به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۳۲۱۲۸

بازگشت شاسی‌بلندهای لوکس

گروه اقتصادي: شرایط پیش فروش خودروی محبوب لکسوس RX برای نخستین‌بار در ایران پس از چهار سال غیبت این خودرو، در بخشنامه جدید ایرتویا اعلام شد.
به گزارش ایسنا، واحد بازاریابی شرکت ایرتویا اعلام‌کرد: اوایل سال ۸۷ بود که لکسوس RX با مدل فیس‌لیفت نسل دوم خود پا به بازار ایران گذاشت و از همان ابتدای ورود خود  طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و در زمانی کوتاه بازار خودروهای لوکس شاسی‌بلند را تحت تصرف خود قرار داد.  البته این اتفاقی بود که سال‌ها پیش در سایر کشورها نیز رخ داد. لکسوس، این کمپانی جوان با مدیریت، برنامه‌ریزی و با ساخت خودروهای لوکس با کیفیت و دوام بالا توانست رقبای خود را که سالیان سال در بازار خودروهای لوکس عرض اندامی می‌کردند به چالش کشیده و به سرعت از آنها پیشی بگیرد.شرکت ایرتویا پس از چند سال وقفه، سال گذشته با معرفی لکسوس RX در نمایشگاه خودروی تهران ورود این خودروی لوکس شاسی‌بلند را به علاقه‌مندان اعلام کرد.

این خودرو در بازار جهانی با موتورهای گوناگون عرضه می‌شود که برای بازار ایران نمونه ۲ لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر در نظر گرفته شده است. از نظر تکنولوژی و تجهیزات نیز می‌توان گفت RX مانند دیگر خودروهای لکسوس دارای سطح امکانات بالایی بوده و با توجه به عرضه این خودرو در تیپ‌های متفاوت، طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان را به خود جذب می‌کنند.RX به معنای کراس اوور درخشان (Radiant Crossover) اولین خودروی شاسی‌بلند کمپانی لکسوس بوده است.لکسوس RX در آخرین نسل خود دستخوش تغییرات عمده‌ای شده است. زبان طراحی جدید لکسوس اولین موردی است که در چهارمین نسل RX به چشم می‌خورد. چهره خشن و جلو پنجره تهاجمی به شکل L شکسته در کنار خطوط تیز کشیده شده در نمای جانبی بدنه که یادآور شمشیر ژاپنی بوده، در نمای داخلی نیز RX با طراحی مدرن و اسپرت در کنار کیفیت بالای حاصل از تزیین با قطعات نفیس چوبی و تلفیق هنرمندانه آن با چرم مرغوب از سایر رقبای هم رده متمایز شده است.
از جمله امکاناتی که انتظار می‌رود در تیپ فول این شاسی‌بلند لوکس موجود باشد می‌توان به سیستم صوتی مارک لوینسون به همراه مانیتور ۱۲.۳ اینچی و ۱۵ بلندگو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ منطقه‌ای با قابلیت تنظیم جداگانه دما برای راننده و سرنشین جلو، نمایش رنگی اطلاعات روی شیشه جلو (HUD)، سیستم شارژ بی‌سیم تلفن همراه (QI wireless charging)، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، حافظه صندلی راننده یکپارچه با آینه‌های جانبی و فرمان، سنسورهای پارک در جلو و عقب خودرو، قابلیت دید پانورامیک همراه با ۴ عدد دوربین، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج کوتاه (PCS)، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه‌های جانبی (BSM)، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه‌های جانبی هنگام حرکت به عقب (RCTA)، سیستم هشدار خروج از خطوط به همراه کمک به هدایت خودرو بین خطوط (LDA)، مجهز به سیستم تشخیص و هشدار تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کمک دوربین (RSA)، سیستم هوشمند ورود بدون کلید همراه با دکمه استارت، کروز کنترل هوشمند، امکان انتخاب نحوه رانندگی به صورت: Eco,Sport,Normal و ... اشاره کرد.
بنابر اعلام شرکت ایرتویا، علاقه‌مندان می‌توانند طبق بخشنامه جدید، با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان مبلغ پیش پرداخت در کنار ۱۵درصد سود مشارکت بابت مبلغ پرداختی، اقدام به خرید این خودرو کنند.همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بخشنامه این طرح به صورت کامل به سایت شرکت ایرتویا مراجعه کنند.