌های امنیتی رو به تزاید منطقه، روی صلح و آرامش را می‌بیند به قول رهبری، دلیلی جز حضور شایسته و مستمر مردم در صحنه ندارد البته حضوری در سایه یک دیپلماسی فاخر به دور از تنش و در عین حال مقتدرانه بزرگمردان سیاسی ایران.

این اندوخته‌ای گرانبهاست که می‌تواند دستمایه و تعیین کننده استراتژی ایران در منطقه و جهان باشد و در عرصه داخلی نیز به منتخب ملت پشتوانه و اعتماد به نفسی بدهد که بتواند با اقتداری که در سایه حمایت ملی دریافته است در پی مطالبات آنان باشد، نکته‌ای که یادداشت حاضر درصدد تبیین آن است و می‌تواند این امر بهترین عامل برای حفظ، تداوم و تقویت روحیه شاداب اجتماعی در پی پدیده انتخاب باشد. عاملی که باعث ایجاد و تثبیت فضای امید گشته و رشد اقتصادی و تمایل بازار را به ثبات و آرامش به وجود آمده در سایه سیاست‌های تنش زدای دیپلماتیک حفظ نماید و تداوم بخشد.

اگر شما به عنوان رئیس جمهور می‌خواهید در ارائه خدمات و پی گیری مطالبات مردم در عرصه داخلی و خارجی موفق باشید بهترین گزینه پیش رو، پرهیز از ورود به جنگ روانی و مقابله مستقیم با حریف و معاند و مغرض است ایجاد جنگ روانی و تشدید آن برای شما و دولتمردان یک تله است و وارد شدن به جنگ روانی بهره‌ای جز ایجاد فضائی ملتهب و صرف انرژی بالا برای مجادله و دفع حملات معاندین نخواهد داشت به ویژه در شرایط حساس فعلی و وقوع عملیات‌تروریستی اخیر که برخی ناجوانمردانه می‌خواهند از این آب گل آلود، ماهی بگیرند.

امروز فرصتی طلایی در اختیار شما است فرصتی که ضمانت تحقق آزادی و عدالت اجتماعی و امنیت است، امروز ملت بهترین حامی و پیشتیبان شماست که نه تنها مشروعیت بخش تمام فعالیتهاست بلکه به اراده الهی متصل بوده و می‌تواند در جهت تحقق اهداف و مطالبات خود بزرگترین مقاومت و ایستادگی را نشان دهد مبادا این فرصت از دست رود. آنان که رأی ملت را به هیچ می‌انگارند و وقعی برای مردم قائل نیستند و مشروعیت نظام را از مردم نمی‌دانند، به احتمال زیاد خدا را نمی‌شناسند و آیه شریفه نساء/115  «وَ مَنْ یشاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ ما تَبَینَ لَهُ الْهُدی‏ وَ یتَّبِعْ غَیرَ سَبیلِ الْمُؤْمِنینَ نُوَلِّهِ ما تَوَلَّی وَ نُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصیراً» را ندیده‌اند و یا بیان پیامبر اکرم (ص) را مبنی بر «لاتجتمع امتی علی الخطاء» و «یدالله مع الجماعه» را نشنیده اند.

آقای روحانی گرامی!
همانگونه که مردم علی رغم وجود کاستی‌ها باردیگر به شما اعتماد کردند شما نیز اگر می‌خواهید موفق باشید شفافیت را سرلوحه عمل و گفتار خود قرار دهید و با پرهیز از ورود به جنگ روانی حریف، با مردم صادقانه گفتگو کنید و کاستی‌های پیش رویتان را بازگو کنید، یقین بدانید مردم به قول امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب، هوشیارانه در صحنه حضوری فعال دارند. مردم متصل به اراده الهی قادرند با همکاری و همراهی دولتمردان، مسئولیت ساختن ایران آزاد و آرام و فردایی بهتر را  به عهده گیرند، کافیست عزم شما بر تحقق خواسته‌ها و مطالبات ایشان باشد در این صورت همراهی دست خدا را خواهید دید. با آرزوی توفیق الهی

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ۱۲:۱۶
درودبرسیدبزرگوار.درودبراین همه درایت.درود برنجابت شما که حق راگفتید ودینتان را به دنیای بعضی ها نفروختید.کم اند همچین بزرگوارانی که حرف حق رابگویند ومتاع بی ارزش چندروزه ی دنیارا با آخرت معاوضه نکنند. (353935)
SAM
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ۱۲:۲۵
اگر آقای روحانی در برابر منتقدان ایستادگی نکند انها دست بردار نیستند و هر سری یک چیزی را علم میکنند . اتفاقا باید جواب آنها را داد تا کی سکوت کردن و مصلحت اندیشی (353937)
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ۱۲:۳۵
احسنت چه آخوندهایی پیدا میشن. (353939)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ۱۲:۳۷
برخی از مدیران و حتی وزرای خود آقای روحانی هم قلبا با او نیستند و مشغول کارشکنی و ناراضی تراشی و کمکاری هستند . (353940)
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ۱۲:۴۳
اقا ایشون مرتبط با اون عرفان حلقه نیست که دادگاهی شده بود شما پرا اینا رو به روحانی میچسبونید کم گرفتاری داره (353941)
۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ۱۹:۳۸
دقیقا همینه باقدرت و با پشتوانه مردم و با صداقت باید جلو بره
یکی از برنامه های بافوریت لایحه ایجاد تلویزیون خصوصی است (353964)