به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۳۲۱۳۱

با دانلود کتاب " دنیای سوفی" سه هزار سال فلسفه را جستجو کنید


 
در دنیایی که شاید خیلی ها به چگونگی و چیستی آمدن، شکل گرفتن و پیدایی انسان و جهان فرصت فکر کردن ندارند. و تنها به دنبال دانلود کتاب‌ های فلسفی هستند. یوستین گُردر نویسنده نروژی با  نثری روان و ساده از سوالات هستی‌شناسانه بشر می گوید. و با رمان فلسفی "دنیای سوفی" دریچه ای تازه روبه مخاطبان خود می‌گشاید.
یوستین گردر در حقیقت با طرح سوالات فلسفی در یک رمان داستانی جذاب، مخاطب خود را وادار به تامل می کند. نویسنده ای که سالها تاریخ عقاید را برای نوجوانان دبیرستان تدریس می کند و  همیشه به این فکر می کرد چگونه می توان این پرسشهای فلسفی را در قالبی ساده برای نوجوانان آموزش داد. سرانجام گُردر خود دست به قلم می شود و کتاب" دنیای سوفی" را در سال1991 به رشته تحریر در می آورد.

دنیای سوفی، ماجرای دختری به نام سوفی آموند سن است که یک ماه دیگر پا به 15 سالگی می گذارد. دختری که با مادرش در یک خانه ویلایی زندگی می کند و پدرش ناخداي يك نفتكش است که به دليل شغلش مدت هاي طولاني از سال را دور از خانه و خانواده خود مي گذراند. خانه سوفی انتهای دنیا است و جنگل از همان جا آغاز  می شود.
سوفی دختری دبیرستانی با چشمهای زیبای بادامی، بینی کوچک و دهانی کمی گشاد و از همه بدتر موهای صاف و کدر است که خودش را همان طور که هست قبول کرده است. اما کتاب دنیای سوفی با یک سوال دگرگون می شود. " تو کیستی؟" 
" تو کیستی؟" اولین سوالی است که سوفی در نامه ای که در صندوق پستی خانه شان از سوی یک ناشناس برایش فرستاده می شود با آن مواجه می شود. سوفی به جلوی آینه می رود تا این جواب را پیدا کند و دوباره نامه‌هایی بیشتر از اینکه بشر چیست؟ و آیا پس از مرگ حیاتی وجود دارد؟ اما سوفی هربار برای یافتن پاسخی درمانده‌تر می شود.

این کتاب خواندنی و جذاب با ماجرای سوفی و سوالهای رازگونه مخاطب را وادار به تفکر فلسفی می کند و تفکری که علاوه بر مخاطب نوجوان مخاطب بزرگسال هم شیفته خود می کند. تاجاییکه انتشار کتاب با استقبال فراوان مواجه می شود و درهمان چند سال اوّل به بیش از سی زبان دنیا ترجمه می شود. در ایران هم این کتاب نخستین بار از سوی حسن کامشاد به فارسی ترجمه و در سال 1374 به بازار روانه می شود.
کتابی که در ایران تا کنون هشت بار تجدید چاپ شده است. و حالا نرم‌افزار کتاب‌خوان فیدیبو ( Fidibo) این امکان را برای خرید کتاب دنیای سوفی در اختیار مخاطبان قرار داده است. هرچند سوالهای اساسی مانند چیستی مرگ و زندگی این جهان تا همیشه دوران یکسان است اما چگونگی آگاهی از سوالات هستی شناسی دستخوش تغییر زمان شده است. زمانی در نقل سینه به سینه، زمانی مکتب ،مدرسه و معلم و دورانی هم با خرید کتاب این پرسشهای مبهم را می یابیم و حالا با تغییر تمام عرصه های زندگی دانلود کتاب از طریق الکترونیک پاسخ روح تشنه ما می شود.

ماجرا با سه ماهی رنگی شروع شد. بعدا دوتا مرغ عشق آمد سپس لاک پشت و آخر سر گربه نارجی او. ای کاش می دانست، می دانست اما سوفی آموند سن که بود؟ فکر این را نکرده بود هنوز.
سوفی آموند سن که بود؟ سوالی که شاید هرمخاطب بدنبال پاسخ آن باشد. و خوانندگان برای یافتن تاريخ فلسفه و چگونگي پيدايش، رشد و تكامل انديشه اي فلسفي باید با خرید کتاب دنیای سوفی آن را پیدا کند.
و از آنجا که در دنیای شلوغ امروزی فرصت خیلی چیزها نیست و یا شاید شکل یافتن ها هم تفاوت پیدا کرده است. فیدیبو اولین فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک فارسی این امکان را به خواننده امروزین می دهد تا با نصب این نرم افزار ساده بر روی موبایل، تبلت و یا لب تاپ خود در هر زمان و هر کجا با خرید دانلود کتاب بداند جهان چگونه بوجود آمد.
نویسنده کتاب دنیای سوفی که فارغ التحصیل رشته فلسفه، الهیات و ادبیات از دانشگاه اسلو است در ابتدای کتاب با زیرکی تمام از قول گوته برای خوانندگان می نویسد: کسی که از سه هزارسال بهره نگیرد تنگدست به سر می برد. و حالا خوانندگان برای آشنایی با این سه هزار سال می توانند با دانلود کتاب به روشی ساده و حفظ حقوق ناشر از تنگدستی فکری رهایی یابند.

