به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۶ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۱۳۱۹۳۷

الیزابت بنکس مجبور به عذرخواهی شد

گروه فرهنگی: الیزابت بنکس از استیون اسپیلبرگ کارگردان سرشناس سینما عذرخواهی کرد. او اسپیلبرگ را متهم به نادیده گرفتن زنان در تمام فیلم‌هایش کرده بود.
الیزابت بنکس مجبور به عذرخواهی شد
به گزارش خبرآنلاین، الیزابت بنکس بازیگر سری فیلم‌های «عطش مبارزه» سه‌شنبه ۲۳ خرداد در مراسم جایزه زنان در فیلم «کریستال» به اشتباه ادعا کرده بود اسپیلبرگ در هیچکدام از فیلم‌هایش از زنان در نقش اصلی استفاده نکرده است.این در حالی است که اسپیلبرگ سال ۱۹۸۵ فیلم «رنگ ارغوانی» را با بازی ووپی گلدبرگ و اپرا وینفری به سینما عرضه کرد. او کارگردان و یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم بود و ووپی گلدبرگ برای بازی در آن نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. بنکس در متن عذرخواهی خود در توییتر نوشت: «من تمام مسئولیت حرف‌هایی که زدم را می‌پذیرم و بابت آن عذرخواهی می‌کنم. هنگام انتقاد از اسپیلبرگ مدام به فیلم‌های اخیر او فکر می‌کردم و اصلا قصد نداشتم فیلم نمادین «رنگ ارغوانی» را نادیده بگیرم.»
نکته قابل توجه این است که بنکس هنگام انتقاد از اسپیلبرگ با اعتراض برخی حضار روبه‌رو شده بود و حتی شری بلافونته بازیگر نیز به او تذکر داده بود که اسپیلبرگ فیلم «رنگ ارغوانی» را ساخته است. هر چند که بنکس با بی‌اعتنایی به تذکرات حرف‌هایش را ادامه داده بود. بنکس در عذرخواهی خود با اشاره به این موضوع آورده است: «من با نادیده گرفتن شری بلافونته؛ وقتی که او سعی در اصلاح مرا داشت، کار را خراب‌تر کردم. من در پشت صحنه مراسم از او عذر خواستم و او عذرخواهی مرا پذیرفت. کسانی که امکان ساخت و تهیه فیلم دارند باید مسئولیت خطاهای خود را بپذیرند.»از میان حدود ۳۰ فیلم کارنامه کاری استیون اسپیلبرگ تنها در سه فیلم «رنگ ارغوانی»، «غول بزرگ مهربان» و «شوگرلند اکسپرس» نقش اصلی را زنان برعهده دارند.