به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۸ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۳۲۰۳۲
برخی با تهمت‌وافترا درپی حذف جریان‌های مقابل‌اند

به بهانه حجاب نمی‌توان به کرامت انسانی لطمه زد

گروه سياسي: دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: در اسلام نمی‌توان به بهانه برخی احکام مثل حجاب و این‌طور موارد، به کرامت انسانی لطمه زد، حال شما ببیند که چقدر ما در جامعه‌مان از توجه به این موارد اسلامی دور هستیم.
به بهانه حجاب نمی‌توان به کرامت انسانی لطمه زد
ه گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در مراسم احیاء شب قدر در موسسه دارالزهراء(س) با بیان این‌که یکی از مختصات انسان و جامعه انسانی هدفدار بودن است، گفت: خدا، جهان هستی را هدفدار خلق کرده است و برای نیل به هدف، وسایلی لازم است که انسان ناچار است برای انتخاب آنها دست به انتخاب بزند.وی افزود: انتخاب وسیله بدون ضابطه نیست و برای رسیدن به هدف باید وسیله‌ای هم‌سنخ هدف، انتخاب کرد. در تاریخ شاهد بوده‌ایم که شوروی سابق هدف خود را نیل به عدالت اقتصادی معرفی و از وسیله سرکوب و کشتار مخالفان استفاده کرد اما به هدف اولیه اعلامی خود نرسید چرا که اگر واقعا دنبال این هدف بودند با این روش به آن دست نمی‌یافتند. پس هدف باید با وسیله سنخیت داشته باشد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با بیان این‌که در کشور ما عده‌ای با شعار دین و مردم‌سالاری به میدان می‌آیند و طرف مقابل را متهم به بی‌دینی می‌کنند، اظهار کرد: هدف اصلی آنان رسیدن به قدرت است و برای این هدف از دروغ، بهتان و... استفاده می‌کنند اما بدیهی است که به هیچ یک از اهداف خود نمی‌رسند چرا که به آنچه می‌گویند اعتقادی ندارند.خامنه‌ای با طرح این پرسش که چرا دروغ در سیاست نفوذ فراوانی دارد؟، گفت: ارتباط بین دین و سیاست هست اما اگر کسی دروغ و تزویر در سیاست به کار می‌بندد، دینش نیز همین است و در واقع به‌دنبال سوءاستفاده یا استفاده‌ی ابزاری از مقدسات دینی است.
وی افزود: اگر هدف ما خدمت به انسان است، در اسلام و در تمامی مراحلش به اهداف ریز و درشت اهمیت می‌دهد. در اسلام ارزش‌های اسلامی همان اخلاق اسلامی است که در راس آن صداقت و عدالت است و ظلم به بهانه رسیدن به عدالت مورد قبول نیست. توسل به دروغ، غیبت و ریا برای رسیدن به مقصود عدالت، مورد تایید اسلام نیست چرا که اسلام اجازه نمی‌دهد برای رسیدن به عدالت به عده‌ای ظلم شود.دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با تاکید بر این‌که لازمه‌ی شناخت، پذیرفتن مساوات و عدالت است، گفت: عده‌ای در گذشته برخی را رد صلاحیت می‌کردند و می‌گفتند تقوای‌شان کم است، این بحث‌ها غلط است. تقوا چیزی است که خدا آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد نه ما.
وی ادامه داد: احکامی مثل نماز و روزه مقدماتی برای رسیدن به ارزش‌ها و کرامت انسانی است اما صرفا اجرای این احکام به داشتن کرامت انسانی منجر نمی‌شود، ما آدم‌هایی داریم که نماز را خوب می‌خوانند و روزه فراوان می‌گیرند اما انسان‌های فاسد و از خدا به دوری هستند.خامنه‌ای با بیان این‌که در اسلام نمی‌توان به بهانه برخی احکام مثل حجاب و این‌طور موارد به کرامت انسانی لطمه زد، گفت: شما ببیند که چقدر ما در حال حاضر و در جامعه‌مان از برخی مسائل اسلامی دور هستیم. من برخی اوقات در روزنامه‌ها می‌خوانم که عده‌ای می‌گویند، می‌شود به کسی که مسلمان نیست حتی بهتان زد و به روایتی استناد می‌کنند که منبع آن هم مشخص نیست؛ در حالی که اسلام هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد که کرامت انسان‌ها زیر سوال برود.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به شیوه برخورد امام علی(ع) با طلحه و زبیر، گفت: آن دو از مدینه خارج شدند تا بروند و زمینه یک جنگ را با حضرت علی (ع) فراهم کنند و ایشان نیز از چنین موضوعی خبر داشت اما معترض آنان نشد چرا که معتقد بود، تا زمانی که کسی مرتکب جرمی نشده نمی‌توان با او به مخالفت برخاست. اما در منطق امروز جامعه ما این حرف‌ها خریدار ندارد و می‌گویند چرا حضرت مسامحه کرد در حالی که ما باید به این موارد توجه داشته باشیم.خامنه‌ای در پایان تاکید کرد: الان به بسیاری از جریان‌ها برای این‌که از صحنه حذف شوند، تهمت زده می‌شود چرا که افرادی که دست به چنین کارهایی می‌زنند، خود را میزان و معیار هم می‌دانند و با معیار آنان برخی جریان‌ها برای اسلام مضر هستند که برای حذف کردن آن جریان‌ها از همین روش‌های غیر اخلاقی و اسلامی استفاده می‌کنند، در حالی که اسلام چنین چیزی را نمی‌پذیرد.