به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۱۳۲۱۴۲

شکست سخت اسکارلت جوهانسون

گروه فرهنگی: در حالی که اخیرا بیشتر دنباله‌های سینمایی در گیشه سینمای آمریکا با شکست روبه‌رو شده‌اند،‌ قسمت‌ سوم انیمیشن «ماشین‌ها» از کمپانی دیزنی پرفروش‌ترین اثر سینمای آمریکا شد.
شکست سخت اسکارلت جوهانسون
به گزارش خبرآنلاین، در هفته‌ای که دیزنی باز هم موفقیت دیگری را جشن گرفت، ستاره دیگری در گیشه با استقبال بسیار سرد مخاطبان روبه‌رو شد. فیلم «شب سخت» با بازی اسکارلت جوهانسون علیرغم اکران گسترده در نزدیک به چهار هزار سالن سینما تنها ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشت تا مشخص شود که شکست فیلم‌ها با ستاره‌های بزرگ امر دور از انتظاری نیست.کیت مک‌کینون، جیلیان بل، ایلنا گلیزر و زویی کراویتز دیگر بازیگران این کمدی سینمایی هستند که داستان تعطیلات آخرهفته پرماجرای چند دوست را روایت می‌کند.

انیمیشن «ماشین‌ها، قسمت ۳» در سه روز نخست اکران در بیش از چهار هزار سالن سینما بیش از ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بلیت فروخت و پرفروش‌ترین اثر هفته گذشته سینمای آمریکا لقب گرفت. با در نظر گرفتن فروش ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فیلم خارج از آمریکای شمالی، انیمیشن «ماشین‌ها» تا کنون در سراسر جهان به فروشی برابر با ۷۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دست پیدا کرده است. قسمت سوم انیمیشن «ماشین‌ها» شانزدهمین اثر استودیو پیکسار است که در افتتاحیه پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا می‌شود. دیزنی قسمت اول انیمیشن «ماشین‌ها» را سال ۲۰۰۶ به سینما عرضه کرد و قسمت دوم آن سال ۲۰۱۱ اکران شد. در مجموع بیش از یک میلیارد دلار از بلیت‌های این دو فیلم در گیشه فروخته شد. البته همانند بسیاری دیگر از آثار انیمیشنی، کمپانی دیزنی بیشتر از فروش اسباب‌بازی‌ها و وسایل مرتبط با این آثار سود کسب کرده است.

در قسمت سوم انیمیشن «ماشین‌ها»، لایتنیگ مک‌کویین شخصیت اصلی داستان با صداپیشگی اوون ویلسون با تهدیدی تازه روبه‌رو می‌شود. نسل جدیدی از خودروهای سوپراسپرت از راه رسیده‌اند و او را از ورزشی که عاشقانه دوست دارد دور کرده‌اند. او برای بازگشت به مسابقات از تکنسینی کمک می‌گیرد که صداپیشگی‌اش را کریستلا آلونزا برعهده دارد. در این میان فیلم «زن شگفت‌انگیز» همچنان به درخشش در گیشه ادامه داد و در سومین هفته اکران با فروش ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری شگفتی همه را برانگیخت. این فیلم ابرقهرمانی که نقش اصلی و کارگردان آن زن هستند، تنها در آمریکا تا کنون بیش از ۲۷۴ میلیون دلار بلیت فروخته است. این میزان فروش در سومین هفته اکران در تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی بی‌نظیر است.

«زن شگفت‌انگیز» به کارگردانی پتی‌ جنکینز در سایر نقاط دنیا ۳۹ میلیون دیگر فروخت. فروش این فیلم تا کنون در سراسر جهان بیش از ۵۷۱ میلیون دلار بوده است. به نظر می‌رسد که «زن شگفت‌انگیز» به زودی رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما با یک کارگردان زن را خواهد شکست. در حال حاضر فیلم «ماما میا» به کارگردانی فیلیدا لوید با فروش ۶۰۹ میلیون دلاری در سراسر جهان این عنوان را در اختیار دارد. یکی از فیلم‌های پرسروصدای هفته گذشته زندگینامه خواننده سرشناس رپ توپاک شکور بود. این فیلم با عنوان «همه نگاه‌ها به من»‌ سومین اثر پرفروش هفته گذشته پس از «ماشین‌ها ۳» و «زن شگفت‌انگیز» بود. این فیلم به کارگردانی بنی بوم در بیش از دو هزار سینما بیش از ۲۷ میلیون دلار فروش داشت.

«همه نگاه‌ها به من» در چهل‌وششمین سالروز تولد توپاک شکور اکران شد. نام این فیلم الهام‌گرفته از چهارمین آلبوم موسیقی توپاک است. در این فیلم زندگینامه‌ای دمتریوس شیپ جونیور در نقش توپاک شکور و کت گراهام در نقش جیدا پینکت اسمیت ظاهر شده‌اند. جیدا پینکت اسمیت همسر ویل اسمیت که رابطه بسیار نزدیکی با توپاک داشت با انتقاد از فیلم اشتباهات موجود در آن را «به شدت دردناک» خواند. همانطور که انتظار می‌رفت بیشتر تماشاگران فیلم (بیش از ۵۲ درصد) آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بودند. در این میان فیلم پرهزینه «مومیایی» با بازی تام کروز در دومین هفته اکران و علیرغم اکران گسترده در بیش از چهار هزار سالن سینما تنها ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخت. این فیلم در ۱۰ روز نخست اکران در آمریکا به فروشی برابر با ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست یافته است.

استقبال ناامیدکننده تماشاگران از فیلم جدید تام کروز در آمریکا نگاه تهیه‌کنندگان را به بازارهای خارجی معطوف کرده است. «مومیایی»‌ هفته گذشته در ۶۸ کشور اکران شد و ۵۳ میلیون دلار بلیت فروخت. فروش جهانی این فیلم ۲۹۵ میلیون دلار است که ۲۳۹ میلیون دلار آن خارج از آمریکا رقم خورده است. سورپرایز هفته گذشته هالیوود شکست فیلم «شب سخت» و بازیگران معروفش از فیلم «۴۷ متر پایین» با بازی مندی مور و کلر هولت بود. تریلر «۴۷ متر پایین» که با دستمایه قرار دادن وحشت کوسه‌ها در دریا در سه روز نخست اکران ۱۱ میلیون دلار بلیت فروخت، پنجمین اثر پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته بود.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

 

بودجه

(میلیون دلار)

1

ماشین‌ها ۳

۵۳.۵

۵۳.۵

۱۷۵

2

زن شگفت‌انگیز

۴۰.۸

۲۷۴.۶

۱۵۰

3

همه نگاه‌ها به من

۲۷.۱

۲۷.۱

۴۰

4

مومیایی

۱۳.۹

۵۶.۵

۱۲۵

5

۴۷ متر پایین‌تر

۱۱.۵

۱۱.۵

-

6

دزدان دریایی کاراییب

۸.۵

۱۵۰.۱

۲۳۰

7

شب سخت

۸.۱

۸.۱

۲۰

8

کاپیتان زیرشلواری

۷.۴

۵۸

۳۸

9

نگهبانان کهکشان

۵

۳۷۴.۹

۲۰۰

10

شب‌هنگام می‌آید

۲.۶

۱۱.۱

۵