به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۳۲۱۸۵
آغاز تعیین تکلیف سپرده‌های درشت ثامن از اوایل تیر

مقام بانکی: برخی شایعه‌ها درباره نظام بانکی از خارج هدایت می‌شود

مقام بانکی: برخی شایعه‌ها درباره نظام بانکی از خارج هدایت می‌شود
گروه اقتصادي: عضو هیات مدیره بانک پارسیان از آغاز تعیین تکلیف حساب های تعاونی منحل شده ثامن از اوایل تیرماه خبر داد و گفت: بخشی از شایعه‌ها از خارج کشور هدایت می‌شود که هدف آن نه فقط شبکه بانکی و بانک پارسیان، بلکه کل نظام اقتصادی کشور است.
 
«عباس خسروانی» در آیین گشایش شعبه ای از این بانک که ساماندهی سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج را پذیرفته است،‌ افزود: از محل سپرده گذاران (موسسه) تنش هایی به بانک وارد می شود اما ما با کمترین تنش، درصد زیادی از این سپرده ها را تعیین تکلیف کردیم و از اوایل تیرماه نیز سپرده های با رقم بالاتر آن تعیین تکلیف می شود. خسروانی تاکید کرد شایعه درباره بروز مشکل برای فلان بانک یا موسسه مالی «از سوی مراجع ذیربط پیگیری شده است» و افزود: نگرانی سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج دستاویز و دستمایه برخی عناصر مخربی قرار گرفت که در بستر احساسات مردم ورود پیدا کرده اند.

خسروانی گفت: هم بانک ها و هم مردم دوران سختی را پشت سر گذاشته اند و بعد از عبور از این گردنه های خطرناک امروز زمان تلاش، سازندگی و اعتماد به یکدیگر است. این مدیر بانکی یادآوری کرد: اقتصاد کشور بعد از فشارهای بین المللی در قالب تحریم های ظالمانه زیر فشارهای زیادی قرار گرفت اما با همت و غیرت فرزندان ایران در گوشه و کنار کشور عزت خود را از دست ندادیم؛ به طوری که با قبول برجام افق های روشن پیش روی اقتصاد کشور پیش بینی می شود و به نظر می رسد از دوران رکود عبور کردیم و تحقق دوران شکوفایی دور از دسترس نیست.

به گفته وی، با این همه هنوز بازارهای مالی در کشور به توجه به ملاحظات آیین نامه ای و قانونی به شکل شایسته ای به بلوغ و توسعه نرسیده و بازارهای دیگر مانند بازار سرمایه به آن درجه از توسعه یافتگی نرسیدند که همه نیازهای سرمایه ای را تامین کنند. عضو هیات مدیره بانک پارسیان افزود: در این شرایط بار بزرگ تامین مالی در کشور به عهده بانک هاست. وی ادامه داد: دولت نیز در چهار سال گذشته بر کنترل تورم اراده کرده بود؛ به این معنا که حجم نقدینگی در کشور مهار شود. با این همه آسیب هایی که از محل تحریم به بخش مولد اقتصاد کشور وارد شد، سرعت گردش پول را کاهش داده و همه این موارد به شبکه بانکی فشار وارد کرده است.

تعاونی اعتباری ثامن الحجج از موسسه های غیرمجاز پولی بود که شهریور 1394 منحل و امور تسویه حساب سپرده گذاران آن از بهمن 1394 به بانک پارسیان محول شد. تاکنون 90 درصد حساب ها که زیر سه میلیارد ریال موجودی داشتند، تعیین تکلیف شده است.

gholamreza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۳۰ ۱۵:۵۹
متاسفانه اين شايعه صحت دارد. (354077)
gholamreza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۳۰ ۱۶:۰۲
بايستي جلوي خروج خاوري را ميگرفتيد. افراد دخيل در خروج خاوري چه كساني هستند. (354078)
۱۳۹۶/۰۳/۳۰ ۲۱:۴۶
برادران دلواپس کجای ارتباط با خارج از کشور قرار دارند؟ (354081)