به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۳۲۲۶۵

هدف،خروج فیلم‌های‌توقیفی از بلاتکلیفی

گروه فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خروج فیلم‌های توقیفی از بلاتکلیفی را مورد تأکید قرار داد و در عین حال گفت که هم‌اکنون در حوزه کتاب هیچ‌گونه مسأله و مناقشه‌ای وجود ندارد.
هدف،خروج فیلم‌های‌توقیفی از بلاتکلیفی
به گزارش ایسنا، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضع وزارت ارشاد نسبت به فیلم‌های توقیفی گفت: آنچه ما تصمیم گرفتیم این است که فیلم‌های توقیفی بار بازبینی شود و توسط شورای تخصصی مربوطه اصلاحات لازمه بر آنها اعمال شود.او افزود: چنانچه اصلاحات اعمال شود، مجدداً در شورا تأیید می شوند و امکان اکران پیدا می‌کنند و از بلاتکلیفی درمی‌آیند. به طور کلی هدف ما در این مسأله خروج فیلم‌های توقیفی از بلاتکلیفی است تا یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود که فیلم‌های قابل اصلاح، اصلاح شوند و آنهایی که به هر صورت اصلاح نمی‌شوند، وضعیت مشخصی پیدا کنند.
وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شورا مجدداً در حال بازبینی فیلم‌هاست و با تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها مذاکره می‌کند که در صورت امکان اصلاح در چارچوب مبانی و قوانین تعریف‌شده در نظام سینمایی ما اعمال شود اما اگر این اصلاحات انجام نشود مجوز نخواهند گرفت.صالحی امیری همچنین با اشاره به کتاب‌های توقیف‌شده گفت:‌ ما عموماً برای کتاب‌ها اصلاحیه اعلام می‌کنیم و در مواردی که مولف بر اساس موارد اعلام‌شده اصلاحات را انجام دهد مجوز نشر می‌گیرد. هم‌اکنون در حوزه کتاب هیچ‌گونه مسأله و مناقشه‌ای نداریم و رابطه‌ای بسیار منطقی بین مولف، ‌ناشر و وزارت ارشاد وجود دارد و این روابط در حال گسترش است.
وی تأکید کرد: آنچه ما در فضای فعلی با توجه به تذکرات مقام معظم رهبری دنبال می‌کنیم، ایجاد سازوکارهای جدیدی برای اصلاح روش‌ها و دقت بیشتر در فرآیند تصمیم‌گیری و نظارت است که باید با ارزش‌های انقلاب و مبانی ارزشی و هنجاری نظام منطبق باشد. این از اصول قطعی ماست و ما در این خصوص فرمایشات رهبری را فصل‌الخطاب قرار می‌دهیم.صالحی امیری یادآور شد: همکاران من با تشکیل گروه‌های کارشناسی در بخش‌های مختلف وزارتخانه در حال بررسی این دغدغه‌ها و رفع اشکالات هستند. فکر می‌کنم جهت‌گیری ما، جهت‌گیری در چارچوب اهداف انقلاب، نظام و اسناد بالادستی است و آنچه امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکم است، سند چشم‌انداز برنامه ششم، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و جهت‌گیری‌های مشخص در چارچوب نظام است و همه همکاران من در سراسر کشور به این چارچوب و مبانی وفادار هستند و آن را نصب‌العین قرار می‌دهند.