به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۷ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۳۱۹۵۱
ترامپ:

آمریکا از توافق‌هسته‌ای چیزی بدست نیاورد

گروه بيم الملل: رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در یک سخنرانی گفت: آمریکا در توافق هسته ای با ایران هیچ چیزی به دست نیاورده است.
آمریکا از توافق‌هسته‌ای چیزی بدست نیاورد
به گزارش  ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این اظهارات را در یک سخنرانی در میامی فلوریدا که در آن سیاست های جدید آمریکا در قبال کوبا را اعلام می کرد، بیان داشت.ترامپ در این سخنرانی با انتقاد از سیاست های دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: سیاستی بی معنی تر از توافق وحشتناک و اشتباه دولت قبلی با رژیم کاسترو نمی توان تصور کرد و افزود: باید گفت که توافق (هسته ای) با ایران نیز بسیار بد بود.وی با ادعای اینکه 'آنها (دولت اوباما) با دولتی توافق کردند که خشونت و بی ثباتی را در منطقه ترویج می کند'، گفت: « آن ها (دولت اوباما) هیچ چیزی به دست نیاوردند، هیچ چیز»ترامپ همچنین اذعان داشت: آن ها (دولت ایران) برای همه چیز مبارزه کردند اما ما به اندازه کافی نجنگیدیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: اما آن روزها به سر آمد. حالا ورق دست ماست.سیاست جدید ترامپ شامل محدودیت هایی در سفر و تجارت آمریکایی ها در کوبا است. ترامپ پس از این سخنرانی فرمانی را امضا کرد که تعامل شرکت های آمریکایی را با «گروه شرکت های تجاری نیروهای مسلح» کوبا که در بسیاری از بخش های اقتصادی این کشور فعال است، ممنوع می کند.فرمان ترامپ همچنین سفر گردشگران آمریکایی به کوبا را برای مدتی طولانی ممنوع کرده و در پی جلوگیری از استفاده از دلار در این کشور است.با این وجود، ترامپ بسیاری از تغییراتی را که اوباما درخصوص سیاست واشنگتن در قبال هاوانا ایجاد کرد، دست نخورده باقی می گذارد، که باز ماندن سفارت این کشور در کوبا یکی از آنهاست. همچنین سفرهای هوایی و دریایی از این محدودیت جدا شده است.