به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۶ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۱۳۱۸۹۴
از لیست‌انگليسی و ۴درصدی‌ها تا رای حلال و حرام

چه کسانی کشور را دوقطبی می‌خواهند؟

گروه سیاسی- رسانه‌ها: روزنامه قانون نوشت: بعد از آن كه رهبري نظام، هشداري نسبت به رفتارهاي ناشايست دادند، برخي جريانات كه خود متهم اين قضيه بودند، نقش شاكي را در دستور كار قرار داده و در تلاش هستند تا روحانی و تيم او را در جايگاه متهم بنشانند!
 
«رهبر انقلاب اسلامي در ديدار با كارگزاران نظام نكات و رهنمودهاي ويژه‌اي را بيان كردند كه به طور حتم براي اهل فن و تامل، هشدارهاي فراواني در پي داشت. ايشان در بخشي از سخنان‌شان با اشاره به فضاي حاكم بر كشور «دو قطبی‌ شدن کشور» و «دو دستگی مردم» را تجربه‌ای خطرناک دانستند.‌ آيت‌ا...‌خامنه‌اي افزودند: «در سال ۵۹، ريیس‌جمهور وقت، جامعه را دو قطبی و مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود.»
 
اين نكته‌بيني رهبر انقلاب در گذشته نيز بيان شده بود ولي برخي جريان‌هاي مدعي انقلابي‌گري بدون توجه به رهنمودها به راه خود ادامه داده و مدام در تلاش بودند تا كشور را به دوقطبي‌هاي گوناگون تقسيم كنند. حال گويي در اين ماجرا و بعد از آن كه رهبري نظام، هشداري نسبت به اين نوع رفتارهاي ناشايست دادند، برخي جريانات كه خود متهم اين قضيه بودند، نقش شاكي را در دستور كار قرار داده و در تلاش هستند تا روحاني و تيم او را در جايگاه متهم بنشانند!
 
پايان دوران «بزن و در رو»
در اين كه جريان‌ محافظه‌‌كار و تندروهاي داخلي فرصت‌طلب هستند، سخني نيست ولي آيا تا اين حد ظلم در حق روحاني رواست؟ گويي اين جريان تمام اقدامات و شيطنت‌هاي خود را براي دريافت اندكي راي فراموش كرده‌ و اميد به آن‌ بسته‌اند كه ملت نيز اين وضعيت را از ياد ببرد ولي «زهي خيال باطل!» دوران «بزن و در رو» به پايان رسيده است و امروز بايد همه آنهايي كه در دو قطبي كردن جامعه تقصيركاراند، پاسخگوي اعمال‌شان باشند.
 
دو قطبي انگليسي و غير انگليسي
مگر اصولگرايان و محافظه‌كاران نبودند كه در زمان انتخابات مجلس‌ خبرگان سال ۹۴ شروع به انتشار ليست‌ انگليسي و غير انگليسي كردند و علماي حاضر در ليست هاشمي‌ رفسنجاني را با عنوان انگليسي خطاب كردند؟ مگر آنها اين ليست را تكفير نمي‌كردند و براي آن كه اين جريان را از ميدان به در كنند، رسانه‌هاي روباه‌ پير را مدافع آنها نمي‌خواندند؟ مگر دنباله‌روهاي اين جريان نبودند كه مردم پايتخت را به دليل راي دادن به خبرگان مردم، غربی، دنیاطلب، اشرافی، بی‌درد و بی‌دین خواندند؟ مگر اين جريان نبودند كه دو قطبي تهراني و شهرستاني را براي يك راي در عرصه فريادزدند؟ پس چرا امروز تقصير را به گردن ديگران مي‌اندازند؟
 