"دلواپسی من این است که مبادا توهم مانند بسیاری از مردم چنان تربیت شوی که جهان را بدیهی بشماری" جمله ای که نویسنده در قالب نامه در وجود شگفت به سوفی گوشزد می کند.
خواننده دنیای سوفی مي تواند با دانلود کتاب عقايد تاثير گذار فلسفه را در آينه ببیند و با فلاسفه شهير غرب از نزديك گفتگو كند. خرید کتاب دنیای سوفی انهم از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه، این امکان را به خواننده می دهد تا با این کتاب فلسفی ساده آشنا شود چرا که آدم می تواند دوستانش را خود انتخاب کند، اما انتخاب خودش دست خودش نیست.

برای خرید کتاب از طریق فیبیدو کافی است نرم افزار این اپلیکشین را از گوگل یا بازار و یا سایت آن دانلود کنید. فیبیدو سامانه چندسکویی تولید و پخش کتاب الکترونیک در ایران است که مخاطب را قادر می سازد با دانلود کتاب حق مولف و ناشر هم محفوظ بماند.
دنیای سوفی را نشر نیلوفر منتشر کرده است. فیدیبو علاوه بر نشر نیلوفر با بیش از 300 ناشر ایرانی همکاری نزدیک دارد تا خوانندگان بتوانند در فضایی امن به دانلود کتاب اقدام کنند و از مزیتهای جانبی و به روز نرم افزار کتابخوان الکترونیکی استفاده کنند.

رمان دنیای سوفی سه هزار سال اندیشه را در 600 صفحه می‌گنجاند. رمانی خود آموز، با طرح و بسطی گیرا و دلنشین درباره‌ی هستی. شاید در کنار اعجاز و تسلط گُردر به دنیای کلمات  علت محبوبیت عجیب و پیگیر آن آن در سراسر جهان همین موضوع باشد. پس خوانندگان دانلود کتاب را به روشی سریع و مطمین از دست نمی دهند.
سوفي تنها فرزند خانواده است و همين امر سبب مي شود كه سوفي نوجوان ساعت هاي طولاني را در منزل تنها باشد. سوفي در اوقات تنهايي به غار خود پناه مي برد،سوراخي در ميان بوته هاي شمشاد كه در حياط خانه قرار دارد و تنها گنجايش يك نفر را دارا مي باشد.

این کتاب تاکنون به ۵۴ زبان دنیا ترجمه شده است و محبوبیت ان باعث شد فیلم و بازی رایانه‌ای آن هم به همین نام ساخته شود. در ایران هم چهار ترجمهٔ دیگر از این کتاب و نسخه‌ای با خط بریل برای نابینایان و نسخه‌ای صوتی از آن منتشر شده است. که کاربران با دانلود کتاب از طریق فیبیدو می توانند به کتاب‌ صوتی آن نیز دسترسی پیدا کنند.
نرم‌افزار کتاب‌خوان فیدیبو قابلیت دانلود کتاب، طبقه بندی مطالب را دارد و حقوق مادی و معنوی ناشران و مولفان را احیاء می کند. از ان سو هم کتاب با قیمت ارزان تری بدست مشتری می رسد تا خوانندگان با دانلود کتاب دنیای سوفی خاستگاه فلسفه، چرا و چگونگی آن بی‌آنکه مبتذل شود به زبان ساده و شیوا بداند.
نرم افزار کتاب خوان فیبیدو  همچنین امکاناتی مانند جست‌وجوی کتاب، نشانه‌گذاری، تغییر رنگ صفحه، تغییر اندازه و نوع فونت، حاشیه‌نویسی  را دارد تا خوانندگان مطالب مهم خود را در کتاب استفاده کنند. و هرجا بدون نیاز به اینترنت کتاب دانلودی خود را مطالعه کنند. پس خریدکتاب و دانلود کتاب را از طریق فیبیدو از دست ندهید. که هم فال است هم تماشای جهان.