دو قطبي انقلابي و غير انقلابي
مگر بانيان دو قطبي انقلابي و غير انقلابي، همان‌هايي نبودند كه در انتخابات سال ۹۶ براي اندكي راي تمام لشگريان محافظه‌كار را در يك سنگر جمع كردند و غير از خودشان ساير افراد را از دايره انقلابي‌گري دور كردند؟ آنها جمنا را برپا كردند و بعد از فروپاشي آن، به ستاد رئيسي پناه بردند. پس چرا امروز روحاني را نماد دو قطبي معرفي مي‌كنند؟
 
دو قطبی ۴ و ۹۶ درصدی
مگر همين مدعيان نبودند كه در انتخابات و ميان مناظرات فرياد مي‌زدند و مردم را به دو قطب ۴ و ۹۶ درصدي تقسيم مي‌كردند؟ حال امروز تسبيح به دست در بيت رهبري مي‌نشينند و سكوت مي‌كنند و ديگر از كلفتي‌هاي رگ گردن‌شان خبري نيست! چرا آنها مسئوليت اظهارات‌شان را در بازي‌هاي انتخاباتي و دو قطبي كردن جامعه بر عهده نمي‌گيرند؟
 
دو قطبی حلال و حرام
مگر همين بزرگان و پيشروهاي محافظه‌كاران نبودند كه با حكم‌هاي «من‌درآوردي» آراي پاك ملت ايران را به حلال و حرام كشانيدند؟ مگر بر ادعاهاي اشتباه خود پافشاري نكردند كه اين راي حلال است و آن راي حرام؛ اين راي پاكيزه‌ است و آن راي ناپاك؟ پس چرا حال كه انتقاد شده است، اين‌ گونه سكوت كرده‌اند؟
 
چرا به رهبري لبيك نمي‌گويند؟
بايد از اين جماعت پرسيد شمايي كه ما را ولايي نمي‌دانيد و همه كشور را متعلق به خود مي‌خوانيد، چرا مولفه‌اي از نشانه‌هاي ولايتمداري در شما ديده‌ نمي‌شود تا در جواب بيانات رهبر انقلاب، لبيك بگوييد و اعتراف كنيد كه اشتباه كرديم! چرا از دو قطبي كردن جامعه توبه نمي‌كنيد؟
 
منافق كيست؟
بي‌شك مخاطب رهبر انقلاب، روحاني نبود. درست است كه حضرت آيت‌ا...‌ خامنه‌اي در بيانات‌شان انتقادهاي فراواني به روند اجرايي كشور داشتند و به حق نيز بود اما خطاب ايشان در اعتراض به دو قطبي كردن جامعه، جريان‌هايي بودند كه سال‌هاست مردم و حاكميت را به دو دسته متفاوت تقسيم مي‌كنند. آنهايي كه فقط خود را منزه و پاك مي‌خوانند و هر جريان و دسته‌اي كه در مقابل انديشه‌هاي آنها ايستادگي كند را مرتد و از رده خارج مي‌خوانند. زماني كه رهبري نظام در انتخابات‌هاي گوناگون رو به منتقدان نظام كرده و آنها را نيز به حضور در عرصه و پاي صندوق راي دعوت مي‌كنند، آيا نشان از اين موضوع مهم نيست كه در بازه‌هاي منتهي به پيچ تاريخي كشور، بايد با همدلي و همراهي به پيش رود؟ پس منافق كيست؟ چه كسي به ساختار جامعه و كشور ضربه می‌زند؟ چرا سعي مي‌كنند مردم را از حبل‌المتين دور كرده و انشقاق و دودستگي ايجاد كنند؟
 
خيانت به ملت ممنوع
اميدواريم اين جريان، دست از لج‌بازي‌هاي سياسي و خودخواهي دنيوي برداشته و كينه‌ها را از سينه‌ها پاك كنند و بدانند كه امروز، ايران رو به پيش است و نبايد جلوي پاي پيشرفت نظام سنگ‌ انداخت. شايد روحاني گزينه مورد علاقه آنها نباشد ولي بايد كمك كرد و دانست كه او، رييس‌جمهور تمام‌ مردم ايران است و ضربه به وي، خيانت به نظام و خنجر بر پيكر ملت است.»